مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حمایت شورای شهر تهران از تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی توسط شهرداری

اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای خرید موتورسیکلت برقی به شهروندان از سوی شهرداری تهرا واکنش نشان دادند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، شورای شهر تهران در بودجه 1402 شهرداری تهران بودجه 700 میلیارد تومانی را برای “موتورسیکلت‌های برقی”  اختصاص داد و شهرداری تهران مکلف شد تا در سال 1403 این تهسیلات را برای خرید موتورسیکلت برقی در اختیار متقاضیان قرار بدهد.

تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هدف از ارائه تسهیلات به موتورسواران برای خرید موتورسیکلت برقی، کاهش مصرف سوختو  مدیریت آلودگی صوتی ناشی از آن دانست و گفت: استفاده از موتورسیکلت برقی برای انجام کار در فضاهای درون‌شهری علاوه بر کاهش صدا، استهلاک کمتری نیز به همراه خواهد داشت. بااین‌حال قیمت باتری‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی به‌طرز چشمگیری نسبت به سوخت مصرفی موتورهای بنزین‌سوز بیشتر است.

با گذشت 10 ماه از سال 1402 ، خبری از ارائه تسهیلات اشاره شده به شهروندان برای خرید موتورسیکلت برقی نیست، موضوعی که بار دیگر اعضای شورای شهر تهران در جریان دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران  به آن پرداختند.

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: در صورتی شهرداری تهران هنوز اعتبار (700 میلیارد تومانی) را برای خرید موتورسیکلت برقی به متقاضیان پرداخت نکرده است که در متمم بودجه 1402 از سوی شهرداری تهران درخواست شده است که 100 میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت برقی برای کارکنان شهرداری درخواست شده است.

چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز در ارتباط با عدم تخصیص بودجه اشاره شده از سوی شهرداری تهران برای خرید موتورسیکلت برقی به شهروندان گفت: ظاهراً زیرساخت‌های لازم برای این موتورها در شهر آماده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران و وزارت صمت و نیرو باید در این زمینه همکاری داشته باشند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در انتقاد از عدم تخصیص بودجه 700 میلیارد تومانی به خرید موتورسیکلت برقی گفت: شهرداری در این زمینه اعلام کرده است که وام پرداخت می‌کند اما کسی از روند پرداخت این وام‌ها خبر ندارد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز به عدم تخصیص اعتبار اشاره شده از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: شهرداری می‌بایست این رقم را امسال برای خرید اختصاص می‌داد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا