مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پلیس راهور: موتورسیکلت‌ها 51 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: موتورسیکلت‌ها در شهرها ۳۵ درصد و در جاده‌ها ۱۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا صبح امروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی و ترافیک و کاهش تصادفات از چالش‌های مهم در سطح کشور است و فراجا و دیگر دستگاه‌ها سهم عمده‌ای در کنترل و کاهش این بخش دارند و در این زمینه رویکردهای پیشگیرانه و روش‌های نوین به کار گرفته شده است. 

رئیس پلیس راهور فراجا به جمعیت و هزینه‌های راه‌ها اشاره کرد و افزود: ۳۲۷ هزار کیلومتر طول راه‌های اصلی و فرعی درون جاده‌های کشور است. ۴۶۹ شهرستان و یک هزار و ۱۴۸ شهر با جریان ترافیک مواجه‌اند و ۸۱۷ شهر فاقد پلیس راهور هستند. 

وی ادامه داد: در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ میلیون خدمت پلیس راه و ۹۰ میلیون خدمت پلیس راهور در سطح کشور داشته و در مجموع خدمات ترافیکی حدود ۵۳ میلیون خدمت ارائه شده و حدود ۱۶۶ میلیون کل خدمات پلیس در این مدت زمان بوده است. 

سردار حسینی با بیان اینکه تعداد کل تردد وسایل سبک و سنگین ۷ درصد بوده است افزود: ترددهای درون شهری ۷ درصد افزایش و در حوزه درون شهری مجموع تصادفات فوتی کاهش ۲ درصدی را داشتیم.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت استان‌ها افزود: در ۸ ماه سال جاری، فرماندهی غرب استان تهران رتبه اول در کاهش جان باختگان را کسب کرده است. 

وی گفت: حوزه درون شهری فرماندهی غرب استان تهران، سهم ویژه دارد و از ۶۴ درصد کل جانباختگان درون شهری کشور، ۱۳ درصد در تهران بزرگ و ۳ و نیم درصد در غرب تهران اتفاق افتاده است. 

حسینی با تاکید بر نقش موتور سیکلت‌ها و عابرین پیاده در حوادث گفت: سواری‌های درون شهری ۵۸ درصد و برون شهری ۶۵ درصد و موتورسیکلت‌ها در شهرها ۳۵ درصد و در جاده‌ها ۱۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند و عابرین پیاده سهم ۲۶ درصدی در شهر و در جاده‌ها ۷ درصد حوادث را دارند. 

وی با بیان اینکه فرماندهی ویژه غرب استان تهران رتبه یک کشوری در کاهش جانباختگان براساس آمار پزشکی قانونی کسب کرده افزود: غرب استان در آمار تصادفات کاهش ۳۵ درصدی و تصادفات جرحی افزایش ۱۷ درصدی را داشته است که عدم توجه به جلو ۵۵ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۱۳ درصد بوده است‌.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به بیشترین وقوع حوادث در ساعات ۱۲ الی ۲۰ که حدود ۷۱ درصد تصادفات را شامل می‌شود اشاره داشت.

وی با بیان اینکه تراکم بالای استان و افزایش جمعیت استان در سال‌های آینده موجب قفل شدن مسیرها می‌شود ادامه داد: برای آمار جانباختگان عابرین پیاده باید برنامه ویژه داشت و همه دستگاه‌ها باید در حوزه ترافیک و تصادفات همکاری داشته باشند. 

۵ درصد تصادفات کشور مربوط به خودروهای سنگین است

حسینی ادامه داد: خودروهای سنگین و تردد کامیون‌های معادن باید رسیدگی شود و وزارت صمت باید نسبت به اضافه تناژ تردد کامیون‌های معادن و وضعیت این خودروها رسیدگی کند چراکه در غرب تهران ۱۰ درصد و در کشور ۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است. 

 وی به ساختار غرب و شرق فرماندهی انتظامی استان تهران اشاره داشت و افزود: با تشکیل استان‌های جدید بسیاری از موضوعات حل خواهد شد و عقب افتادگی های زیرساختی رفع خواهد شد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در غرب استان تهران یک هزار و ۲۸۹ کیلومتر راه داریم و محدوده غرب استان تهران از بسیاری از استان‌های کشور پرتراکم تر است و ۱۴ درصد ترددهای کشور در این بخش اتفاق می‌افتد که لازم است در این حوزه مهم که جمعیت ۶۵ درصدی افزایشی را داشته است زیرساخت‌ها را مدیریت و ناوگان عمومی را تقویت کرد.

وی ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار است و طبق آخرین برآورد ۱۰۸ نقطه حادثه خیز در غرب و شرق داریم که ۶۷ مورد مربوط به غرب استان تهران است که ۳۲ نقطه برطرف شده و تا اواسط سال آینده شاهد رفع تمامی این نقاط خواهیم بود و باید روی ایمنی راه و اجرای قوانین کار کرد و با ایجاد یک سیستم منظم و حمل و نقل درست این حوادث را کاهش داد.

حسینی یادآور شد: موتورسواران و عابرین پیاده سهم بالایی در حوادث غرب استان به خود اختصاص داده اند و به دلیل نقص زیرساخت‌ها و شرایط فنی آسیب دیده‌اند و آموزش و برنامه‌های آگاه‌سازی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را باید افزایش داد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به شرایط مطلوب در بخش راه و قانونمند کردن عامل انسانی توجه جدی به ارتقای استاندارها و مولفه‌های راه و رفتارهای ترافیکی اثرگذار است و باید با هم افزایی در این امر مهم تلاش کرد. 

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا