مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت فرسوده فاقد آمار دقیق

به گزارش موتورسیکلت نیوز، «بهمن ضیاء مقدم» در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: به‌طورکلی از سال‌های ۸۲ و ۸۳ تاکنون زیر ۱میلیون دستگاه موتورسیکلت در ایران تولید شده است.

وی در ادامه اظهارداشت: هیئت دولت ۳۰مهر سال ۹۷ طرح اسقاط موتورسیکت‌های فرسوده را در راستای اجرای قانون هوای پاک مصوب کرد.

دبیرانجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: طبق قانون هوای پاک قرار بر این بود موتورسیکلت‌ها فرسوده در حال تردد به خصوص در کلان شهرها از چرخه مصرف خارج شود زیرا کارشناسان یکی از منابع آلودگی هوای شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران را موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده می‌‌دانند.

وی در ادامه افزود: اجرای مصوبه مزبور نیز از یکم آبان ماه همان سال کلید خورد و در واقع هیچ فرصت زمانی برای این موضوع در نظر گرفته نشد.

ضیاء مقدم بیان داشت: متاسفانه قبل از مصوبه هیئت وزیران نیز امکان سنجی داخلی صورت نگرفته بود تا معلوم شود که آیا این طرح قابلیت اجرا دارد یا نه.

وی به رادیو اقتصاد گفت: طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به‌دلیل عدم قابلیت اجرا براساس مصوبه هیئت وزیران یک سال به تعویق افتاده است.

دبیرانجمن صنعت موتورسیکلت ایران افزود: انجمن هیچ‌گاه مخالف اسقاط نبود بلکه به نحوه اجرای طرح مزبور اعتراض داشته و دارد.

وی در ادامه افزود: همچنان اجرای طرح اسقاط با مشکلات عدیده‌ای از جمله تعیین نامناسب قیمت لاشه موتورسیکلت و غیره مواجه است که باید این موانع و مشکلات برطرف شود.

ضیاء مقدم اظهارداشت: قیمتی که برای لاشه موتورسیکلت فرسوده تعیین شده هیچ انگیزه‌ای برای افراد ایجاد نمی‌کند تا از این طرح استقبال کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه اجرای قوانین در کشور قبل از هرچیز نیاز به امکان سنجی دارد، افزود: اشکالی که در سال‌های اخیر صنعت موتورسیکلت با آن مواجه شده اینکه مسئولان بدون همفکری قوانین را به اجرا می‌گذارند و فاصله زمانی نیز در این زمینه مد نظر قرار نمی‌گیرد.

دبیرانجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه یادآورشد: بدون در نظر گرفتن بودجه مناسب و رفع مشکلات مزبور طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور قابلیت اجرا ندارد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا