مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ فیروز کشیر: ۴۷ درصد از تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۷ درصد از تصادفات فوتی در ۸ ماهه سال جاری مختص به موتورسواران بوده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ فیروز کشیر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بحث ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جز دغدغه‌های اصلی پلیس بوده و خواهد بود و این موضوع طبیعی است که پلیس به فکر ایمنی و سلامتی آحاد مختلف جامعه باشد تا بتوانیم ایمنی و سلامتی شهروندان را بخصوص در مباحث ترافیکی جامه عمل بپوشانیم.

سرهنگ کشیر گفت: تمام طرح‌های پلیس در طول سال، بجز اعمال قانون و نظم بخشی به ترددها، بحث بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات را در پی دارد تا جان مردم و سلامت شهروندان که جز اولویت‌های پلیس است حفظ شود.

وی افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایی که از آمار تصادفات در طول ۸ ماهه امسال انجام دادیم متأسفانه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران می‌باشیم که با توجه به این موضوع و مقایسه آمار امسال نسبت به ۸ ماهه سال گذشته متأسفانه با افزایش تصادفات جرحی و فوتی و خسارتی روبرو هستیم، این مهم ما را بر آن داشت که طرح ایمنی و سلامت را که از قبل هم انجام می‌شد، به صورت پر رنگ‌تر اجرا کنیم.

سرهنگ کشیر افزود: این طرح در اجرای تدابیر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا می‌باشد که تخلفاتی، چون عدم استفاده از کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه را شامل می‌شود.

وی گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران افزایشی است که متأسفانه ۴۷ درصد از تصادفات فوتی در ۸ ماهه سال جاری مختص به موتورسواران است.

وی افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی دلیلی بر تصادفات فوتی نیست و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد مهم است که در اثر واژگونی و سقوطی که روی می‌دهد. ضربه‌ای که به سر وارد می‌شود علت مرگ موتورسواران ما است. اگر کلاه ایمنی استفاده شود و ضربه‌ای به سر وارد نگردد مسلماً اتفاقی نخواهد افتاد و مهم این است که نوع ضربه‌ای که به سر وارد می‌گردد تأثیر بر سلامت و زنده ماندن موتورسوار دارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا