بحران بازار موتورسیکلت چین در سال 2024 بهدلیل کاهش 50 درصدی فروش موتورهای برقی

بازار موتور سیکلت چین در بحران است. پس از پایان سال 2023 با 16.7 میلیون دستگاه فروش و کاهش 2.4 درصدی، شروع سال 2024 با فروش سه ماهه اول با 3.7 میلیون دستگاه و کاهش 16.2 درصدی، به شدت منفی بوده است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار خودروهای دوچرخ چین در سال 2023، پس از کاهش گزارش شده در سال قبل، دوباره ناامیدکننده شد.
دلایل ناامیدکننده در کل بازار نیست البته هر چند نزدیک به بالاترین سطح در حال کاهش هستند، اما دلایل سقوط بهخاطر بحران وسایل نقلیهالکتریکی است.
بازار در نیمه اول ناامیدکننده بود، اگرچه فروش کل کمی بیشتر از سال گذشته بود. در واقع، سال گذشته صنعت تحت تأثیر استراتژی «صفر کووید» و کمبود عرضه در مواد خام قرار گرفت، در حالی که امسال هیچ مشکل خاصی وجود نداشت و انتظارات برای بازگشت تقاضای مشتریان بود.
در حالی که تولیدکنندگان سنتی مطابق با گذشته فروش میکنند یا نسبتاً کاهش مییابند، متخصصان برتر خودروهای برقی، از (Yadea و Niu Tech) شروع به کاهش غیرمنتظره و عمیق میکنند که کل صنعت را به ورطه سقوط میکشد. فروش خودروهای الکتریکی در واقع بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
بهدنبال توسعه سریع وسایلنقلیه الکتریکی در دوره 2015-2021، با انگیزههای قوی دولت برای تولیدکنندگان، سیاست جدید به سختی بر بازار تأثیر گذاشته است.
بیشتر بخوانید:
- روشنگری به روش علیرضا زاکانی | بیلبوردهای شهرداری تهران برای توجیه خرید موتورسیکلت برقی از چین
- آیا شهرداری تهران برای واردات خودرو و موتورسیکلتهای برقی صلاحیت قانونی دارد؟/ واکنش شدید «علیرضا زاکانی» به فردی که قرارداد چین را منتشر و نقد کرد: شکایت میکنیم!
در واقع، طرح تشویقی واقعاً روی شرایط میانی متمرکز نبود، در حالی که بر رشد صنعت ملی خودروهای برقی حمایت میکرد، که میتوانست نه تنها بر بازار داخلی، بلکه بر جهان تسلط یابد. انگیزه به محتویات محصول اهمیتی نمیداد، بنابراین یک موتورسیکلت اسکوتر یا یک موتورسیکلت سوپراسپرت میتوانستند به همین شکل سود ببرند.
سپس، کلانشهرها شروع به ممنوعیت استفاده پرخطر از اسکوتر کردند و انگیزههای ملی/محلی کاهش یافت (حتی با فرض اینکه این روند جلوتر از هدف باشد، زیرا وسایلنقلیه الکتریکی در سال 2020 بیش از نیمی از بازار 2 وات را بهدست آورده بود).
به گزارش موتورسیکلت نیوز، خبرنگار موتورسیکلت دیتا نوشت: در حال حاضر، ما نه تنها به کاهش شدید فروش خودروهای برقی در بازار داخلی کمک میکنیم که دلیل آن رقابتپذیری کمتر مدلهای وسایلنقلیه الکتریکی در مقابل مدلهای احتراق داخلی (ICE) است که مشوقها را کنار گذاشتهاند، بلکه حتی به کاهش صادرات، ضربه زدن به بازارهای دیگر نیز کمک میکنیم. مانند اروپا که چینیها به لطف قیمت بیرقیب ارائه شده در مدلهای خود پیشتاز بودند.
انتهای پیام/