مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با عزم ملی باید صنعت خودروسازی برقی را دنبال کنیم

به گزارش موتورسيكلت نيوز، عباس علی آبادی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: از 20 سال گذشته موضوع برقی سازی خودورها در صنایع مطرح شده و متناسب با آن نیز دروس دانشگاهی طراحی شده اند، اما باوجود چنین سابقه ای، توفیق چندانی در تولید خودورهای برقی به دست نیامده است. 

مدیرعامل مپنا اضافه کرد: در مقابل حرکت کند صنعت ما در حوزه برقی سازی خودرو، کشورهای اروپایی به سرعت این صنعت را دنبال کرده اند و امروز 70درصد از خودروهای آنها برقی شده اند. 

علی آبادی در ادامه با اشاره ممنوعیت تولید خودورها با سوخا فسیلی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دیگر از سوخت های فسیلی استفاده نمی شود این در حالی است که ما با CNG  کردن خودروهای عمومی، هر چند آلایندگی های بنزین را کاهش می دهیم اما آلودی های محیطی دیگر، گازهای مسموم و همچنین ذرات معلق هوا را افزایش خواهد داد، به همین دلیل باید برای کاهش آلودگی های زیست محیطی و هوا باید، استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش داد و از خودروهای برقی یا هیبریدی استفاده کرد. 

مدیرعامل مپنا با اشاره به شهم 63 درصدی خورروها در آلودگی هوای تهران گفت: تنها 13درصد از احتراق بنزین، به نیروی حرکتی تبدیل و به چرخ های خودرو منتقل می شود این در حالی است که حمل و نقل خوردو حدود 63 درصد از آلودگی هوا را به همراه دارد، با این وجود جا دارد که برای این مساله چاره اندیشی کرد. 

علی آبادی همچنین پیشنهاد کرد: علاوه بر جایگزینی خودورهای برقی و هیبریدی به جای خودروهای با سوخت فسیلی باید با برنامه ریزی، برق را در تمام عرصه های صنعتی و خانگی، جایگزین سایر انرژی ها کرد و زیرساخت های لازم برای برقی سازی، مصرف برقی انرژی در کشور را فراهم کرد. 

مدیرعامل مپنا در ادامه به فعالیت های این مجموعه برای ساخت خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: در وهله اول مپنا، برقی سازی خودروهای فعلی را انجام داد و نمونه های موفقی را در این باره عرضه کرد. در راستای پیشبرد اهداف ملی نیز اولین جایگاه سوخت الکترونیک در کنار بر میلاد راه اندازی شد و نهایتا در نمایشگاه آتی خودرو، خودرو برقی مپنا به نمایش گذاشته می شود. 

علی آبادی همچنین انتقاداتی نیز به عدم حمایت دولت مردان از مپنا به عنوان تولیدکننده خودروی برقی داشت و افزود: درحالی که مپنا به عنوان تولیدکننده داخلی، بدون حمایت های مالی از سوی دولت تلاش زیادی در تولید و معرفی خودروهای برقی داشت اما، متاسفانه امروز، سیاست های تشویقی برای واردات خودروهای برقی صورت گرفته است. 

مدیرعامل مپنا استفاده از خودروی برقی را مساوی با حفظ سلامت و منافع ملی دانست و گفت: با وجودی آلودگی هوا و زیست محیطی، سوخت فسلی در تهران و کلانشهرهای کشور، باید به هر چه زودتر و با اراده ملی به سمت و سوی تولید خودروهای برقی هیبریدی رفت.  

اولین همایش از 13 تا 15 بهمن ماه در محل مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی ساختمان شماره2 واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجر،خیابان ایرانشناسی خیابان نهم، برگزار می شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا