موج نوآوری: چهار موتورسیکلت جدید و جذاب از «سیافموتو» که دنیای دوچرخها را تکان میدهد!
باور دارم که گزینههای بیشتر همیشه چیز خوبی است و مهم نیست این گزینهها از کجا میآیند. این موضوع بهویژه در صنعت موتورسیکلت و ورزشهای موتوری صدق میکند، جایی که باید بگویم، ما همه فقط میخواهیم بیرون برویم و از وقت خود لذت ببریم.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، در طول سالها، شاهد ورود تعداد زیادی از برندهای جدید به بازار بودهایم که برخی از آنها بیشتر از دیگران جلب توجه کردهاند. اما اگر یک چیز مشخص باشد، این است که یک برند خاص از چین دکمههای درستی را فشار داده و ممکن است بهسرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان تبدیل شود.
من البته در مورد “CFMoto” صحبت میکنم، برندی که با آن آشنایی دارم و چندین مدل از موتورسیکلتهای آن را در طول سالها داشتم و استفاده کردم. اما در دو سال گذشته، سیافموتو متحول شده است. این برند در دوران تابستان داغ خود قرار دارد، با موتورسیکلتهایی که دیگر بهدنبال ارزان بودن و مقرونبهصرفه بودن نیستند، بلکه هدفشان لذتبخش بودن و ارائه عملکرد بالا است.
این موضوع در زمان رونمایی از چهار موتورسیکلت جدید در فیلیپین به وضوح نمایان شد؛ در یک رویداد بزرگ که تنها میتوان آن را بهعنوان رونمایی از محصولی توصیف کرد که بهانهای برای برگزاری یک مهمانی بود. در مورد این موتورسیکلتها، باید بگویم که سیافموتو قبلا این موتورسیکلتها را معرفی کرده بود ولی در یک رویداد رونمایی، اولینبار بود که این مدلها در جنوب شرقی آسیا به نمایش گذاشته شدند.
به اندازه کافی، کافی است که بگویم هر یک از این موتورسیکلتها میتوانند تغییر دهنده بازی در بخشهای مربوطه خود باشند، بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که هر یک از آنها به ارمغان میآورد.
500SR Voom: یک موتورسیکلت اسپرت نئو-رترو در کلاس خود
اولین موتورسیکلت که رونمایی شد، 500SR Voom بود، و مطمئناً همه جا در دنیا افراد زیادی بر سر این موتورسیکلت دیوانه خواهند شد. این موتورسیکلت نمایانگر تلاقی دو جهان است—بخش موتورسیکلتهای اسپرت با حجم پایین و بخش نئو-رترو. بنابراین بله، میتوان گفت که این موتورسیکلت در کلاسی به تنهایی قرار دارد.
از یک طرف، شما از خوشصدای موتور چهار سیلندر کوچک بهرهمند میشوید و از طرف دیگر، زیباییشناسی موتورسیکلتهای اسپرت الهام گرفته از دهه 80 را دریافت میکنید. من در مورد دو چراغ جلو گرد صحبت میکنم.
675SR-R: تریومف دیوتونا که واقعاً میخواستیم؟
موتورسیکلت بعدی 675SR-R بود، تفسیر سیافموتو از نهاییترین موتورسیکلت اسپرت میانوزن. ما قبلاً درباره این موتورسیکلت صحبت کردهایم و این موتورسیکلت بهنظر من میتواند تجسم مدرن تریومف دیوتونا 675R باشد—شاید حتی بیشتر از دیوتونا 660 واقعی تریومف.
حالا، قبل از اینکه طرفداران دو آتشه تریومف با چنگال به من حمله کنند، بگذارید توضیح دهم. سیافموتو 675SR-R بهطور کامل یک موتورسیکلت اسپرت متعهد است—از ارگونومی تهاجمیاش تا موتور سه سیلندر پر دورش و تا الکترونیکهای کاملاً قابل تنظیمش—این موتورسیکلت شوخی ندارد. حتی دارای لولههای ترمز الهام گرفته از موتو جیپی است.
150SC: یک اسکوتر مکس با کمی بیش از حد فناوری
البته، نمیتوان همه چیز فقط درباره عملکرد و سبک باشد، درست است؟ سیافموتو همچنین با رونمایی از 150SC، یک اسکوتر شهری با حجم کم که قرار است با بزرگترین نامهای صنعت رقابت کند—به یاد بیاورید یاماها NMAX و هوندا PCX، جنبه عملی خود را به نمایش گذاشت. از نظر ظاهری، 150SC شبیه یک اسکوتر مکس است، با بدنه بزرگ و زاویهدار که به آن ظاهری بزرگ میدهد.
اما همانطور که سیافموتو معمولاً با موتورسیکلتهای خود انجام میدهد، تصمیم گرفت تعدادی ویژگی فناوری لوکس را اضافه کند، که بهراحتی 150SC را به پیشرفتهترین اسکوتر در کلاس خود تبدیل میکند. این موتورسیکلت دارای اتصال بلوتوث به گوشیهای هوشمند، کنترل کشش، ترمز ضد قفل (ABS) و حتی یک TBox اختیاری است که به سوارکاران این امکان را میدهد که بهصورت دوربرد به عیبیابی، قفلگذار و موقعیت جیپیاس واقعی اسکوتر دسترسی داشته باشند.
800MT-X: به حدی خود را نشان میدهد که نمیتوانید نادیده بگیرید
و درست زمانی که فکر کردیم مهمانی تمام شده است، سیافموتو تصمیم گرفت همه ما را شگفتزده کند و موتورسیکلتی را رونمایی کند که مدتی است منتظرش بودیم. من البته در مورد 800 MT-X صحبت میکنم، یک مشتق از 800MT ماجراجویی سیافموتو که در نهایت بر اساس پلتفرم KTM 790 Adventure ساخته شده است.
این موتورسیکلت از فرمول مشابهی استفاده میکند مانند برخی از دیگر موتورسیکلتهای ماجراجویی الهام گرفته از رالی در بازار—به یاد بیاورید آپرلیا Tuareg 660، یاماها Tenere 700 World Raid، و بله، KTM 890 Adventure Rally.
اما در سبک واقعی سیافموتو، MT-X بهشدت پر از فناوریهای لوکس است—شاید کمی بیش از حد فناوری. این موتورسیکلت تقریباً هر چیزی که تصور کنید را به نمایش میگذارد. از کمکهای پیشرفته گرفته تا تعلیق کاملاً قابل تنظیم، و بله، عیبیابی از راه دور، جیپیاس واقعی و بلوتوث را دارد.
بسیار بیشتر از آنچه کسی واقعاً به آن نیاز دارد. به این ترتیب، اینجا چهار موتورسیکلت جدید داریم، هر یک با چیزی منحصربهفرد که به بازار ارائه میدهد. شخصاً فکر میکنم این موتورسیکلتها به سادگی بیش از حد فناوری دارند که کسی به آن نیاز داشته باشد. با این حال، بهنظر من سیافموتو شایسته تقدیر است که جسارت کرده و کار متفاوتی انجام داده است—به ویژه با 500SR Voom، موتورسیکلت که فکر میکنم در فروش از چهار موتورسیکلت دیگری که در این رویداد معرفی شدند، بهترین عملکرد را خواهد داشت.
اما شما چه فکر میکنید؟ آیا سیافموتو در مسیر درستی با مدلهای جدید خود پیش میرود؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
انتهای پیام/