موتورسیکلت باری برقی «پیانوای» در حال ورود به جادهها
میکاه تول: سال گذشته در نمایشگاه موتورسیکلت میلان ایکما، با وسیلهای جدید به نام پونی P2 روبهرو شدم. این موتور برقی که بهعنوان جایگزینی برای ون معرفی شده، سرعتی معادل 60 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) دارد و یک محفظه بار بزرگ زیر صندلی خود دارد. در آن زمان، این موتور در حال آمادهسازی برای تولید بود. حالا یک سال بعد، در همان نمایشگاه، فرصتی دست داد تا با شرکت سازنده این موتور دیدار کنم و از روند آمادهسازی پونی P2 برای ورود به جادهها باخبر شوم.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از الکترک، شرکت سازنده موتور، پیانوای (PNY)، بیشتر سال گذشته را صرف نهایی کردن مسیر تولید خود کرده و حالا آماده است تا چندین برنامه آزمایشی را آغاز کند، از جمله با شرکت دیاچال و خدمات پستی محلی، همراه با دیگر شرکتهایی که برای دریافت اولین 50 دستگاه پونی P2 که به تازگی از خط تولید خارج شدهاند، ثبتنام کردهاند.
با 400 لیتر (105 گالن) فضای ذخیرهسازی بین بخش حمل و نقل مرکزی و صندوق عقب اختیاری، پونی P2 واقعاً به یکی از نزدیکترین وسایل نقلیه به عنوان “جایگزین ون” در دو چرخ تبدیل شده است. اگرچه برخی از دوچرخههای برقی باری چهارچرخ بزرگتر وجود دارند، اما آنها به اندازه پونی P2 سریع یا چابک نیستند و استفاده از آنها را محدود به مسیرهای دوچرخه و مناطقی میکند که پارک کردن بر روی پیادهروها با چشمپوشی روبهرو است.
پونی P2 ممکن است به اندازه یک ون اسپریتر بار نداشته باشد، اما احتمالاً میتواند تمام مسیرهای تحویل پست را انجام دهد و در عین حال از مزایای تقسیم خط و پارکینگ مشابه یک موتور سیکلت بهرهمند باشد – از جمله توانایی رسیدن به حداقل سرعتهای بزرگراه.
این موتور همچنین از نظر پایداری تقریباً در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، زیرا باتری بزرگ 6.7 کیلوواتساعتی CATL به صورت یک پک صاف زیر ناحیه اصلی حمل و نقل قرار دارد. این مرکز ثقل پایین توسط موتور هاب که وزن موتور را در ارتفاع محور نگه میدارد، بیشتر تقویت میشود. این ویژگی ممکن است به وزن غیرمعمول کمک نکند، اما موتور سیکلت تحویلی دقیقاً در حوزه عملکرد بالا قرار ندارد.
پونی P2 حتی برد خوبی در هر بار شارژ دارد، که طبق گفتهها 150 کیلومتر (93 مایل) در سرعتهای شهری 35 کیلومتر در ساعت (22 مایل در ساعت) است. رفتن به بزرگراه با حداکثر سرعت قطعاً این میزان برد را کاهش خواهد داد، اما همچنین دشوار است که پست را با دقت در سرعتهای بزرگراهی به صندوق پستی بیندازید، بنابراین رانندگان در نهایت مجبور خواهند شد که سرعت خود را کاهش دهند.
پونی P2 از شرکت PNY به نظر میرسد که مرز بین موتورسیکلتها و اسکوترها را طی میکند، با صندلی مشابه موتورسیکلتها و کاربردی مشابه اسکوترها. نمایشگر رنگی بزرگ 7 اینچی TFT و ترمزهای ABS ویژگیهای مدرن موتورسیکلتها را ارائه میدهند که بسیاری از رانندگان انتظار دارند، و حتی یک محفظه بار کوچک با پورت شارژ USB وجود دارد (که برای وسایل شخصی راننده ایدهآل است تا آنها با بستهها و کارتپستالهای دیگران مخلوط نشوند).
این شرکت همچنین فناوری ایمنی داخلی از رایدردوم (RiderDome)، یک استارتاپ که از بینایی کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی و حسگرها برای ارائه شناسایی تهدید 360 درجه بهطور خاص برای موتورسواران استفاده میکند، به نمایش گذاشت.
همان فریم به گونهای طراحی شده است که با لوازم جانبی مختلف حمل بار ادغام شود، از جمله جعبه حمل بار بزرگ مرکزی که روی موتور DHL مشاهده میشود و همچنین جعبههای کوچکتر متعددی که توسط شرکتهای تحویل غذا استفاده میشوند.
من امیدوارم که یکی از اولین 50 موتور پونی P2 از شرکت PNY را که در برنامههای آزمایشی آینده با DHL و سایر مشتریان استفاده خواهند شد، امتحان کنم. در حال حاضر، تنها یک تست ایستا در غرفه داشتم (در تصویر بالا)، اما موتورها زمانی که روی آنها نشستهام، به طرز عجیبی عادی به نظر میرسند. ممکن است به نظر برسند که مانند یک لیموزین کشیده در دنیای موتورسیکلتها هستند، اما در واقع مانند یک رودستر بدون پوشش با یک موقعیت نشستن راحت با پاهای رو به جلو حس میشوند – حداقل زمانی که در حالت استراحت هستند.
هنوز مشخص نیست که چگونه در شرایط واقعی عمل خواهند کرد، اما PNY امیدوار است که شهرهای بیشتری در سراسر جهان به زودی ونهای باری که مسیرهای دوچرخهرو را مسدود میکنند، با موتورسیکلتهای باری که میتوانند از بین خطوط ترافیکی عبور کنند، جایگزین کنند.
انتهای پیام/