واکنش مجدد «ایلان ماسک» به ساخت موتورسیکلت: هرگز اتفاق نمیافتد، چون ما نمیتوانیم موتورسیکلتها را ایمن بسازیم

این را قبلاً هم شنیدهایم که ایلان ماسک نمیخواهد تسلا هیچوقت یک موتورسیکلت برقی بسازد. اما مدیرعامل جنجالی تسلا این بار در شبکههای اجتماعی توضیح داده که چرا هنوز هم میگوید این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، همانطور که ماسک تأیید کرد، مشکل این نیست که او فکر میکند تسلا توانایی ساخت یک موتورسیکلت برقی را ندارد، بلکه مسئله اصلی از نظر او این است که اساساً موتورسیکلتها ایمن نیستند.
او در پاسخ به یک ویدیوی ساختهشده با هوش مصنوعی درباره یک موتورسیکلت تسلای جعلی که در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر شده بود، نوشت: «هرگز اتفاق نمیافتد، چون ما نمیتوانیم موتورسیکلت را ایمن بسازیم.»
ماسک سپس به داستانی اشاره کرد که پیش از این بارها تعریف کرده بود؛ اینکه در جوانی هنگام موتورسواری، نزدیک بود بر اثر برخورد با یک کامیون جان خود را از دست بدهد. البته به نظر میرسید نگرانی او بیشتر متوجه موتورسیکلتهای جادهای باشد. او ادامه داد: «موتورهای آفرود (درتبایک) اگر با احتیاط رانده شوند ایمن هستند، چون کامیونی نیست که شما را زیر بگیرد.»
ویژگیهای اتوپایلوت تسلا مدتهاست بهدلیل خطراتی که برای موتورسواران ایجاد میکند مورد انتقاد قرار گرفته است. چندین مرگ پر سر و صدا در اثر برخورد خودروهای تسلا با موتورسیکلتها هنگام فعال بودن اتوپایلوت رخ داده است. بسیاری معتقدند سیستم خودران مبتنی بر دوربین تسلا، چراغهای عقب دوتایی و نزدیکبههمِ موتورسیکلتهای کروزر را با چراغهای یک خودرو که در فاصله دورتری قرار دارد اشتباه میگیرد. این موضوع میتواند توضیح دهد که چرا خودروهای تسلا بارها از پشت با موتورسواران برخورد کردهاند؛ برخوردهایی که در برخی موارد مرگبار بودهاند.
شاید صنعت موتورسیکلت برقی فعلاً از «اعتبار و جذابیت برند تسلا» بیبهره بماند، اما این به معنی توقف آن نیست. برندهای قدیمی و معتبر مانند هوندا، بیامو و کاوازاکی بالاخره در حال عرضه مدلهای تولید انبوه واقعی هستند. در همین حال، شرکتهایی مثل Zero و LiveWire با عملکرد بالاتر و شبکه نمایندگی گستردهتر، این بخش از بازار را به جلو میرانند.
شرکتهای کوچکتری مانند Ryvid نیز برای پاسخ به تقاضای موتورسیکلتهای ارزان و مناسب رفتوآمد روزانه وارد میدان شدهاند. از سوی دیگر، غولهای آسیایی مثل Yadea و NIU با عرضه انبوه اسکوترهای مقرونبهصرفه، بازار را اشباع کردهاند و باعث شدهاند پذیرش جهانی موتورسیکلتهای برقی بسیار سریعتر از آمریکا رشد کند.
در نهایت، به نظر میرسد حتی بدون حضور تسلا، دنیای موتورسیکلتهای برقی با سرعت زیادی در حال گسترش است، نوآوریهای تازهای ارائه میدهد و هر ساله موتورسواران بیشتری را به خود جذب میکند.
انتهای پیام/



