مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وقتى شركت BSA مسبب تاسيس كارخانه موتورسيكلت سازى توسط موتورسوار غيرحرفه اى شد!

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در سال 2016 بود که طراحان و مهندسان شرکت CCM در پی به واقعیت درآوردن طرحی بودند که تنها در نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری و براثر طوفان ذهنی، در خیالاتشان سیر می‌کرد. به همین دلیل، مدیر بخش طراحی این شرکت، تمامی این ایده‌های جذاب را کنار یکدیگر قرارداد تا بتواند این ایده جذاب را به واقعیت بدل کند.

نام این ایده که اکنون به واقعیت رسیده بود چیزی به‌جز CCM Spitfie نبود. موتورسیکلتی با قیافه‌ای جذاب و کلاسیک که از قلب تپنده TE630 استفاده کرده بود. بدنه این موتورسیکلت نیز، از فولاد بریتانیایی بسیار مستحکم T45 ساخته‌شده بود. فولادی که از آن در ساخت هواپیمای جنگنده اسپیتفایر در جنگ جهانی دوم استفاده‌شده بود.

اگرچه ممکن است طراحی این موتور همه‌پسند نبوده و با زبان طراحی مدرن سازگاری زیادی نداشته باشد اما در این موتورسیکلت بریتانیایی، از قطعات با کیفت و مرغوبی استفاده‌شده تا کیفیت موتور بتواند تا حدی پاسخ طراحی آن را بدهد.

نسخه اصلی اسپیتفایر به‌قدری محبوب بود که در هفته اول فروش آن، تعداد محدود 100 عدد آن، به‌صورت کامل به فروش رفت. به همین خاطر، هم‌اکنون CCM تصمیم به را اندازی خط تولید جدیدی برای این محصول پرفروش خود گرفته است. تمامی موتورسیکلت‌های تولیدی جدید بر پایه همان اسپیتفایر 2016 خواهند بود تنها با این تفاوت که ازنظر ظاهر و حس رانندگی می‌توانند بسته به سلیقه مشتری تفاوت داشته باشند.

CCM Spitfire نمونه کاملی از تبدیل یک رؤیا به واقعیت بوده و هست. حتی طراحی آن نیز به ما ثابت می‌کند که می‌توان با یک طراحی ساده، چندین شکل مختلف از یک موتورسیکلت را به تولید رساند. بدون شک خلاقیت و بروز آن، باعث ایجاد ابداعاتی شده که می‌توانند به صحنه رقابت دنیای مدرن راه پیدا کنند.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا