آیا این پتنت مدل جدیدی از موتورسیکلت برقی «کن-ام» را نشان میدهد؟

کان-ام (Can-Am) پتنت جدیدی برای یک موتورسیکلت دو منظوره برقی ثبت کرده است. ما بهزودی با دو مدل دیگر این برند آشنا خواهیم شد، اما این هم چیز دیگری است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، پتنتها گاهی اوقات میتوانند خستهکننده باشند، به خصوص زمانی که حاوی دیوارهای بیپایانی از متن و نقاشیهایی هستند که نیاز به چرخاندن سر دارند تا بتوانید بفهمید چه خبر است. اما آنها همچنین نگاهی جذاب به آینده میدهند، به ویژه برای علاقهمندان به فناوری مانند من.
این امر به خصوص اکنون که بسیاری از تولیدکنندگان به فضای موتورسیکلتهای برقی روی آوردهاند، صدق میکند. به عنوان مثال، کن-ام اخیراً پتنتهای بسیار دقیقی برای یک موتورسیکلت برقی آینده ثبت کرده است.
نقشهها بهنظر میرسد یک مدل دو منظوره (Dual-Sport) با تعلیق بلند و یک چرخ جلو بزرگ با لاستیکهای مخصوص آفرود را نشان میدهند. اما در واقعیت، این پتنت یک سیستم خنککننده جدید برای باتری و موتور الکتریکی را برجسته میکند.
اما صبر کنید. این اصلاً شبیه به دو مدل آینده نیست؟ آیا این یک مدل سوم است که قرار است به زودی معرفی شود؟

پتنتی که توسط «RideApart» یافت شده، تصویری خوب از فناوریای که کن-ام قصد دارد در مدلهای برقی آینده خود استفاده کند، ارائه میدهد و صریحاً بیان میکند که این فناوری برای وسایلنقلیه بهویژه موتورسیکلتها، سهچرخهها و ATVها کاربرد دارد.
کن-ام توضیح میدهد که استفاده گسترده از شیلنگها برای طراحان بهدلیل فضای محدود بین فریم، موتور و باتری چالشهایی ایجاد میکند. بنابراین، راه حل کن-ام این است که کانالهای خنککننده را بهطور استراتژیک در فضای محدود بین قطعات فریم و مجموعه باتری-موتور قرار دهد. سپس این کانالها توسط شیلنگها متصل میشوند که بهنظر میرسد یک جزء اجتنابناپذیر در هر دو کاربرد الکتریکی و احتراق داخلی (ICE) هستند. چه کسی میداند، شاید روزی کسی نوعی سیستم خنککننده بیسیم اختراع کند؟
با این حال، در حال حاضر، این طراحی بهنظر میرسد که عملیترین راهحل برای رفع نگرانی فضای محدود باشد. به گفته کن-ام، این طرح همچنین نقاط احتمالی خرابی را به حداقل میرساند و امکان انعطافپذیری بیشتری در طراحی برای آنها و قابلیت اطمینان بهتر برای کاربر نهایی را فراهم میکند.
برای کاربردهای با کارایی بالا، پتنت همچنین جزئیات مختلفی از پیکربندیهای شیلنگ (مجاری یا لولهها) و اجزای اضافی خنککننده مانند پمپها و رادیاتورها را که در همکاری با سیستم خنککننده کار میکنند، ارائه میدهد. خیلی جالب است، زیرا این مقدار خنککننده نشاندهنده عملکرد بسیار بالایی است.
در مورد مدل یا مدلهای خاص، کن-ام در پتنت جدید خود چیزی بیش از نقاشیهایی که فناوری را نشان میدهد، ذکر نکرده است. با این حال، بهنظر میرسد که این یک مدل کاملاً جدید و جدا از مدلهای (Origin و Pulse) این برند است.
این یک موتورسیکلت ماجراجویی مانند (Origin) نیست و نه یک موتورسیکلت شهری مانند (Pulse) است. در عوض، این یک مدل دومنظوره با ظاهری مقاوم و گلگیر جلوی بلند است. همچنین به احتمال زیاد یک مدل مجاز به خیابان است، زیرا کن-ام توضیح میدهد که این موتورسیکلت چراغهای جلو و حتی آینههای عقب خواهد داشت.
بر اساس نقاشیهای پتنت، چیزی که میدانیم این است که این موتورسیکلت برقی دارای یک سیستم محرکه میانی مشابه با مدلهای (Origin و Pulse) است. در توضیحات پتنت، کن-ام توضیح میدهد که این موتورسیکلت توسط یک موتور الکتریکی سه فاز تغذیه میشود، اما انواع دیگر موتورها نیز میتوانند در تجسمهای مختلف استفاده شوند.
واضح است که مسیر آینده صنعت وسایلنقلیه موتوری در بهینهسازی فناوری برای بهرهوری بیشتر، قابلیت اطمینان و تولید مقرون به صرفهتر نهفته است و پتنتهای ثبت شده کن-ام گواه این امر هستند. ماهیت مدولار سیستم خنککننده باتری-موتور به این معنی است که میتوان آن را با مدلهای مختلف در آینده ترکیب و تطبیق داد و امکان پیکربندیهای مختلفی از موتورسیکلتها و سایر وسایلنقلیه موتوری را فراهم کرد.
و بهدلیل اینکه کن-ام نیازی به طراحی سیستمهای موتور و باتری از پایه نخواهد داشت، قادر خواهد بود مدلهای جدید را با سرعت بیشتری تولید کند و امیدواریم که آنها را با قیمتی که برای طیف گستردهتری از علاقهمندان قابل دسترس باشد، بفروشد.
انتهای پیام/