اینجا برای تبلیغات شماست. برای ثبت آگهی با تریبون تماس بگیرید.

واردات موتورسیکلت‌های بالای 600 دلار ظلم به کشور است

سال‌هاست که مسئولان جدید سازمان‌ها بدون ارزیابی از مزیت‌های داشته و نداشته حوزه موتورسیکلت ایران برنامه‌های داخلی‌سازی می‌خواهند، در صورتی که اجازه واردات و مونتاژ انواع موتورسیکلت‌ها را با حجم‌های مختلف می‌دهند. ازاین‌رو، تصمیم‌گیرندگان این بخش در مرحله اول باید بپذیرند این موضوع خود یک تضاد است که باید حل شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در شرایطی که سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود، واردات موتورسیکلت‌های گران قیمت هیچ توجیهی ندارد. زیرا، موتورسیکلت نیاز به خدمات پس از فروش دارد و تامین قطعات (وارداتی) مخصوصا اگر به موقع تامین نشود به موتورسواران آسیب می‌رساند. اما، وقتی صحبت از موتورسیکلت گران می‌شود منظور موتورسیکلت‌های میلیاردی نیست، بلکه موتورسیکلت‌های بالای 100 میلیون تومان است.

مسئولان اول از همه باید بپذیرند با مونتاژکنندگان موتورسیکلت عصر حاضر، انجام داخلی‌سازی آن هم به آن معنا که مدنظر دارند امکان‌پذیر نیست و اگر چند قطعه‌ای تولید می‌شود، کار بعضی از قطعه‌سازان است و اگر کشور «چین» همان قطعات را یک دلار ارزان‌تر بدهد یا با قطعه‌ساز داخلی به هر دلیلی به توافق نرسند، همان اتفاقی که برای «باک» موتورسیکلت افتاد، برای قطعات دیگر نیز رخ خواهد داد.

در نتیجه به مسئولان مرتبط با حوزه موتورسیکلت پیشنهاد می‌شود داخلی‌سازی را فعلا فراموش کنند و به‌جای آن جلوی واردات و تولید موتورسیکلت‌های گران‌قیمت را بگیرند. این که عده‌ای از واردکنندگان (مونتاژکنندگان) می‌گویند با ورود موتورسیکلت‌های لاکچری فرهنگ حمل‌و‌نقل کشور را تغییر دادیم و به آن افتخار می‌کنند اشتباه است. زیرا، باید بین استفاده از فناوری و تولید فناوری فرق قائل شد. زیرا اولی ما را مصرف‌کننده می‌کند و منابع کشور را هدر می‌دهد و دومی هویت‌آفرین است و باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود. البته استفاده از فناوری برای تولید بحث دیگری دارد. در اینجا منظور استفاده از موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و بعضا بی‌کیفیت است. هر موقع وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود بود آن موقع اجازه دهید انواع موتورسیکلت‌های زیبا وارد کشور شود.

در نهایت اگر شرکتی برای رسیدن به خواسته‌های خود به تعدیل نیرو اشاره (یا تهدید کرد)، ببینید جمع حقوقی که آن‌ها دریافت می‌کنند نسبت به خروج ارز و هدر دهی منابع چقدر است و چند نفر از مردم ایران بابت تصمیم‌های نادرست یک بخش باید ضرر و زیان پرداخت کنند. یادمان نرود چرخه اقتصاد زنجیروار به هم وصل است و ناکارآمدی یک بخش باعث آسیب کل چرخه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع
موتورسیکلت نیوز

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

دکمه بازگشت به بالا