مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعویض موتورسیکلت‌های بنزینی با اقساط ۶۰ ماهه

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران جزییات ورود موتورسیکلت‌های برقی و حمل و نقل بار را تشریح کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، پوریا علیمردانی، با اعلام خبر ورود موتورسیکلت‌های برقی به حوزه ساماندهی بار در تهران، گفت: شهرداری تهران در اقدامی طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌های کار را در دستور کار قرار داد و بر همین اساس طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود چهار میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که ۲۱ درصد آلایندگی گازی و ۱۰ درصد آلودگی ناشی از ذرات معلق مربوط به موتورسیکلت‌های بنزینی است، اظهار کرد: شهرداری تهران در نظر دارد با جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی و با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت و حذف هزینه خرید باطری از طریق راه‌اندازی شبکه سوآپ این طرح را اجرا کند.

علیمردانی بیان کرد: متقاضیان بعد از ثبت نام که شرایط آن به زودی اعلام می‌شود، می‌بایست نسبت به اسقاط موتورسیکلت فرسوده خود اقدام کرده و ضمن دریافت تسهیلات با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت و در اقساط ۶۰ ماهه، صاحب موتورسیکلت برقی شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران تصریح کرد: در مرحله اول در بین متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند قرعه‌کشی انجام می‌شود و به ۲۵۰۰ نفر که در اولویت اول قرار دارند بسته حمایتی شهرداری داده می‌شود و آنها با طی کردن مسیر فوق‌الذکر یعنی اسقاط خودرو و دریافت تسهیلات صاحب موتورسیکلت برقی می‌شوند.

علیمردانی با بیان اینکه شهرداری تهران در مورد پشتیبانی از این موتورسیکلت‌ها چاره‌اندیشی کرده است، به گونه‌ای که توسعه زیرساخت‌های شارژ و سوآپ نیز در سطح شهر در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که برای خرید این موتورسیکلت‌ها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است که البته برای دریافت این وام نیازی به ضامن نیست.

وی با بیان اینکه باطری موتورهای برقی به صورت سوآپ است و برهمین اساس متقاضیان آن هزینه‌ای بابت باطری پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: شارژ موتورسیکلت‌های برقی بین چهار تا هفت ساعت به طول می‌انجامد و قابلیت پیمایش ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر را دارد این در حالی است که این موتورسیکلت‌ها قابلیت حمل بار دارند و قدرت تحمل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن و پیمایش در شیب ۳۰ درجه را هم دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران بیان کرد: ثبت نام موتورسیکلت‌های برقی طی نوروز در پیش رو آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده طی چند ماه آینده ۲۰ هزار موتورسیکلت‌ برقی عرضه می‌شود و در نظر داریم که تا پایان سال آینده این عدد را به ۱۷۰ هزار دستگاه برسانیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا