همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

آیا شما حاضر به سواری با کروزر جدید بنللی هستید؟

موتور وی-توئین جدید و کوچک ممکن است در آینده‌ای نزدیک منجر به تولید موتورسیکلت‌های بیشتری شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سال‌های اخیر تولد مجموعه‌ای گسترده از کروزرها وجود داشته است. به طور قطع، کروزرهای بزرگ‌حجم وی-توئین از برندهایی مانند هارلی-دیویدسون و ایندیان همچنان به صدای رعدآسا خود ادامه می‌دهند. اما شاید مهم‌تر از همه، بخش کرولزر به مدل‌های با حجم موتور کم نیز گسترش یافته است.

حال، مسلماً هر موتورسواری واقعی بلافاصله هر کروزر با حجم موتور کمتر از ۱۹۰۰ سی‌سی—ببخشید، ۱۱۷ اینچ مکعب—را کنار می‌گذارد. اما خب، واضح است که هیچ‌کدام از ما اینجا موتور سوار واقعی نیستیم، درست است؟

جدای از شوخی، هر علاقه‌مند به دوچرخ که با زمانه همگام است، رشد بخش کروزر با حجم موتور کم را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای صنعت موتورسیکلت‌سازی می‌بیند. نه تنها این موتورها موتورسواری را برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان—چه مبتدیان و چه افرادی که قد کوتاه‌تری دارند—دسترس‌پذیرتر می‌کنند، بلکه عملی هم هستند و نه تنها، بلکه واقعاً خیلی هم جذاب به نظر می‌آیند.

منظورم این است که فقط کافی است به لئونچینو بابر ۴۰۰ جدید از شرکت بنللی، که مالک آن چینی‌ها هستند، نگاه کنید. این موتورسیکلت جمع‌وجور، با الهام از طراحی کلاسیک است و به‌اندازه کافی مناسب است که تقریباً هر کسی بتواند آن را براند. همچنین، این موتورسیکلت بسیار منحصر به فرد است و ممکن است نشانه‌ای از اتفاقات بزرگ آینده برای بنللی باشد. بیایید نگاه دقیق‌تری به دلایلی بیندازیم که ممکن است این موضوع درست باشد.

ملاحظه می‌کنید که در گذشته، موتورسیکلت‌های با حجم موتور کم بنللی فقط با موتورهای پاراالل-توئین (دو سیلندر موازی) قدرت می‌گرفتند. این برند موتورهای ۵۰۰ سی‌سی و ۳۰۰ سی‌سی دو سیلندر موازی دارد که هر دو به یک میل‌لنگ ۳۶۰ درجه مجهز هستند. این موتورها روی موتورسیکلت‌هایی مانند تی‌آر‌کی ۵۰۲ ایکس و تی‌ان‌تی ۳۰۰ نصب شده‌اند. اما لئونچینو ۴۰۰ بابر جدید از هیچ‌کدام از این موتورها استفاده نمی‌کند.

در عوض، این موتورسیکلت از یک موتور کاملاً جدید استفاده می‌کند: یک موتور وی-توئین ۳۸۴.۵ سی‌سی با زاویه ۶۰ درجه. این موتور کاملاً مناسب پلتفرم کروزر است، هرچند که از نظر اندازه نسبت به آنچه که به آن عادت کرده‌ایم کوچکتر است. اما این موضوع مشکلی ندارد، چرا که مشخص است که بخش موتورسیکلت‌های کم‌حجم اکنون در اولویت قرار دارد.

بنللی ادعا می‌کند که این موتور ۳۴.۵ اسب بخار قدرت و ۳۶ نیوتن‌متر (حدود ۲۶.۶ پوند-فوت) گشتاور تولید می‌کند و به‌صراحت باید بگویم که این مشخصات از هیچ لحاظی خاص و جالب توجه نیستند. اما خب، این موتورسیکلت یک بابر است و بابرها به‌طور طبیعی قرار نیست خیلی سریع باشند.

حال، به جز موتور، لئونچینو ۴۰۰ بابر تفاوت زیادی با رقبا ندارد. این موتورسیکلت از چرخ‌های ۱۶ اینچی مشابه هوندا ربل ۵۰۰ در جلو و عقب استفاده می‌کند و همچنین یک فرک معکوس در جلو و یک جفت شوک در عقب دارد. همچنین یک نمایشگر TFT ساده دارد که همچنان ظاهری کلاسیک به موتور می‌بخشد.

در حال حاضر، خبری از اینکه آیا این موتورسیکلت بخشی از مدل‌های بنللی در ایالات متحده خواهد بود یا نه، وجود ندارد. اما نگاه به تصویر بزرگتر نشان می‌دهد که احتمالاً موتور جدید وی-توئین جمع‌وجور به زودی به مدل‌های دیگر این برند اضافه خواهد شد. شاید یک تورر کم‌حجم یا حتی یک جفت اسکرامبلر و کافه-ریسر کلاسیک. فقط زمان خواهد گفت.

نظر شما چیست؟ آیا بنلی لئونچینو بابر ۴۰۰ جدید را به عنوان موتورسیکلت روزانه خود می‌رانید؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

خبرنگار
علی صالحی
منبع
rideapart

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

دکمه بازگشت به بالا