همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

برند ایتالیایی به سوپربایک‌های چهار خطی باز می‌گردد!

ام‌وی اگوستا جدید، سیاست بازاریابی اثبات شده خود را برای ایجاد نسخه‌های محدود “Serie Oro” از مدل‌های برتر خود از سر گرفته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ام‌وی اگوستا، همان‌طور که شایسته این نام افسانه‌ای است، در تولید فوق‌العاده موشکافانه و با کیفیت بالا قدم گذاشته است. اولین مدل سری Oro نسل جدید چیزی نیست جز: Superveloce 1000 اسپرت‌ترین تفسیر از ام‌وی اگوستا 1000 سی‌سی چهار خطی از مدل‌های F4 که در سال 2019 با آخرین F4 Claudio مجهز شده بود.

از آن زمان به بعد، ام‌وی اگوستا DOHC چهار خود را فقط در مدل‌های Brutale ارائه نمود. در حال حاضر فقط این Superveloce 1000 Serie Oro خارج از آن مدل‌های پیشین است.

نسخه تولیدی معمولی باید در نمایشگاه ایکما بعدی میلان عرضه شود. محصول Superveloce 1000 Serie Oro جدید به وضوح از موفقیت Superveloce 800 الهام گرفته شده است که تا حدی از نظر ظاهری، ابعاد مشترکی دارند. اما این Superveloce 1000 کاملاً عالی و چابک مانند یک پلنگ به نظر می‌رسد، اما از منظر راه‌حل‌های آیرودینامیکی خود، از هر جنبه‌ای منطقی به نظر می‌رسد.

در این مدل جدید، نمای فیرینگ به خوبی گرد است و حتی در سرعت‌های فوق العاده‌ موتور، محافظت قابل توجهی در برابر باد دارد. Superveloce 1000 با 208 اسب بخار تولید شده توسط MV Agusta 998cc DOHC چهار خطی، مرز 300 کیلومتر در ساعت را خواهد شکست.

درست در خارج از ورودی‌های هوای دینامیک، یک جفت بالچه مقدار کافی نیروی رو به پایین ایجاد می‌کنند تا دماغه فیرینگ را حتی در سرعت‌های شدید به جاده متصل نگه دارند، در حالیکه چابکی و واکنش دقیق فرمان را کاهش نمی‌دهند. در این رابطه، مطالعات آیرودینامیکی گسترده‌ای در یک تونل باد در مقیاس کامل جهت دستیابی به ترکیب بهینه ضریب کشش بالابر همراه با راحتی در سرعت صورت گرفته است.

برای تاکید بر کیفیت سری Oro، از مواد با کیفیت بالا در تمام اجزاء استفاده شد. برای همین منظور از فیبر کربن که اولویت را برای دستیابی به استحکام ساختاری و قابلیت اطمینان بالا در هر جزء و حفظ وزن در حداقل داشته است، استفاده شد. فیبر کربن هم در محلول‌های لمینیت و هم در محلول‌های پرس استفاده می‌شود. جزء اصلی فیبر کربن، فیرینگ است. اما در Superveloce 1000 Serie Oro در مجموع 41 جزء از این ماده ساخته شده است. چرم و آلکانترا (Alcantara) با هم ترکیب شده‌اند تا یک حالت باکیفیت روی صندلی ایجاد شود.

داستان طولانی موتور MV Agusta 1000cc DOHC چهارخطی از روزی شروع می شود که کلودیو کاستیلیونی (Claudio Castiglioni) فقید قصد داشت افسانه ام وی اگوستا را بازسازی کند. در نتیجه، برای رسیدن به سطوح عالی عملکرد، او با پیرو فراری (Piero Ferrari)، قرارداد بست تا موتور چهارخطی نهایی را طراحی نماید.

برای اینکه مدل برتر ام وی آگوستا مانند دوقلوهای دسمو دوکاتی (Ducati desmo) منحصر به فرد باشد، او درخواست کرد که سرسیلندر چهار مدل جدید دارای همان القای سوپاپ شعاعی باشد که خودروهای فراری برای مدت کوتاهی از آن استفاده کرده بودند. نتیجه نهایی یک موتور چهارخطی 750 سی سی بود، با سیستم اگزوز مسابقه‌ای به سختی 74 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این شروع زندگی پر دردسر این واحد نسبتاً گران بود، اما مشکلات در نهایت با تولید 2021 حل شد.

نسل کنونی این موتور یکی از بهترین واحدهای با عملکرد بالای این کلاس است و این Superveloce 1000 Serie Oro بسیار خاص، پتانسیل خود را به خالص‌ترین مدل ام وی اگوستا قابل تصور تبدیل می‌کند. این سری جدید از موتورسیکلت، یک سوپربایک نهایی هم در استایل و هم عملکرد، با یک اجرای فوق‌العاده دقیق سری اورو از آخرین نسخه 1000 بهره می‌برد که در اجرای یورو 5 آن اصلاح شده است. 998 سی سی بسیار مربعی (با سوراخ 79 میلی متر، زمانه 50.9 میلی متر) 208 اسب بخار در 13000 دور در دقیقه و 86 پوند فوت تولید می‌کند. حداکثر گشتاور در 11000 دور در دقیقه به لطف سرهای نیمه منحصر به فرد آن با چهار سوپاپ تنظیم شده روی آرایش هندسی شعاعی متوسطی که به پروفیل‌های بادامک مخروطی نیاز دارد.

تمام شیرها از جنس تیتانیوم هستند. نسبت تراکم قابل توجه (13.4:1) است و سیستم جرقه زنی- تزریق کاملاً یکپارچه شده و توسط جدیدترین ECU Eldor Nemo 2.1 کنترل می‌شود. سیستم تزریق دارای هشت انژکتور Mikuni است، چهار انژکتور در بالا در حالت دوش و با ظرفیت بیشتر، و چهار انژکتور در کنار سر شیرها. یکی دیگر از ویژگی‌های MV Agusta 1000 استفاده از یک شفت متعادل‌کننده ضد چرخش است که تمام ارتعاشات باقیمانده ایجاد شده توسط عدم تعادل اولیه چهار خطی را لغو می‌کند. این واحد که در سیستم روغن‌کاری و خنک‌کننده به‌طور اساسی بازطراحی شده است، مجهز به میله‌های تیتانیوم فورج شده است و دارای تعدادی راه‌حل پیچیده برای کاهش اصطکاک مانند پردازش DLC به دنبال‌کننده‌های بادامک تاپیت مانند، بلبرینگ‌های Daido ویژه در هر دو میله و انتهای اصلی است. این عملکرد بسیار پیشرفته به این موتور این توانایی را می‌دهد که با خیال راحت به دور 14000 دور در دقیقه بچرخد.

مجموعه الکترونیکی – زمانی که کمی از رقابت فاصله داشت – اکنون با بهترین‌ها مطابقت دارد و در Superveloce 1000 Serie Oro دارای تمام سیستم‌های ایمنی و کمک سواری است که یک دوچرخه با این پتانسیل عملکرد به آن نیاز دارد. قطعات الکترونیکی به طور خاص برای Superveloce 1000 Serie Oro به دقت کالیبره شده‌اند. در قلب این سیستم یک پلتفرم اینرسی قرار دارد که داده‌ها را از تمام سنسورهای روی موتور دریافت می‌کند و مداخله سیستم‌های کمک ایمنی را مدیریت می‌کند، از جمله هشت سطح کنترل کشش، کنترل چرخ، چهار حالت سواری قابل انتخاب، ABS در پیچ و یک سیستم الکترونیکی، سیستم تعویض دنده سریع بالا و پایین.

همچنین اجزای سیستم تعلیق به صورت الکترونیکی مدیریت می‎شوند، همه واحدها توسط Öhlins هستند: یک دوشاخه 43 میلی متری Nix EC جلو، یک کمک فنر عقب TTX EC با شارژ گاز و یک دمپر فرمان الکترونیکی کنترل شده. این قاب، واحد کلاسیک پرده لوله فولادی MV Agusta است که توسط صفحات آلومینیومی فورجی عظیم در عقب ادغام شده است که بازوی جانبی عقب را محکم می‌کند و همه عناصر تعلیق عقب را قرار می‌دهد. دوشاخ عقب یک طرفه از آلومینیوم ایجاد شده است.

ترمز توسط شرکت Brembo ایجاد شده است و از دیسک جلوی دو روتور 320 میلی‌متری تشکیل شده است که با کالیپرهای شعاعی چهار پیستونی Stylema Monoblock ترکیب شده‌اند. در قسمت عقب یک روتور 220 میلی متری با یک کولیس دو پیستونی همراه است. همه توسط Continental MK 100 در پیچ ABS با کاهش بالابر چرخ‌های عقب مدیریت می‌شود. Superveloce 1000 Serie Oro یک سوپرموتور جمع و جور با فاصله بین دو محور 55.7 اینچی و 97 میلی متر (3.8 اینچ) قسمت جلویی است. چرخ‌ها از آلومینیوم آهنگری شده در سایزهای 3.50-17 جلو و 6.00-17 اینچ با نسخه اختصاصی Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP ساخته شده‌اند.

MV Agusta’s Superveloce 1000 Serie Oro در 500 دستگاه شماره‌گذاری شده در دسترس خواهد بود و در حال حاضر قیمت آن 70700 یورو (76900 دلار در زمان نگارش این خبر یعنی 11 جولای 2024) تایید شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار
داریوش سنجری پور
منبع
Cycleworld

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

دکمه بازگشت به بالا