مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعيت تخصيص سهمیه سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده به كجا رسيد؟

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: بر اساس مصوبه دولت و همچنین ستاد هوای پاک این خودروها سهمیه سوخت دریافت نمی‌کنند و تا امروز تغییری در این مصوبه انجام نشده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره برگزاری مناقصه برای واردات ۴ میلیون کارت خام سوخت هم افزود: ما سالیانه به این میزان کارت خام سوخت نیاز داریم و با توجه به این که امسال این عدد افزایش یافته و در یکی دو ماه گذشته بیش از ۲ میلیون درخواست برای صدور کارت سوخت داشته ایم تصمیم به برگزاری این مناقصه و تهیه ۴ میلیون کارت خام سوخت گرفته‌ایم.

صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول می‌کشد؟ 

رضایی درباره مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت المثنی هم گفت: هم اکنون توان تولید کارت سوخت در کشور روزانه ۳۰ هزار عدد است که برخی مواقع این توان به ۵۰ هزار کارت در روز نیز می‌رسد، اما از آنجا که همچنان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار درخواست در صف تولید قرار دارند ممکن است زمان صدور کارت‌های سوخت که در حال عادی بین ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد به حدود ۲ ماه افزایش یابد.

مراقب سهمیه خود باشید
وی در مورد برخی گلایه‌ها مبنی بر از بین رفتن سهمیه سوخت خودروها در هنگام سوخت گیری افزود: همان طور که قبلاً بارها نیز توضیح داده‌ایم اگر شهروندان هنگام سوخت گیری و قبل از حک شدن جمله «کارت خود را بردارید» روی صفحه‌های نمایشگر نازل‌ها کارت سوخت خود را از نازل خارج کنند ممکن است کسری از ۳ و ۹ دهم لیتر از سهمیه آن‌ها کم شود لذا از همه درخواست داریم حتماً پس از اتمام سوخت گیری منتظر باشند تا پیام کارت سوخت خود را بردارید روی نمایشگر نشان داده شود و تا قبل از این اقدام به برداشتن کارت خود نکنند.

کاهش روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان در خصوص کاهش مصرف سوخت پس از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت نیز گفت: آمارهای فعلی حکایت از کاهش روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دارد، اما تجربیات گذشته نشان می‌دهد این کاهش مصرف در آینده دچار تغییر شود بنابراین باید تا آخر سال صبر کرد تا با اطمینان بیشتری در زمینه میزان صرفه جویی بنزین پس از اجرای طرح سهمیه بندی اظهار نظر کرد.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا