مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بیش از ۱۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند

قمصریان گفت: بر اساس آمار اعلامی از حدود ۱۲.۵ میلیون موتور سیکلت موجود، بیش از ۱۰ میلیون فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس آنچه اعلام شده است از حدود ۱۲.۵ میلیون موتور سیکلتی که وجود دارد حداکثر حدود ۲ میلیون موتور سیکلت دارای بیمه‌نامه هستند و این یعنی بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث وجود دارد که البته برای این آمار دلایل مختلفی از جمله فرهنگ سازی، شرایط اقتصادی و … مطرح است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی از جمله بخشودگی‌های بیمه شخص ثالث رقم خورده است که به تازگی هم یکی از این بخشودگی‌ها اعلام شد که زمان آن تا ۱۲ دی ماه است و تمدید هم نخواهد شد.

او افزود: در گذشته شاید نسبت حق بیمه موتور سیکلت به خود وسیله نقلیه عدد قابل توجهی بود .گاهی ۱۰ درصد پول موتور مبلغ حق بیمه بود، اما اکنون که قیمت موتور سیکلت به دلایل مختلفی افزایش یافته است حق بیمه نسبت به قیمت عدد ناچیزی است که ریسک حوادث را توسط شرکت‌های بیمه کنترل می‌کند.

قمصریان می‌گوید: صندوق سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث مربوط به موتور سیکلت پرداخت کرده است. دو نکته وجود دارد یک اینکه این هزار میلیارد تومان به دلیل تعداد پایین موتور سیکلت‌های بیمه شده است و مورد بعد اینکه فرق صندوق با شرکت‌های بیمه این است که شرکت‌های بیمه در تصادفات خسارت زیان دیده‌ها را پرداخت و برای بازیافت مراجعه نمی‌کنند، اما صندوق خسارت زیان دیدگان را پرداخت می‌کند. اولا به مقصر هیچ خسارتی پرداخت نمی‌شود دوما صندوق مکلف است طبق قانون خسارت پرداختی را از راننده مقصر فاقد بیمه پس گیرد. بنابراین توصیه ما به هموطنان این است که بیمه‌نامه خریداری تا هنگام حوادث خسارت دریافت کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا