مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آلایندگی بسیاری از واحدهای تولیدی از موتورسیکلت‌های شهر تهران کمتر است/ قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری باید بازنگری شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمد امامى امين معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری اظهار داشت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران در زمان خود بسیار قانون مترقی بود ولی این قانون در حال حاضر جوابگوی بخش صنعت استان تهران نیست و از ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای حفظ محیط زیست و توسعه اشتغال در سایر استان‌های کشور به تصویب رسیده است، افزود: هم اکنون آلایندگی بسیاری از واحدهای تولیدی از موتورسیکلت‌های شهر تهران کمتر می باشد ولی قانون جلوی توسعه صنایع را گرفته است.

امامی امین اضافه کرد: هم اکنون ۱۷ هزار کارخانه و ۷۲ هزار واحد صنفی در شهرک‌های صنعتی استان تهران فعالیت می کنند که در بسیار از موارد قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران جلوی توسعه و به روز رسانی این واحدها را گرفته است.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای تولیدی علاوه بر اینکه موجب اشتغال جوانان می شود موجب به روز شدن صنایع و استفاده از کاتالیست‌های پیشرفته برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا می شود.

امام امین در ادامه از نشست مشترک استاندار تهران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خبر داد و تصریح کرد: اصلاح این قانون به زودی به هیات دولت خواهد رفت تا در قالب مصوبه به مجلس شورای اسلام ارجاع شود.

وی با اشاره به اینکه دولت استانداری تهران را مکلف کرده است تا پایان سال ۱۳۶ هزار اشتغال در صنایع تولید استان ایجاد کند، تصریح کرد: قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری نباید جلوی توسعه استان را بگیرد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: امروز تمای کارشناسان و صاحب نظران بر این موضوع اعتقاد دارند که ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها و معظلات اجتماعی بیکاری جوانان است پس باید همه در این خصوص گام برداریم.

امامی امین در بخش دیگر سخنان خود به دشمنی‌های مختلف دشمنان طی چهل سال گذشته اشاره کرد و افزود: هم اکنون که انواع تحریم‌ها و تهدیدهای از سوی استکبار جهانی به کشور تحمیل شده است باید قوانین داخلی به داد تولید کنندگان و کارآفرینان برسد.

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری امروز سه شنبه با حضور محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، حسن توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان و تولید کنندگان در فرمانداری ری برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان ری در خصوص مشکلات خود در حوزه‌های تامین اجتماعی، جریمه دیر کرد تسهیلات بانکی، نحوه دریافت ارزش افزوده، قوانین دست و پاگیری که جلوی اجرای طرح‌های توسعه‌ای را می گیرد بحث و تبادل نظر کردند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان با داشتن شهرک صنعتی شمس آباد و چندین شهرک صنفی و صنعتی دیگر یکی از قطب‌های اصلی صنعت در استان تهران می باشد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا