تخریب صنعت موتورسیکلت توسط مسئولان بر خلاف منویات رهبرى و شعارهاى سال است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلى نژادیان گفت: متاسفانه هر سال زمستان با شروع وارونگى هوا شاهد تخریب صنعت موتورسیکلت توسط بعضى از مسئولان هستیم.

وى ادامه داد: بر خلاف مطالب عنوان شده در رسانه‌ها، هیچ‌کدام از شرکت‌هاى تولیدکننده موتورسیکلت مخالف جمع‌آورى موتورسیکلت‌هاى فرسوده نیستند؛ بلکه همه اعتراض تولیدکنندگان به‌دلیل نحوه اجراى این طرح است. زیرا اجراى طرح اسقاط موتورسیکلت‌هاى فرسوده با توجه به شرایط فعلى منطق مناسبى ندارد. یکى از دلایل مهم این است که با توجه به قیمت موتورسیکلت‌هاى نو، صاحبان موتورسیکلت فرسوده انگیزه‌اى براى جایگزینى ندارند. پس بهتر است مسئولان و سازمان‌هاى مرتبط به‌جاى تعطیلى کارخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، راه‌حل مناسبى ارائه کنند.

نژادیان گفت: هر جا مسئولان مرتبط با این صنعت در برابر مشکلات سازمانى خود پاسخ مناسبى ندارند، سریع توپ را در زمین صنعت موتورسیکلت مى‌اندازند و براى توجیه، سریع کارخانه‌هاى تولیدکننده موتورسیکلت را تعطیل مى‌کنند. نمونه آخر این موضوع پاسخ هفته گذشته وزیر نفت بود که وقتى خبرنگار از وى در خصوص کیفیت بنزین سوال کرد، وزیر محترم سریع دلیل آلودگى هوا را وجود موتورسیکلت‌ها در سطح کشور اعلام کرد.

وى تاکید کرد: این نحوه برخورد با صنایع بر خلاف شعارهاى سال است که توسط مقام معظم رهبرى اعلام مى‌شود.

سردبیر نشریه صنعت موتورسیکلت ادامه داد: امروز نیز در یکى از رسانه‌ها خواندم که رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن ارائه توصیه‌هایی به مردم و همچنین تاکید بر لزوم اجرای قانون هوای پاک به‌ویژه از سوی خودروسازان، گفت: مهم‌ترین منابع آلاینده تهران کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه شخصی هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، شاهسونی با اشاره به راهکار‌هایی که در بلند مدت برای کاهش آلودگی هوای تهران باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن که مصوب شده‌اند، اجرایی شود که اجرای درست آن‌ها می‌تواند وضعیت آلودگی هوا را بهبود بخشد. در عین حال خودروساز‌ها باید کیفیت خوردرو‌ها را از نظر مکانیزم حذف آلاینده‌ها بهبود دهند. موتورسیکلت‌ساز‌ها نیز به جای اینکه هر روز به دنبال لابی باشند و بخواهند قانون هوای پاک را دور بزنند، اگر قانون را اجرا کنند، این مشکل نیز حل می‌شود. متاسفانه هم خودروساز‌ها و هم موتورسیکلت‌ساز‌ها دائما به دنبال دور زدن قانون هوای پاک هستند.

وی تاکید کرد: اگر ماده هشت قانون هوای پاک مبنی بر اینکه هرگونه تردد خودرو‌های فرسوده، خرید و فروش و بیمه کردن خوردرو‌های فرسوده ممنوع است، اجرایی شود، بحث نصب فیلتر دوده بر روی کامیون‌ها و وسایل نقلیه جدی گرفته شود و شاهد بهبود کیفیت سوخت باشیم، این معضل نیز حل می‌شود.

شاهسونی تاکید کرد: مهم‌ترین منابع آلاینده تهران کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه شخصی هستند که اقدامات مربوط به آن‌ها به وزارت صمت بازمی‌گردد. ماده ۱۰ قانون هوای پاک می‌گوید وزارت نیرو سالانه باید ۳۰ درصد برق کشور را از انرژی پاک و تجدیدپذیر ایجاد کند، باید مشخص شود که این قانون که در سال ۹۶ ابلاغ شده تاکنون چقدر اجرایی شده است؛ بنابراین باید به اجرای این قوانین رو بیاوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا