کاهش تولید موتورسیکلت چین در سه ماه سوم سال 2023

بازار موتورسیکلت‌های چین دوباره در حال کاهش است. در طول سه ماهه سوم این روند حتی بدتر شد و فروش 6.5 درصد کاهش یافت. مجموع فروش پس از نه ماه سال 2023 به 13.4 میلیون دستگاه رسیده است که 1.1 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، پس از کاهش گزارش شده در سال گذشته، بازار خودروهای دوچرخ چین امسال دوباره ناامیدکننده است. البته دلایل ناامیدکننده بیشتر به‌دلایل مرتبط با وسایل‌نقلیه الکتریکی است.

بازار در نیمه اول ناامیدکننده بود، اگرچه فروش کل کمی بیشتر از سال گذشته بود. در واقع، سال گذشته صنعت تحت تأثیر استراتژی «صفر کووید» و کمبود عرضه در مواد خام قرار گرفت، در حالی که امسال هیچ مشکل خاصی وجود نداشت و انتظارات برای بازگشت تقاضای مشتریان بود.

ممکن است کاهش فروش در یک محیط اقتصادی ناپایدار و کم‌رونق که به تازگی جین تجربه می‌کند به‌نظر آید. اما، این کاهش به‌دلایل خاص و عوامل خاصی است که پشت آن قرار دارد.

در حالی که تولیدکنندگان سنتی مطابق با گذشته فروش می‌کنند یا نسبتاً بهبود می‌یابند، متخصصان برتر خودروهای برقی، از «یادآ» و «نیو تچ» شروع به کاهش غیرمنتظره و عمیق گزارش می‌کنند که کل صنعت را به‌سمت پایین می‌کشد. فروش وسایل‌نقلیه الکتریکی در واقع بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به‌دنبال توسعه سریع وسایل‌نقلیه الکتریکی در دوره 2015-2021، که توسط انگیزه‌های قوی دولت برای تولیدکنندگان تداوم یافت، سیاست جدید به سختی بر بازار تأثیر گذاشته است.

در واقع، طرح تشویقی واقعاً روی میان مدت متمرکز نبود (به‌عبارتی به سود یا مشکلات فوری توجه کرده است)، در حالی که بر رشد صنعت خودروهای برقی چین می‌توانست نه تنها بر بازار داخلی، بلکه بر جهان تسلط یابد. این طرح به محتویات محصول اهمیتی نمی‌داد (یعنی به مزایای فیزیکی و کاربردی و… توجه نکرده است)، بنابراین یک موتورسیکلت کیک اسکوتر یا یک موتورسیکلت سوپراسپرت می‌توانستند به همین شکل سود ببرند.

سپس، کلان‌شهرها شروع به ممنوعیت استفاده پرخطر از اسکوتر کردند و انگیزه‌های ملی/محلی کاهش یافت (حتی با این فرض که این روند جلوتر از هدف بود، زیرا وسایل‌نقلیه الکتریکی در سال 2020 بیش از نیمی از بازار دوچرخ را به‌دست آورد).

در نهایت نویسنده به این موضوع اشاره می‌کند که: در حال حاضر، ما نه تنها به کاهش شدید فروش خودروهای برقی در بازار داخلی کمک می‌کنیم، به‌دلیل رقابت‌پذیری کمتر مدل‌های وسایل‌نقلیه الکتریکی در مقابل مدل‌های احتراق داخلی، بلکه با حذف مشوق‌ها، بلکه حتی با کاهش صادرات، به بازارهای دیگر مانند اروپا، جایی که چینی ها به لطف قیمت بی‌رقیب ارائه شده در مدل های خود، پیشتاز بودند، مواجه شده‌ایم.

انتهای پیام/

خبرنگار
علی صالحی
منبع
Motorcyclesdata

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا