همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

تامین تایر برای بیش از ۱۵۰ مسابقه موتورسیکلت در سال ۲۰۲۴ توسط «پیرلی»

پیرلی در سال ۲۰۲۴ تایرهای خود را برای بیش از ۱۵۰ سری مسابقه موتورسیکلت تامین خواهد کرد. همچنین Moto2 و Moto3 به فهرست مسابقاتی که پیرلی تنها تامین‌کننده تایر آن‌هاست، اضافه شده‌اند و مسابقات WorldSBK همچنان مهم‌ترین مسابقه برای توسعه محصولات باقی می‌ماند. تایرهای استاندارد و نه نمونه‌های اولیه برای تکنولوژی مسابقه‌ای که در دسترس همه است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سال 2024 پیرلی برای چالش‌های مسابقات موتورسیکلت آماده است. مهم‌ترین خبر برای سال ۲۰۲۴، ورود به مسابقات Moto2 و Moto3 به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایر تحت قرارداد سه‌ساله بود که پیرلی را تا حداقل فصل ۲۰۲۶ در کلاس‌های سبک و متوسط جایزه بزرگ درگیر می‌کند.

این شرکت تایرسازی ایتالیایی، فلسفه معروف خود “ما چیزی را که مسابقه می‌دهیم می‌فروشیم، و با چیزی که می‌فروشیم مسابقه می‌دهیم” را به مسابقات جدید آورد، زیرا تایرهای استاندارد و نه نمونه‌های اولیه را در اختیار خواهد گذاشت که به‌طور مداوم از تایرهایی که بیش از ۲۰ فصل در مسابقات جهانی Superbike FIM استفاده شده‌اند، تکامل یافته‌اند. مانند همیشه با محصولات مسابقه‌ای خانواده DIABLO، پیرلی همچنین تنها تامین‌کننده مسابقات جهانی موتورسواری زنان FIM و مسابقات استعدادها خواهد بود که به موتورسواران آینده اختصاص دارند و بخشی از پروژه Dorna’s Road to موتوجی‌پی هستند.

این مسابقات به بیش از ۱۵۰ مسابقه موتورسیکلت، روی جاده و خارج از جاده، که پیرلی در سال ۲۰۲۴ در آن‌ها شرکت خواهد داشت، اضافه می‌شوند. در جاده، علاوه‌بر مسابقات مذکور، پیرلی در برخی از معتبرترین مسابقات ملی مانند مسابقات Superbike بریتانیا (که از سال ۲۰۰۸ تنها تامین‌کننده آن است)، مسابقات IDM آلمان و مسابقات Superbike فرانسه نیز شرکت می‌کند.

تعهد پیرلی به مسابقات خارج از جاده نیز تایید شده است، با شروع از مسابقات جهانی Motocross FIM که توسط Infront سازماندهی شده است، که این شرکت تایرسازی ایتالیایی با رکورد ۸۱ عنوان جهانی افتخار می‌کند و تا سال ۲۰۲۵ تامین‌کننده رسمی تایر آن خواهد بود.

Giorigo Barbier مدیر مسابقات موتورسیکلت گفت:

«امسال تعهد ما به مسابقات موتورسیکلت قوی‌تر از همیشه است. با ورود به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایر نه تنها در Moto2 و Moto3 بلکه در مسابقات مختلف استعدادها که بخشی از پروژه Dorna Road to MotoGP هستند و در مسابقات جهانی موتورسواری زنان FIM. این یک شناخته شدن بیشتر از نقش ما به‌عنوان رهبر در چشم‌انداز مسابقات موتوری و همچنین از اعتبار محصول و کاری که سال‌ها در مسابقات جهانی Superbike FIM، مسابقات جهانی Motocross و بسیاری از مسابقات ملی دیگر انجام داده‌ایم است. ما همچنین فلسفه خود را به مسابقات جدید خواهیم آورد، که چیزی جز حداکثر کاربرد مفهوم “از پیست به جاده”‘” نیست: در مورد ما هیچ انتقال تکنولوژی مورد نیاز نیست زیرا تایرهایی که توسط موتورسواران استفاده می‌شوند نمونه‌های اولیه نیستند بلکه همان تایرهایی هستند که هر موتورسوار می‌تواند خریداری کند. ما با اشتیاق، یک تیم بسیار منسجم و با روش کاری که همیشه ما را متمایز کرده است، با چالش‌های جدید روبرو خواهیم شد.»

موتورسواران می‌توانند به عملکرد ثابت تایرهای DIABLO Superbike slick و DIABLO Rain، که سال‌ها توسط موتورسواران تمام کلاس‌های مسابقات جهانی Superbike FIM و بسیاری از مسابقات ملی استفاده شده‌اند، اعتماد کنند. به‌طور خاص، موتورسواران Moto2 از تایرهای slick جلو با اندازه 125/70 R17 و ترکیبات SC1 و SC2 و تایرهای slick عقب با اندازه 200/65 R17 و ترکیبات SC0 و SC1 استفاده خواهند کرد. راه‌حل DIABLO Rain، در یک ترکیب مرطوب، در اندازه‌های 120/70 R17 جلو و 200/60 R17 عقب در دسترس خواهد بود. برای تایرهای slick برای Moto3، جلو با اندازه 100/70 R17 در ترکیبات SC1 و SC2 موجود خواهد بود، همان‌هایی که برای عقب نیز با اندازه 120/70 R17 استفاده می‌شوند. همان اندازه جلو برای راه حل DIABLO Rain برای شرایط مرطوب خواهد بود در حالی که عقب با اندازه 125/70 R17 خواهد بود.

WorldSBK به عنوان پلتفرم اصلی توسعه

شراکت تکنیکی پیرلی با مسابقات جهانی Superbike FIM اولین نمونه از یک تایر واحد در تاریخ مسابقات موتوراسپورت برتر بود و بیش از بیست سال بعد، به‌عنوان یک انتخاب برنده شناخته شده است که توسط سایر مسابقات دوچرخ و چهار چرخ دنبال شده است.

با گذشت زمان، پیرلی همچنان نوآوری تکنولوژیکی را به‌عنوان پرچمدار خود قرار داده است و هر بار پارامترهای جدید تایرهای مسابقه‌ای که در سراسر جهان استفاده می‌شوند را تعیین کرده است: در سال ۲۰۱۳ با تغییر تاریخی از تایرهای 16.5 اینچی به تایرهای جدید 17 اینچی، در سال ۲۰۱۸ با پذیرش اندازه‌های بزرگ‌تر جدید، سال بعد با معرفی ترکیب جدید slick SCX و ترکیب‌های جدید برای تایرهای مرطوب، و در نهایت در سال ۲۰۲۲ با توسعه ترکیب SCQ که به‌طور خاص به فرمت جدید با Superpole و مسابقه Superpole اختصاص داده شده است.

ازاین‌رو، مسابقات قهرمانی WorldSBK همچنان نقطه مرجع برای توسعه کل محدوده مسابقه‌ای پیرلی در فصل‌های آینده خواهد بود که سپس در دسترس تمام مسابقات قرار خواهد گرفت.

مسیر به MotoGP و مسابقات جهانی زنان: حمایت از استعدادهای جوان و بانوان موتورسوار

همراه با Moto2 و Moto3، پیرلی به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایر در مسابقات مربوط به پروژه مسیر به MotoGP وارد می‌شود، ابتکار جهانی برای ترویج استعدادهای جوان که دسترسی به مسابقات موتورسیکلت را در سراسر جهان فراهم می‌کند. پیرلی تمام کلاس‌های مسابقات جهانی Finetwork FIM JuniorGP، جام استعدادهای آسیا Idemitsu، جام استعدادهای شمالی، و جام استعدادهای MotoGP Red Bull را تامین خواهد کرد، علاوه‌بر تقویت تعهد خود به سری جهانی FIM MiniGP. در کنار مسابقات جهانی Superbike – جایی که پیرلی در تمام دسته‌ها، از جمله دسته‌های ورود مانند WorldSSP300 و جام جهانی FIM Yamaha R3 bLU cRU حضور دارد – تایرهای Superbike DIABLO برای Yamaha YZF-R7 مسابقات جهانی موتورسواری زنان FIM جدید که از ۱۴ ژوئن از میسانو آغاز شد و اولین از شش دور برنامه‌ریزی شده خواهد بود، نصب شدند. پیرلی همراه با آنا کاراسکو بوده است وقتی که در سال ۲۰۱۸ او اولین زنی در تاریخ شد که یک مسابقه موتورسیکلت ترکیبی را با برنده شدن در مسابقات جهانی Supersport 300 برد، و این مسابقات با استراتژی مسابقه‌ای پیرلی برای حضور در تمام مسابقات بزرگ اختصاص داده شده به موتورسواران آینده و تسهیل حضور زنان در موتوراسپورت سازگار است.

انتهای پیام/

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
roadracingworld

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا