مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدمهدی میرزایی قمی: عمده‌ترین دلیل اولویت قرار گرفتن وسایل نقلیه برقی در دنیا مدیریت و کاهش آلودگی هوا است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و سرپرست شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران ضمن اشاره به اینکه توسعه وسایل نقلیه برقی در تمام دنیا در اولویت اجرا قرار گرفته است و عمده‌ترین دلیلش نیز مدیریت و کاهش آلودگی هواست، گفت: اینکه صرفا وسایل نقلیه برقی از جمله اتوبوس، تاکسی، خودرو سواری و موتورسیکلت برقی قیمت بالاتری نسبت به نمونه مشابه وسایل نقلیه غیربرقی داشته باشد نمی‌تواند ادله کافی برای عدم استفاده و به‌کارگیری این وسایل نقلیه باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از میزان، محمدمهدی میرزایی قمی  با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری میزان درباره استفاده از اتوبوس‌های برقی در سطح شهر تهران با توجه به گران بودنشان، گفت: توسعه وسایل نقلیه برقی در تمام دنیا در اولویت اجرا قرار گرفته است و عمده‌ترین دلیلش نیز مدیریت و کاهش آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث‌هایی در مورد تامین باتری وسایل نقلیه برقی از جمله اتوبوس، تاکسی، خودرو سواری و موتورسیکلت برقی وجود دارد چراکه قسمت اصلی وسایل نقلیه برقی را باتری تشکیل می‌دهد و فناوری اصلی این وسایل نقلیه نیز به باتریشان برمی‌گردد، از این رو چالش اصلی در تامین و تولید وسایل نقلیه برقی باتری است و به همین دلیل در برخی از موارد بین وسایل نقلیه برقی با نمونه مشابه غیربرقی با سوخت‌های فسیلی اختلاف قیمت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که دلیلش باتری این وسایل است.

مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: پیش‌بینی که در مورد آینده فناوری تولید باتری و وسایل نقلیه برقی وجود دارد، این است که اختلاف قیمت به حداقل می‌رسد و شاید در مراحلی نیز شاهد کاهش قیمت وسایل نقلیه برقی باشیم.

 سرپرست شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران بیان کرد: اینکه صرفا وسایل نقلیه برقی از جمله اتوبوس، تاکسی، خودرو سواری و موتورسیکلت برقی قیمت بالاتری نسبت به نمونه مشابه وسایل نقلیه غیربرقی داشته باشد نمی‌تواند ادله کافی برای عدم استفاده و به‌کارگیری این وسایل نقلیه باشد چراکه توجیه استفاده از وسایل نقلیه برقی کاهش آلودگی هوا است و اگر تاثیراتی که آلودگی هوا بر سلامت و روان افراد جامعه می‌گذارد و هزینه‌های جانبی بسیاری که به جامعه تحمیل می‌کند را در نظر بگیریم، قطعا استفاده از وسایل نقلیه برقی و توسعه آن‌ها توجیه پذیر است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری میزان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا