مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power Roadster چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بى ام و اخیرا موتورسیکلت الکتریکی و پروتوتایپ E-Power Roadster را رونمایی کرده است. این مدل از برخی فناوری‌هایی استفاده می‌کند که در موتورسیکلت مفهومی Vision DC Roadster به‌کار رفته بودند اما ظاهر E-Power رودستر شباهتی به Vision DC رودستر ندارد و درعوض عناصر طراحی از محصولات مختلف بی‌ام‌و در آن دیده می‌شوند. 

قسمت جلو E-Power رودستر شبیه به مدل S 1000 R است؛ درحالی‌که بخش عقب آن از R1200RS به‌ارث رسیده است. فریم این مدل به‌طور اختصاصی طراحی شده و بخش انتقال قدرت نیز ازآنِ خودروهای بی‌ام‌و است. بسته‌ی باتری E-Power نیز متعلق به بی‌ام‌و سری ۲ پلاگین هیبریدی و موتور برقی آن نیز با بی‌ام‌و سری ۷ مخصوص بازار چین یکسان است. این موتورسیکلت نمونه‌ای اولیه است؛ به‌همین‌دلیل، بی‌ام‌و تمرکز خود را روی قسمت فنی آن گذاشته و روی سایر بخش‌ها کار نکرده است. 

BMW E-Power Roadster

موتور برقی E-Power رودستر ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و به جعبه‌دنده‌ای تک‌سرعته متصل است که به‌گفته‌ی بی‌ام‌و، گشتاور نهایی را به ۱۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رساند. در E-Power رودستر برخلاف اکثر موتورسیکلت‌های برقی که نیروی موتور را با زنجیر یا تسمه به چرخ انتقال می‌دهند، از میل‌گاردان برای انتقال نیرو به چرخ عقب استفاده شده است.

موتورسیکلت الکتریکی بی‌ام‌و از شارژر سریع DC نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در یک ساعت باتری ۱۳ کیلووات‌ساعتی آن را شارژ کند. مشکل موجود درزمینه‌ی شارژکردن باتری، افزایش دمای باتری است؛ چون با رسیدن دمای باتری به ۴۰ درجه‌ی سلسیوس سرعت شارژ آن کاهش پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو، بی‌ام‌و به‌دنبال پیداکردن راهی برای بهبود خنک‌کاری باتری است. هدف این پروژه رسیدن به سرعت شارژ ۶ کیلومتر  ظرفیت پیمایش به‌ازای هر دقیقه است تا با ۳۰ دقیقه شارژ بشود مسافت ۱۸۰ کیلومتر را طی کرد. 

بی‌ام‌و E-Power رودستر با وجود وزن ۲۹۰ کیلوگرمی می‌تواند در ۲/۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند که تنها ۰/۲ ثانیه از مدل S 1000 RR کندتر است. در‌حال‌حاضر، این موتورسیکلت برقی در مراحل اولیه‌ی تولید توسعه‌ی خود قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده مدل نهایی و تولیدی آن رونمایی شود.

نويسنده: على محمدى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا