مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نظر رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا درباره موتورسيكلت ها

به گزراش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ محمد باقر سلیمی در یک برنامه رادیویی درباره راه های دستیابی به آسمان پاک ، حمل و نقل را نیاز ضروری زندگی های امروزی خواند و گفت: یکی از پسامدهای ناخوشایند ترافیک، بحث آلوده کننده های زیست محیطی و به ویژه هواست.

وی با بیان اینکه منابع آلوده کننده هوا طبق نظر کارشناسان به دو دسته تقسیم می شود گفت: منابع آلاینده ثابت شامل صنعت، کارخانجات و مصارف خانگی و منابع آلاینده متحرک نیز شامل وسایل نقلیه با سهم ۷۰ درصدی است.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها و خودروها شاخص ترین سهم را در آلوده کردن شهرها دارند گفت: کامیون ها و خودروهای دیزل با سوخت گازوئیلی و در درجه بعدی موتورسیکلت ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.

سرهنگ سلیمی سفرها و آمد و شدها را منشأ همه آلودگی های هوا دانست و مطرح کرد: برای اجرای هر برنامه در کلانشهرها باید سفر را هدف قرار داد و واحد کوچک حمل و نقل را مدیریت کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر در سطح جهانی به شدت مطرح است و کشورها تمام ظرفیت خود را برای این کار به کار می گیرند افزود: متولیان و طراحان شهری باید با استفاده از سیستم های IT و دولت الکترونیک و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در دسترس و ارزان، انجام سفرهای شهری با حمل و نقل پاک را ترویج کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری افزایش ۲۰۰ درصدی خودروها و افزایش ۱۲۰ درصدی موتورسیکت ها طی ۱۰ سال اخیر را حاکی از ادامه رشد تقاضای سفر دانست و گفت: توجه به مدیریت تقاضای سفر به شدت ضروری است.

وی معتقد است که ارتقای استانداردهای خودروها و اصلاح فرآیند سوخت به ویژه در موتورسیکلت های کاربراتوری و تبدیل آن ها به موتورسیکلت های برقی ما را در دستیابی به نتیجه مطلوب و کاهش روزهای آلوده کمک خواهد کرد.

سرهنگ سلیمی با اذعان به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از ۶۰ درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده است اما پلیس در حد توان و ظرفیت های قانونی خود به این موضوع پرداخته و مطالبه گری هم کرده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به اهمیت استانداردسازی سوخت و خودروها تصریح کرد: طبق قانون تا زمانی که سازمان استاندارد و محیط زیست برای هر وسیله نقلیه موتوری تاییدیه صادر کنند ما هم موظف به ارائه خدمات شماره گذاری و تردد هستیم اما استانداردهای ما معیارهای حداقلی اند و ارتقای آن ها واجب است.

سرهنگ سلیمی ضمن اشاره به نقش کلیدی مردم در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد: شهروندان سفرهای زائد را به حداقل ممکن برسانند و از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا