شرکت هاسکوارنا موتور برقی جدید خود به نام «پایونیر» را معرفی کرد
روزهایی که موتورسواران با موتورهای آفرود پر سر و صدای غیرقانونی در خیابانهای حومه شهرها میچرخیدند، ممکن است به زودی به پایان برسد، زیرا برندهای بیشتری موتورسیکلتهای برقی جذاب و جایگزین را معرفی میکنند. موتور برقی جدید هاسکوارنا به نام پایونیر ممکن است جلوی گنگهای موتورسواری که تکچرخ میزنند را نگیرد، اما قطعاً صدای زیاد و غیرقانونی بودن آن را کاهش خواهد داد.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از الِکتِرک، این موتور بیشتر برای مسیرهای خاکی طراحی شده است، اما طراحی قانونی برای استفاده در خیابانها به این معنی است که موتورسواران میتوانند آن را از خانه تا مسیرهای خاکی یا پارکهای موتورسواری به راحتی در خیابانها برانند.
باتری لیتیوم-یونی نسبتاً کوچک 5.5 کیلوواتساعت به این معنی است که موتورسواران ممکن است بخواهند قبل از رسیدن به مسیرهای خاکی یا پارک پرش، مسافتی که قصد دارند در خیابان طی کنند را در نظر بگیرند. با این حال، این باتری برای برخی از سفرهای طولانی در مسیرهای خاکی در بیشتر شرایط کافی خواهد بود. شارژ مجدد آن به هشت ساعت زمان نیاز دارد که باید به یک پریز برق وصل شود، اما همچنین این امکان وجود دارد که باتری دوم کاملاً شارژ شده را در حدود 10 دقیقه تعویض کنید که نشاندهنده یک فرآیند تعویض با ابزار است.
شرکت هاسکوارنا ادعا میکند که این موتور در هر بار شارژ میتواند حدود 137 کیلومتر (85 مایل) با چرخه WMTC طی کند که البته معمولاً این عدد کمی بیشتر از واقعیت است، اما با این حال، این یک ارتقاء خوب نسبت به موتورهای برقی کوچکتر سبک Sur Ron است.
موتور 11 کیلوواتی متوسط، که 19 کیلووات قدرت پیPeak تولید میکند، باعث میشود که موتور از نظر مصرف انرژی نسبتاً کارآمد باشد و اجازه دهد تا موتورسواران تا 3 ساعت رانندگی در هر بار شارژ داشته باشند.
باتری و موتور این موتور بهطور مشترک بهعنوان بخش باربر فریم طراحی شدهاند، مشابه موتورسیکلتهای دیگری که اخیراً دیدهایم، مانند معماری Arrow S2 برند LiveWire.
موتور هاسکوارنا پایونیر همچنین دارای ویژگیهای پیشرفتهای مانند کنترل کشش و ترمز بازیابی قابل تنظیم است که هر دو با استفاده از کنترلهای ساده روی دستهها قابل فعال یا غیرفعال کردن هستند.
این شرکت این موتور را بهعنوان یک موتور مناسب برای هر دو گروه مبتدیان و موتورسواران حرفهای معرفی میکند، به لطف طراحی آن. “بدون کلاچ یا گیربکس، پایونیر معرفی سادهای برای مبتدیان در دنیای موتورسواری فراهم میکند، در حالی که به افراد با تجربهتر این امکان را میدهد که با راحتی بیشتری از زمینهای فنیتر عبور کنند. اضافه کردن به سادگی رانندگی با این موتور، ترمز عقب است که با یک اهرم در سمت چپ دستههای ProTaper قابل استفاده است.”
موتورسیکلت هاسکوارنا پایونیر انتظار میرود در مارس 2025 به نمایندگیها برسد، اما یک جزئیات اصلی هنوز فاش نشده است: قیمت.
تا کنون، هیچکسی در هاسکوارنا قیمت پیشبینیشده را بهطور عمومی اعلام نکرده است، اما امیدواریم که اطلاعات بیشتری در آستانه رونمایی منتشر شود.
انتهای پیام/