همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

کاوازاکی حق اختراعی برای موتورسیکلت الکتریکی کراس ثبت کرد

در سال 2021، کاوازاکی وعده داده بود که تا سال 2035 تمام مدل‌های موتورسیکلت خود را به صورت الکتریکی یا هیبریدی الکتریکی تولید خواهد کرد؛ تاریخی که حالا به نظر خیلی نزدیک‌تر از سه سال پیش می‌آید. در راستای رسیدن به این هدف، منطقی است که این شرکت در حال سرمایه‌گذاری در موتورسیکلت‌های آفرود برقی به همراه موتورسیکلت‌های جاده‌ای باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، درخواست ثبت اختراع این شرکت یک موتورسیکلت الکتریکی کراس (موتوکراس) را نشان می‌دهد که پس از مدل امیدوارکننده “CR Electric Proto” از هوندا و یک مدل آینده که از یاماها انتظار می‌رود برای رقابت با آن ساخته شود، ارائه شده است.

کاوازاکی در حال حاضر از نظر موتورسیکلت‌های الکتریکی موجود در نمایشگاه‌ها بر هر دو رقیب خود پیشی گرفته است. مدل‌های (Ninja E-1 و Z E-1) در بازار موجود هستند، همچنین مدل‌های (Ninja 7 و Z7 Hybrid) نیز وجود دارند. برخی از تجربیات به دست آمده از این موتورسیکلت‌ها ممکن است به پروژه موتورسیکلت الکتریکی کراس کمک کند.

تصاویر ساده‌شده در اختراع، موتورسیکلت با فریم فولادی را نشان می‌دهند که موتور آن زیر جعبه باتری قرار دارد که شباهت زیادی به جعبه باتری‌های استفاده شده در مدل‌های (Ninja E-1 و Z E-1) دارد. این می‌تواند به این معنا باشد که باتری‌ها قابل تعویض خواهند بود – یک اقدام معقول برای یک موتورسیکلت کراس که به تغییر سریع باتری‌ها زمانی که نیاز باشد، کمک می‌کند. موتور بین دو صفحه ساختاری آلومینیومی قرار دارد که نقاط نصب برای سوینگ‌آرم را نیز فراهم می‌کند. درایو موتور در سمت راست قرار دارد و قدرت را به زنجیری منتقل می‌کند که از طریق مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌ها سرعت آن را کاهش داده و به یک جک‌شافت عرضی می‌رساند. جک‌شافت قدرت را به سمت چپ موتورسیکلت منتقل می‌کند، جایی که به چرخ‌دنده جلو و زنجیر چرخ عقب می‌رسد. این یک تنظیم ساده است که شامل گیربکس کاهش‌دهنده برای موتور الکتریکی پرسرعت می‌شود و در عین حال این امکان را می‌دهد که موتور در فریم موتورسیکلت پایین‌تر از آنچه که اگر مستقیماً چرخ‌دنده جلو را می‌راند، نصب شود.

کمی زود است که قضاوت کنیم آیا تصاویر اختراع نمای دقیقی از یک موتورسیکلت کراس الکتریکی نهایی کاوازاکی هستند یا خیر، اما واضح است که این پروژه در حال توسعه در بخش تحقیق و توسعه شرکت است.

انتهای پیام/

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
amcn

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

دکمه بازگشت به بالا