همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

مقابله با وضعیت اضطراری تغییرات آب‌وهوایی و نقش صنعت موتورسیکلت

پیش‌بینی می‌شود صنعت موتورسیکلت در این دهه رشد فزاینده‌ای را تجربه نماید و در سال 2030 به بیش از 80 میلیون فروش برسد. با توجه به شرایط اضطراری آب و هوا در جهان نیاز به تمرکز بیشتر بر این صنعت کم CO2 بیش از پیش قابل طرح است.

 به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سال‌های 2020 و 2021، همه‌گیری جهانی کووید-19 یکی از بدترین رکودهای اقتصادی را در یک نسل ایجاد نمود و صنعت حمل‌ونقل یکی از بخش‌هایی بود که به شدت تحت تأثیر این بحران قرار گرفت. در حالیکه در سال‌های اخیر صنعت خودرو‌های سبک (light vehicles) به آرامی در حال سقوط بوده است، صنعت موتورسیکلت در سال 2020 به دلیل واکنش ناکافی به بیماری همه‌گیر در چند بازار بزرگ (هند، اندونزی، فیلیپین، پاکستان) حجم خود را از دست داد. در نتیجه مسیر جدیدی توسط صنعت موتورسیکلت جهانی در پیش گرفت که در سال 2022 بیش از 5 میلیون دستگاه از اوج منفی سال 2020 بهبود یافت. پیرو این رشد، با پیش‌بینی رشد بلندمدت انتظار می‌رود فروش صنعت موتورسیکلت جهانی از 80 میلیون دستگاه در سال 2030 پیشی بگیرد. با این حال، در حالیکه بشر  در سال 2020 در حال مبارزه با جهانی شدن ویروس کووید-19 بود، یک وضعیت اضطراری جدید پیشروی نسل بشر قرار گرفته است و آن هم تغییرات آب و هوایی در سراسر کره زمین است!!

پس از سال 2020، زمانیکه افراد برای مدتی مجبور به خانه‌نشینی شدند، شرایط آب و هوایی جهان از 30 سال گذشته نیز بسیار بدتر شد و دانشمندان به مردم و دولت‌ها هشدار دادند که اقدامات فوری انجام دهند و لابی‌ها در آن زمان در حال بازی با رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بودند تا طرح جهانی محافظت از کره زمین را به تاخیر بیندازد. در این روزها، در حالیکه مناطق وسیعی از کره زمین توسط آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها و آبرفت‌ها ویران شده است، جامعه دانشمندان اعلامیه جدیدی را ارائه داده است مبنی بر اینکه: پیش‌بینی‌های پیشین آنها بسیار خوش‌بینانه بود و گرمایش جهانی بالاتر از انتظارات است: دولت‌ها باید اکنون یا هرگز در این رابطه اقدام نمایند!!.

رهبران جهانی کنونی تقریباً از وضعیت آگاه هستند و در آمریکای شمالی، چین، اروپا، ژاپن، کره، دولت‌ها به طور جدی به این موضوع نزدیک می‌شوند، در حالیکه تعداد کمی از کشورهای مرتبط (هند، برزیل، روسیه) به این موضوع توجهی ندارند. در چند ماه آینده، ما انتظار داریم که وظیفه سخت‌گیرانه‌تری برای صنعت خودرو، به ویژه برای موتورسیکلت‌ها، در جهت تسریع در جایگزینی کل احتراق فسیلی با الکتریسیته در نظر گرفته شود که نه تنها موتور خودروها، بلکه حتی وسایل نقلیه و تولید قطعات، مناطق شارژ، تولید و بازیافت باتری، شبکه شارژ و غیره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای صنعت موتورسیکلت، برنامه‌های ضد تغییرات آب و هوایی نشان‌دهنده یک انقلاب جدید است که تولیدکنندگان را مجبور به تغییر یا مرگ می‌کند.

  در این چالش، شرکت‌های چینی در موقعیت قطبی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که رهبری جهانی را در دست بگیرند و طی 10 سال آینده از رهبران فعلی – ژاپنی‌ها و هندی‌ها – که به دلایل مختلف بسیار کند هستند، به واقعیت واکنش نشان دهند. دولت چین مجموعه‌ای از اقدامات تأثیرگذار بزرگ را جهت الکتریکی کردن صنعت موتورسیکلت انجام داده است و تأثیرات آن در حال حاضر بسیار زیاد است.

اگرچه ژاپن در فناوری باتری پیشرو است، اما سازندگان موتورسیکلت ژاپنی سرمایه‌گذاری واقعی روی الکترویکی کردن را به تعویق می‌اندازند. قابل درک است، آنها باید سیستم تولید فعلی – که بسیار سودآور است – را با یک سیستم جدید در واقع با حاشیه منفی جایگزین کنند. هوندا تنها یک مدل واقعی خودروهای برقی (U-Go، ساخت چین) را برای توزیع چینی معرفی کرده است تا با کاهش حجم در بازار پررونق خودروهای برقی چین مقابله نماید.

انتهای پیام/

خبرنگار
داریوش سنجری پور
منبع
Motorcyclesdata

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا