مرورى بر زندگينامه عباسعلى رضايى بنيانگذار شركت يكتاز سيكلت كوير
به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از روزنامه صمت، واردات موتورسیکلت به ایران بهطور انبوه به اواخر دهه ۲۰ خورشیدی برمیگردد.
در آن سالها انواع موتورسیکلت انگلیسی از سوی تاجران و بازرگانان ایرانی به کشور وارد میشد. این موتورسیکلتها حدود ۲ دهه یکهتاز بازار ایران بودند. اواخر دهه ۳۰ خورشیدی کمکم موتورسیکلتهای ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و روسی هم وارد کشور شد.
ابتدای دهه ۵۰ خورشیدی کارخانههای موتورسیکلت در کشور راهاندازی و مونتاژ آغاز شد و در ادامه در ۲دهه گذشته برندهای چینی بازار ایران را فتح کردند. موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ سیسی بیشترین برند مورد استفاده در ایران بود که با نام کارخانههای مونتاژکننده ایرانی روانه بازار شدند.
جالب است بدانید از میانههای دهه ۶۰ خورشیدی بهدلیل ترورهای انجام شده از سوی گروههای تروریست و کشته شدن شماری از افراد سرشناس با استفاده از موتورسیکلتهای پرحجم در کشور، کمیته انقلاب اسلامی طی بیانیهای رفتوآمد با موتورسیکلتهای بالای ۲۵۰ سیسی درون شهرها را ممنوع اعلام کرد که این بیانیه تا امروز پابرجاست. پلیس راهور درحالحاضر از شمارهگذاری و ارائه اسناد مالکیت موتورسیکلتهای بیش از ۲۵۰ سیسی خودداری میکند.
در ادامه میزگردها و نشستهای با انجمنها و پیشکسوتان حوزه صنعت بهسراغ یکی از پیشکسوتان صنعت موتورسیکلت کشور رفتیم. گفتوگوی با عباسعلی رضایی، بنیانگذار یکی از برندهای موتورسیکلت کشور را در ادامه میخوانید.
از چه سالی شروع به کار کردید و چرا وارد حوزه موتورسیکلت شدید؟
در ۱۲ سالگی پس از فوت پدرم از روستا به شهر اصفهان آمدم و دنبال کار میگشتم. مغازه به مغازه میرفتم و میپرسیدم شاگرد میخواهند یا خیر. تا اینکه در یک دوچرخهسازی مشغول به کار شدم. خدا حاجابوالقاسم دعایی را رحمت کند و روحش شاد باشد خیلی به من پسربچه در آن زمان کمک کرد. پس از چند روز کار، پرسید شبها کجا میخوابم. گفتم منزل دوستان و آشنایان هستم. پیشنهاد کرد خانوادهام را هم به شهر بیاورم و در منزل خود یک اتاق به ما داد. در این دوره که سال ۱۳۴۰ میشود کار را با تعمیر دوچرخه و روزی ۵ قران شروع کردم. ۸ سال پیش حاج ابوالقاسم کار کردم.
در این دوره مردم بیشتر دوچرخهسوار بودند و موتورسیکلت کمتر بود.
بله. مردم بیشتر با دوچرخه کارهای روزمره خود را انجام میدادند. حاج ابوالقاسم روزی ۲۰ دوچرخه پذیرش میکرد و ۴ تا شاگرد داشت. هر ۲۰ دوچرخه را بین ما تقسیم میکرد و به هر نفر ۵ دوچرخه میرسید. از ما میخواست آنها را اوراق کنیم و در نفت، قطعات را شستوشو داده و در نهایت با آب بشوریم. پس از آن قطعات را خشک میکردیم و با نوارپیچی دوباره قطعات را روی هم سوار کرده و تا عصر باید تحویل میدادیم.
کار در مغازه حاج ابوالقاسم بهگونهای بود که حتی ساچمههای دوچرخه هم باز میشد و آنها را در دست امتحان میکردیم. هر کدام خرد میشد و خراب بود با یک ساچمه نو جایگزین میشد. به این ترتیب یک دوچرخه بهطور کامل تعمیر و به صاحبش تحویل داده میشد.
مغازه در میدانی بود که وسط آن ۴ تا حوض قرار داشت. این شستوشو در تابستان و زمستان با آب این حوضها انجام میشد. در زمستان با چند چکش یخ حوض را میشکستیم و با استفاده از آب زیر یخ، چرخ و قطعات دوچرخه را میشستیم. با پایان کار، حاج ابوالقاسم دوچرخهها را بررسی میکرد و پس از اعتماد از تعمیر آنها، تحویل صاحبانشان میداد.
پس از ۸ سال، برای خدمت سربازی به زاهدان افتادم اما در نهایت معاف شدم. پس از برگشت پیش استادکارم رفتم و اجازه گرفتم تا یک مغازه برای خودم باز کنم. قبول کرد و از من خواست نزدیک او مغازه بگیرم تا کمک کند و برخی مشتریهایش را پیش من بفرستد. انسان بسیار شریفی بود.
با برادرم مغازهای اجاره و کار تعمیر دوچرخه را برای خودمان شروع کردیم. تا ۱۲ شب کار میکردیم. با پنچرگیری دوچرخهها ۲ریال گیرمان میآمد. پس از چند سال، کار را ترقی دادیم و برادرها با هم جمع شدیم و یک مغازه موتورسیکلتفروشی و لوازم یدکی باز کردیم.
در واقع سرمایه را از تعمیر دوچرخه جمع کردید و رفتید سراغ فروش لوازم یدکی دوچرخه و موتورسیکلت؟
بله. در این دوره موتورسیکلتهای ژاپنی وارد کشور شده بود و کمکم موتورسیکلت در حال جایگزین شدن با دوچرخه بودند. با پیشنهاد فردی که با برخی شرکتهای خارجی در ارتباط بود مغازه به نمایندگی داتسون(خودرو) تغییر کرد. محصولات را میفروختیم و حقالعمل برمیداشتیم و باقی پول را به شرکت مادر تحویل میدادیم. در آن زمان نرخ داتسون ۲۰هزار تومان بود که به کارمندان نیرو هوایی میفروختیم. آنها پول این خودرو را در ۲۰ قسط و ماهی هزار تومان میپرداختند.
پیش از انقلاب چند سالی هم در حوزه خودروهای سنگین فعالیت و کامیونهای ۶ و ۱۰ چرخ و خاور به کشور وارد میکردیم تا اینکه انقلاب شد و شرکتهای خارجی از ایران رفتند و نمایندگیها جمع شدند. دوباره کار را با فروش موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات آن شروع کردیم. چند سال در این زمینه کار کردیم و دروازههای شوروی به کشور باز شد.
در این دوره ما با برادرها نمایندگی ایژ، کوبا و مینسک را از شرکت مادر گرفتیم و قرارداد بستیم. موتورسیکلت در بازار کم بود ضمن اینکه موتورسیکلتهای روس کارآیی بالایی داشتند. چند سالی در کار فروش موتورسیکلتهای روسی بودیم. بازار رونق داشت بهگونهای که مشتریها با چک بانکی در دست از صبح در صف، منتظر بودند تا فروشگاه را باز کنیم و موتورسیکلت بخرند. موتورسیکلت در بازار کم بود مانند امروز با انبوهی از انواع موتورسیکلت روبهرو نبودیم.
هنوز چینیها وارد بازار ایران نشده بودند؟
خیر، موتورسیکلت فقط از ژاپن و روس وارد میشد. در آن زمان هنوز حرفی از چین و کالاهای چینی در میان نبود.
موتورسیکلتهای روسی با توجه به انتظاری که افراد روستایی از این وسیله نقلیه داشتند برای تردد بین روستا و شهر و حملونقل بار بسیار کارآمد بود. روستاییها یک خورچین روی این موتورسیکلتها میگذاشتند و بار و مایحتاجشان را از روستا به شهر و برعکس حمل میکردند.
سطح خرید یک روستایی در حد خرید خودرو سواری یا کامیون نبود و با این موتورسیکلت که سختی آن در هندل زدنش بود کارش را راه میانداخت. موتورسیکلتهای بزرگ و حجیمی بودند. بدنه سنگینی داشتند و بسیار مقاوم، با طول عمر بالا بودند.
در واقع از این موتورسیکلتها برای حمل بار استفاده میشد؟
بله. صاحبان موتورسیکلت یک ترکبند میبستند و یک خورچین روی آن سوار میکردند همراه با زن و بچهها تردد میکردند. هم خودرو بود و هم نوعی وانت.
نرخ آن چقدر بود؟
حدود۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بود که به حدود ۹۰هزار تومان هم رسید.
این موضوع برای چه سالی است؟
برای اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰.
چه زمانی فکر تولید موتورسیکلت در ذهنتان جرقه زد؟
این خریدوفروش با شراکت برادرها تا سال ۱۳۸۰ ادامه داشت. در این زمان بود که با توجه به تجربهای که کسب کرده بودیم به فکر تولید افتادیم که در این زمان برادران همسرم هم با ما وارد مشارکت و سرمایهگذاری شدند. تولید و مونتاژ موتورسیکلت در این دهه در ایران آغاز شد. البته افراد از نیمه دوم دهه ۷۰ بهدنبال راهاندازی کارخانهها خود بودند. تولید آغاز شد تا امروز که حدود ۳ دهه از آن میگذرد با ۵۰۰ نیروی انسانی بهطور مستقیم و ۲هزار نفر هم بهطور غیرمستقیم در حال فعالیت هستیم.
به حوزه صادرات هم وارد شدهاید؟
هنوز خیر. بهدنبال راهاندازی خط تولید در کشورهای همسایه از جمله عراق هستیم که بهطور تقریبی کارها تمام شده و تولید بهزودی آغاز میشود.
چند درصد موتورسیکلتها داخلی هستند و چقدر وابستگی ارزی دارند؟
تمام پروانه کسبوکار فعالان حوزه موتورسیکلت با عنوان مونتاژ است اما بخشی از قطعات برونسپاری و به واحدهای کوچکتر سفارش داده میشوند. در بازار فعلی برای تامین محصولات پرمصرف به سوی بومیسازی حرکت کردهاند و تا ۶۰ درصد قطعات بومیسازی شدهاند. درباره محصولات کممصرف هم بهطورکامل سیکیدی(CKD) وارد میشوند اما قطعاتی مانند تایر باز هم از داخل تامین میشود.
مونتاژ را با چه مدلهایی شروع کردید؟
برند کویر را با برادرها انتخاب و با همین برند مونتاژ را در کشور آغاز کردیم.
کار را در کاشان شروع کردیم و این شهر هم منطقه کویری بود و همین نام را برای شرکت خود انتخاب کردیم. مونتاژ را با مدل سیجی(CG) و سیدیای(CDI) شروع کردیم. کمکم موتورسیکلتهای روسی بازار خود را از دست دادند چون دولت اعلام کرد تردد موتورسیکلتهای دودزا باید متوقف شود و موتورسیکلتهای چهارزمانه باید وارد بازار شود. موتورسیکلتهای روسی دوزمانه بود (سوخت آنها مخلوط بنزین و روغن است) به همین دلیل ما هم تولید را با موتورسیکلتهای چهارزمانه آغاز کردیم.
کویرموتور هم مونتاژ را با دو مدل موتورسیکلت چینی شروع کرد که امروز به ۱۷۰ تا ۱۸۰ مدل رسیده است.
چگونه به یک برند تبدیل و در بازار مطرح شدید؟
زمانی که میخواستیم مونتاژ را در داخل کشور آغاز کنیم نخست یک موتورسیکلت ژاپنی را بهطورکامل باز و اوراق کردیم. قطعات آن را به سازندگان چینی تحویل و عین همان قطعات را با همان ویژگیها سفارش دادیم. در واقع کار را با بهترین کیفیت و مدل آغاز کردیم چون با هدف توسعه تولید را شروع کرده بودیم. حتی در تولید قطعات در داخل هم کیفیت حرف نخست ما است. تمام هدف واحد ما این است که مشتریان از محصولات رضایت کامل داشته باشند. کار که توسعه پیدا کرد روز به روز بر تعداد مدلها افزوده شد. موتورسیکلت رادیسون و تریل را آوردیم. موتورسیکلت کراس و چهارچرخ مسابقه آوردیم. به این ترتیب مدلهای ورزشی هم به سبد کالایی ما اضافه شد.
درحالحاضر این موتورسیکلتهای ورزشی را هم مونتاژ میکنید؟
بله. بهطورکامل وارد و در داخل مونتاژ میشود زیرا تیراژ تولید انبوه نیست و بومیسازی قطعات آنها توجیه اقتصادی ندارد.
چرا برند شما با پیشینه فعالیت چند دههای تا امروز یک موتورسیکلت ملی و بومی طراحی و تولید نکرده است؟
در زمینه موتورسیکلتهای برقی از طراحی تا تولید در حال فعالیت هستیم. اگر تا ۳ سال آینده یک موتورسیکلت ایرانی را به بازار عرضه نکنیم شاید جایگاه برندینگ خود را از دست بدهیم. هر برندی باید برای ماندن در بازار کالاهای ویژه به خود، برای معرفی داشته باشد ضمن آنکه کیفیت محصولاتش رضایت مشتریان را تامین کند.
همانطور که گفتم برای مونتاژ موتورسیکلتهای بنزینی هم از قطعات آماده چینی استفاده نکردیم بلکه قطعات را با کیفیت و استاندارد خود به شرکت قطعهساز خارجی سفارش دادیم.
چرا همین قطعات به شرکتهای داخلی سفارش نمیشود؟
تیراژ برخی قطعات توجیه اقتصادی ندارد از جمله قطعات انجین. آنها در سطح جهانی تیراژ و نرخ تمام شده بسیار پایینی دارند. انجین در موتورسیکلت قطعهای بسیار مهم است که در کیفیت موتورسیکلت تاثیر زیادی دارد. انجین مناسب و باکیفیت تا ۲ سال نیاز به تعمیر ندارد. البته سایر قطعات از جمله قطعات بدنه در داخل در حال تولید است.
این شرکت سعی دارد همراه با فناوری روز حرکت کند؛ بنابراین زمانی که تولید موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شد ۸۰درصد محصولات ما انژکتوری و با پایه سوخت یورو۴ بود. توجه داشته باشیم وقتی فناوری ارتقا پیدا میکند باید نیروهای فنیمهندسی و کنترل کیفیت و نیز تحقیق و توسعه و همینطور تعداد آزمایشگاهها به همان نسبت افزایش پیدا کند. تیراژ ۴۰۰ تا ۵۰۰ موتورسیکلت در سال، اقتصادی نیست و پاسخگوی حرکت به سوی فناوری نیست. این شرکت یکی از پرفروشترین شرکتها در عرضه موتورسیکلتهای برقی است زیرا در بحث باتری سعی کردیم نظر مشتریان را تامین کنیم.
در اینباره بیشتر توضیح میدهید؟
باتری وقتی وارد میشود ۶ ماه زمان میبرد و در دماهای نامتعارف کیفیت آن کاهش مییابد. ضمن اینکه باتری شارژ شده و آماده وارد میشود. این عوامل منجر به کاهش عمر باتری میشود. از اینرو ما باتری را بهطور خام وارد و در خط تولید آن را شارژ و بهروز روی موتورسیکلت نصب میکنیم؛ بنابراین تاریخ تولید باتری برای یک هفته قبل میشود. با سرمایهگذاری در این بخش عمر باتریهای موتورسیکلتهای برقی بالا رفته است.
از دیگر مزیتهای خط شارژ باتری این است که چون کار به حالت نشسته انجام میشود، قرار است برای اشتغال از نیروهای معلول و کسانی که از ویلچر استفاده میکنند، بهره بگیریم. از دیگر خدمات این برند که برای مشتریان خود در نظر گرفته این است که صاحب موتورسیکلت برقی میتواند باتریها کهنه خود را با نرخ پایینتر از بازار با باتری نو همراه با گارانتی تعویض کند.
رمز ماندگاریتان بهعنوان یک کارآفرین در حوزه تولید چیست؟
کا را با عشق شروع کردم و در برخورد به موانع و سختیها خسته نشدم. علاقه، زمینه موفقیت را بهوجود میآورد. باید بتوان تولید، نیروی کارگر، بازار و مشتریان را مدیریت کرد و رضایت حداکثری را بهدست آورد.
توصیه میکنم در راهی قدم بگذارید که از سرمایه شما، دیگران هم بهرهمند شوند. گاهی قطعهای را به بعضی افراد خاص سفارش میدهیم و آنها را تشویق به کار تولید کرده و خرید محصولاتشان را ضمانت میکنیم. بهعنوان مثال، در اینباره با یکی از مسئولان زندان اصفهان که افراد معتاد در آن نگهداری میشود، مذاکره کردم. از آنها خواستم در این زندان کارگاهی راهاندازی کنند و سیمکشی موتورسیکلت در آنجا انجام شود. نیروها را هم خودمان آموزش دادیم. سرمایهگذاری آن هم با ما بود. بهاینترتیب زندانیها تولید میکردند و ما از آنها محصولی که تولید میشد را میخریدیم. در این کارگاه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر از زندانیان مشغول به کار بودند. سرپرست این زندان گفت پیش از این، خانوادهها باید هفتهای ۱۵۰هزار تومان برای هزینه روزانه به زندانیان پول میپرداختند اما درحالحاضر زندانیان خود کمکخرج خانوادهشان شدهاند.
این کارگاه همچنان دایر است؟
خیر. همکاری از سال ۹۳ تا ۹۶ بود. با ممنوعیت تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری، درحالحاضر این همکاری قطع شده است.
بهلحاظ کیفیت پاسخگو بودند؟
بله زیرا نخست آموزشهای لازم به آنها داده میشد و با راهنمایی ما وسایل مورد نیاز خریداری و تولید انجام میشد.
این افراد وقتی آزاد شوند هم یک حرفهای آموختهاند و میتوانند خودشان کارگاه کوچکی راهاندازی کنند و علاوه بر این از معضلات اجتماعی هم کاسته
میشود. برنامه داریم این امر ادامه پیدا کند.
بزرگترین آرزو شما برای برندتان چیست؟
امیدوارم این شرکت تا جایی توسعه پیدا کند که نیروی کار آن از ۵۰۰ نفر امروز به ۵هزار نفر برسد چراکه هر چه جوانان بیشتری مشغول بهکار شوند مشکلات اجتماعی کمتری خواهیم داشت.
این شرکت دوچرخه هم نمی تواند اسمبل که نه سمبل کند…. یک دورچرخه کودک سایز 20 تاشو این شرکت را از دیجی کالا گرفته بودم… که حتی یک قطعه اش هم درست سوار نشده بود… رینگهای تاب دار ،عقب و جلو ، رکاب تاب دار ، دوتا مهره ماسوره چیه ؟ که تو محور عقب نداخته بودند و باعث شده بود زنجیر به ستون چرخ در دنده پایین گیر کنه… و از سمت دیگه چرخ به بدنه مالیده می شد…. ترمزه ها مثلا دیسکی یودند کلا با لنهتا در تماس بودند … سه تا مهره ضامن دار داشت که هیچکدام درست کار نمی کردند … جک کلا ول بود…. فرمونش لق می زد… جوشکاریش هم اگه داده بودند میون زده بود تمیز تر در می آورد…
بعد هم که بردم دفترشون گفتند از همون نمایتدگی که خریدی پیگیر شودید کفت کرایه حمل را باید تا دفتر خرید بپردازید… گفتم این آشغال 4 میلیونی ارزش دست زدن نداره … گذاشتم آمدم… شماره کارت دادم گفتم شما مستحق تر هستید وضعتون خوب شد واریز کنید… تا الان که منتظریم… 4 میلیون صدقه به صنعت ایران… علی برکت الله…
نمیدونم بخندم یا گریه کنم؟!دوستانی که کویر دارن میدونن چی میگم،مفتش گرون هست ،من ترل ۲۰۰ داشتم،یه جوری بود که میترسیدم تو راه راسته از هم بپاشه،چه برسه به خاکی،قدرت صفر،کیفیت صفر،استهلاک ۲۰,
مونتاژ مونتاژ مونتاژ
حمایت از تولید داخلی یعنی مونتاژ آشغال های چینی
چه در صنعت خودرو ، موتور سیکلت ، لوازم خانگی و …
محروم کردن مردم از برندهای درجه یک دنیا به بهانه تولید ، کدوم تولید ؟ همه اش شده مونتاژ
باید چیکار کرد؟ همه چیز رو وارد کنیم خوبه؟! کویر از برندهای خوبه و خیلیا کلا با جنس تولید داخل مشکل دارن، نمیدونم امثال شماها شغلتون چیه که اینقد با تولید مشکل دارید، احتمالا دلال و بازاری هستید که براتون فرقی نداره تولیدکننده کی باشه و فقط فکر سود و دلال بازی هستید
خدا قوت خخخخ خوب اینا هم دارن وارد میکنن و مونتاژ میکنن دیگ
سلام و ارادت خدمت هم وطن عزیز
میدانم این پیامم هیچ ترتیب اثری بهش داده نمیشه و هیچ ارزشی نداره ولی گفتم شاید برای شما خواندنی باشه
ما ایرانی هستیم و خودم انتخاب اولم هر چقدر هم هزینه بیشتر داشته باشه جنس ایرانی هست
جهت اطلاع شما عرض کنم ما چهار عدد موتور سیکلت کویر رو از تبریز یکجا خریدیم و بخام خلاصه عرض کنم از همون اول سیستم انژکتور درست کار نکرد و با پیگیری ها از نمایندگی کویر و جواب نگرفتن آخرش سیستمش رو به کاربراتوری تغییر دادیم و بیخیال سیستم انژکتوری شدیم
من بعد هم تا آخر عمر به شرکت کویر هیچ اعتمادی به شخصه ندارم
خدمت آقای رضایی
مدیر محترم کویر موتور
سلام اقای رضایی
من امیر مهدی از مشهد امام رضا ۱۴سال دارم
این پیام بدون اجازه پدرم فرستادم
امیدم در زندگی اول به خدا بعد پردم
دوساله ازپدرم درخواست موتور کردم از من قول گرفته بود که نماز سروقت بخوانم وبه درسهام برسم برایم موتور میگیرد اما چون وضع مالی پدر خوب نیست و جهاز خوارهرانم را باید تهیه میکرد نشد به قولش عمل کندولی گفت اگه ازاول قسطی بشه ماهی یک تومن میتونه قسط بده
شما ماشاالله این همه موتور دارین
من مجانی نمیخوام پدرم میگه هرخواسته وارزوی داشتی اول ازخدا بعد تلاش خودت
من قولش دادم
توپیک کار کنم قسطها را برگردونم
شما خودتون پدرهستین
ای کاش از پدرم چیزی که در توانش نبود نمیخواستم بشوخی گفتم من از اقای رضایی درخواست میکنم که از اول قسطی ماهی یک تومن بده اگه شد قبوله
پدرم خندید گفت قبول فقط نفهمیدم چرا بعدش داشت گریه میگرد
من از خدا خواستم اولین ارزومو براورده کنه
منتظر جواب شما هستم
ودعا میکنم همیشه سلامت و شاد باشید
ببخشید که این درخواست را ازشما کردم لطفا اگر حتی جواب منفی بود
این مطلب پیشتان بماند
درصورت موافق بودن به این شماره خبر بدهید ممنون میشم 09155002784
امام رضا (ع) حاجت روایتان کند۰
یاعلی مدد
سلام امیر مهدی جان شما ۱۴ سالتونه و گواهینامه موتورسیکلت ندارید.پس باید تا ۱۸ سالگی صبر کنید بعد از گرفتن گواهینامه اقدام از الان تا اون موقع ۴ سال فرصت دارید اگر پدرتان ماهیانه ۱ میلیون تومان پرداخت داشته باشند وشما یک سپرده کوتاه مدت بازکنید این پول را در اون حساب پس انداز کنید.تا اون موقع با سود پولتان مبلغی پس انداز دارید و می تونید موتور مورد نظرتان را هم بخرید.کنید.
سلام آقای رضایی از شما انتظار داشتم یه کم مهربانتر جواب این پسربچه رو بدید،حداقل یه کم معرفت به خرج میدادید و یک تخفیف برایش در نظر میگرفتید،چون با هزار امید و آرزو به شما پیام فرستاده بود…اصلا از طرز برخورد شما خوشم نیامد و هیچوقت موتور کویر نمیخرم😡
سلام آقای رضایی من ۲۰ سال پیش از شما یه موتور خریدم اون موقع اصلا برخورد خوبی نداشتید انتظار میرفت بعد از این همه سال تغییر کرده باشید اما هنوز همون آدم هستید شما میتونستید با این پسر بچه که با کلی امید به شما پیام داده و غرورش رو زیر پا گذاشته رفتار بهتری داشته باشید واقعا متاسفم برای امثال شما
با عرض سلام و ادب خدمت شما آقای رحیمی و هموطن قبلی با نام مسافر واقعا آدم خنده. اش می گیره وقتی نظر شما دوتا عزیز رو می خونه شاید پدر اون پسربچه برای اینکه پسرش رو دست به سر کنه و تو این سن کم براش موتور نخره این حرف بهش زده دیدید که خودش نوشته بعدش بابام گریه کرد واقعا آقای رضایی مفهوم کار پدر رو فهمید و جواب این پسر رو داد نمی دونم تا حالا اطراف شما پسر با سن کم سوار بر موتور تصادف نکرده بمیره انشاالله که نبوده ولی جایی که من دارم زندگی. می کنم همین ایران خودمون از سه سال پیش تا الان کم کم ۴تا پسر زیر سن قانونی سوار بر موتور جونشون رو از دست دادن براتون آرزوی سلامتی می کنم
کاملا پاسخ درست و پدرانه ای دادید، این رو کسایی میفهمن که پسرشون رو دوست دارن و عاقلانه دوست دارن نه از روی احساسات و فیلم هندی.
آقای رضایی نگین گواهینامه بگین دست به سرکردن ودنبال نخودسیاه فرستادن ولی بااین تبلیغاتی که میکنین طرف فکرمیکنه واقعیت داره ولی شرایط تبلیغ باپشت گوشی ۳۶۰درجه فرق میکنه درضمن من خودم نیکتازفنم بااحترام🙇🙇
آقای کویر چرا برند های خوب رو مونتاژ نمیکنید ،حداقل برندی مثل symیا باجاج ،یه برند کارکن و کم استهلاک نه سمبلیشن چینی ،
آ،،،،،،،،قای کویر چرا برند های خوب رو مونتاژ نمیکنید ،حداقل برندی مثل symیا باجاج ،یه برند کارکن و کم استهلاک نه سمبلیشن چینی ، ،،،،،،
فقط هندا سی جی ۱۲۵ ژاپن و دیگر هیچ
موتور بلای جان پسرهای جوان است. در روز چند پسر جوان در تصادف موتور کشته میشن و خانوادهها داغدار و فرصت ازدواج برای دختران همرده ی آنها کمتر و کمتر و فساد در کشور بیشتر…
اگر دست من بود وجود موتور رو در کشور ممنوع میکردم و بجاش ماشینهای کوچک و ارزان برقی را رایج میکردم.
آقای. ایضایی منه موتور یه موتور بمن بده قسطی بده پسر خوبی هستم خوب نه نگو ممنون
من رفته بودم تریل بگیرم ( یادم نیست اما فکر میکنم تریله هم کویر بود ) چشمم افتاد به مگلی ۲۰۰ مونتاژ شرکت کویر نظرم عوض شد مگلی رو خریدم😁
حدود شیش ماهی داشتمش موتور بدی نبود… خوشگل بود باهاش حال میکردم اما راستش با توجه به ۲۰۰ بودنش خیلی جون دار نبود!
سلام و درود حاج عباسعلی رضایی عزیز واقعا ممنونم ازشما که با سرمایه ت تولید راه انداختی و جوانها رو شاغل کردی من به آدمهایی مثل شما هر روز درود میفرستم رحمت حق بر پدر ومادرت
باسلام
لطفا نظارت به روی موتور سیکلت خروجی از کارخانه خیلی ضعیفه و اصلا بروی کمک فنر های جلو و عقب نظارتی نیست
بنده کویر۱۲۵ خریدم متاسفانه ۳۰۰کیلومتر کارکرد کمکهای جلو روغن زد و میکوبید به نمایندگی مراجعه کردم در خیابان هلال احمر تهران ایشان هم به یه موتور سازی طرف قرارداد معرفی کرد ایشان هم اعلام کرد کمک فنر جزء گارانتی نیست الانم ۲۵۰۰کیلومتر کار کرده کمک های عقب خراب شده من یه کارمندم و با موتور میرم اداره با موتور کار نمیکنم………
متاسفم پولم رو برای خرید موتور کویر استفاده کردم
سلام من حدودا دو ماه هست که مگلی پیش خرید کردم دوازده تا چک دادم که دوتا از چکها وصول شده ولی هنوز خبری از موتور نیست قرار بود چهل و پنج روزه تحویل بدن.
سلام آقای رضایی .شهرستان گالیکش در استان گلستان از نبود یک نمایندگی از شرکت شما رنج میبره باتوجه به جوان بودن منطقه و کشاورزی بودن شهرستان باروستاهای فراوان کوهستانی و همچنین محبوب بودن موتور سیکلت کویر ،نیاز به یک نمایندگی در شهرستان را لازم میبینم. بنده دراین صنف ۱۵سال فعالیت دارم چند بار با مدیر فروش برای گرفتن نمایندگی تماس گرفتم مدارک هم فرستادم ولی تا الان جوابی نگرفتم .حاج آقای رضایی مطمئن باشید تمام تلاشم را میکنم تا یک عامل فروش خوب برای شرکت شماباشم .لذااز جنابعالی درخواست دارم با نمایندگی در شهرستان گالیکش موافقت کنید .تشکر خدا خیرتان دهد .
ماشاالله آقای رضایی یکی از الگو ها بنده هست🤗🤗🤗
سلام چه طوری می توانم باآقای رضایی ارتباط داشته باشم
من موتور برقی خریدم مدل ۹۸ ES5 2000 اما نه میتونم بفروشم نه استفاده کنم صفر هست ایا میتونم معاوضه کنم با موتور های مدل دیگه
لطفا مرا راهنمایی کنید
ای مردشور اول اون اپراتور بدن که کم میارن بعد از ۱۰ دقیقه پشت خط قطع میکنن واقعا برای دوتا موتور گرفتن از کویر پشیمون هستم واسه یه کلاه ایمنی اینقدر اذیت میکنن همش تبلیغ الکی
سلام من که آدرس و شماره تلفنی که مستقیم با آقای رضایی صحبت کنم رو پیدا نکردم من ابتدای سال یک متور تلر t2کویر خریدم و تا الان کلا کار کرد این متور 1800کیلومتر شده متور به این بی کیفیتی ندیدم حتی از جوش کاری بدنه هم زدن بدنه ضعیف گیر بکس ضعیف رنگ بدنه ضعیف قطعات برقی وبدنه ضعیف و…رسیدگی به شکایت مردم ندارن من که راضی نیستم پولم خوردتون بشه با این وسیلهای که به من دادین
ماشالله به این پشتکار و اهمیتی که به زندگی و آینده خود دادید
جوان های الان حال ندارند از صفر کاری رو شروع کنند
و خیلی راحت راه دزدی رو یاد گرفتند و از من کارمند که با بدبختی یک ماشین گرفته بودم رو هم دزدیدند فقط اسکلت اون رو آوردند که توان خرید دوباره با این قیمت ها رو هم ندارم
تنها کاری که ایرانی ها یاد گرفتن وارد کردن قطعات و اسمبل کردن هستش بعد بنام اولین و بزرگترین تولید کننده تو تلویزیون تبلیغ میکنن- تو پیامها یکی نظر نداده که از کیفیت موتورهای کویر رضایت داشته باشه دقیقا مثل خودروسازی که اسمش تولید هست ولی در عمل دارن مونتاژ میکنن اونم با قطعات بی کیفیت و دست دوم
پول خون ملت و میگیرن. اینا از ایران خودرو و سایپا بدتر شدن باز قیمت خودرو یه نوسان دلار میخوره پایین و بالا میشه اینا فقط میبرن بالا تازه یاد گرفتن مثل ایران خودرو و پول و بگیرن 3 ماه بعد تحویل بدن.
همشونم با رانت رسیدن به اینجا
تو داستان زندگیشون یهو از شاگرد مغازه میره مغازه میزنه و بعد از پنچری دوچرخه یهو میرن واردات خودرو سنگین و موتور. یهو سانسور شد.
ما هم که دم گوش
سلام من شماره تلفن این آقا رو لازم دارم
اقای رضایی خواهش میکنم هر موتوری میسازی یا وارد میکنی خواهشا دیگر این موتور سیکلتهای طرح هوندا را نه تولید کن نه وارد فقط هم به خاطر آن اگزوز مزخرف و الودگی صوتی شدیدی که اگزوز این موتورها دارد واسایش و ارامش ما را شب و نصف شب و در همه زمانها از ما گرفته ما که اینجا اسایش نداریم از این هونداها
سلام آقای رضایی
میخوام باهاتون صحبت کنم یه شماره ای چیزی ازتون میخوام
وضع مالی خوبی نداریم اما یه موتور ۲۰۰ میخوام
یکی از آرزوهامه
لصف اگه میشه جواب بدید
۱۹ سال سن دارم گواهینامه موتورم میگیرم
میشه یه موتور ۲۰۰ بهم بدید؟! 🙏🙏
سلام آقای رضایی
لطفا کمک کنید
یه موتور بهم برید ، هیچی نمیشه شماکه وضعیت مایتون خوبه، یه موتور به ما بدید لطفا
۱۹ سالمه گواهینامه هم میگیرم . 🙏🙏
سلام آقای رضایی استاد توانمند و پر تلاش من به حضور شما در کویر افتخار می کنم وخوشحالم کشور کارآفرینی مثل شما رو داره که واقعا به فکر کار وتلاش نیروی جوانه
امیدوارم کویر هر روز بیش تر پیشرفت کنه تبلیغات گسترده تری داشته باشین و انشالله بتونم منم به بزرگ تر
شدن خانواده کویر کمک کنم وسهمی در این کار وامور مهم داشته باشیم باتوکل به خدا😍🌺