مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

علت اصلی آلودگی هوای قم مشخص شد؛ حجم بالای موتورسیکلت

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از تسنيم، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به اهمیت توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش ریزگردها در استان اظهار داشت: پیش‌ازاین طبق مطالعات سازمان حفاظت محیط‌زیست، منشأ و کانون گردوغبار در کشور خارج از کشور بوده که واقعیت این بوده که این کانون‌ها داخلی و در همین نزدیکی استان است.

وی با بیان اینکه دریاچه نمک قم امروز به تهدیدی زیست‌محیطی و کانون گردوخاک تبدیل‌شده است، ابراز کرد: هم‌اکنون کانون گردوخاک در 15 کیلومتری شهر قم واقع است و مطالعاتی در این زمینه در دست اقدام است.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم دلایل آلودگی هوا در استان قم را موردتوجه قرار داد و افزود: فعالیت‌های واحدهای صنعتی در اطراف شهر قم، نیروگاه حرارتی،موتورسیکلت‌ها و خودروهای دیزلی از دلایل اصلی آلودگی هوا در شهر قم است.

وی حجم بالای تردد موتورسیکلت در شهر قم را یکی از دلایل آلودگی هوا برشمرد و ادامه داد: شهر قم از نظر تعداد موتورسیکلت‌ها نسبت به جمعیت، جز استان‌های کشور صدرنشین در این زمینه است.

موسوی مشکینی با اشاره به وجود تعداد سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قم اضافه کرد: نیازمند همکاری شهرداری قم در زمینه توسعه این ایستگاه‌ها هستیم، چراکه بودجه‌های عمرانی این اداره کل اجازه هیچ‌گونه توسعه‌ای در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در قم را نمی‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در قانون هوای پاک، پیش‌بینی‌هایی در زمینه موتورسیکلت‌ها شده است ولی به دلایل فشارهایی استثنائاتی در این بخش در نظر گرفته‌شده است، گفت: متأسفانه نتیجه کیفیت برخی از موتورسیکلت‌ها سبب بروز چنین مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با انتقاد از اولویت خودرومحوری به‌جای انسان‌محوری در توسعه شهرها تصریح کرد: در این زمینه نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم، چراکه روند توسعه شهرها و اجرای پروژه‌ها بر اساس خواسته مردم است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا