صنعت موتورسیکلت در «آسه‌آن» سریع‌ترین رشد را در جهان داشته است

صنعت موتورسیکلت آسه‌آن (ASEAN) از 2 سال پیش به‌سرعت در حال رشد است. طی نه ماه اول سال 2023 با فروش 11 میلیون (+7.0%) دستگاه سریع‌ترین رشد منطقه‌ای در جهان بوده است.

به گزارش موتورسیکلت‌نیوز، در واقع ما داده‌هایی در مورد فروش موتورسیکلت‌ها و اسکوتر/موپدهای جدید برای کشورهای زیر داریم: تایلند، مالزی، اندونزی، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، میانمار و کامبوج که البته اعداد گزارش شده در این مقاله این بازارها را جمع می‌کند و لائوس و برونئی را شامل نمی‌شود.

در خلال اختلالات جهانی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، بحران انرژی، تورم، تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان در چین، کمبود مواد خام و موارد دیگر، مرکز اقتصاد جهانی همچنان به سمت شرق حرکت می‌کند که با رشد بی‌سابقه تولید ناخالص داخلی (GDP) و افزایش سرمایه‌گزاری‌های مستقیم خارجی (FDI) در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) شتاب یافته است. به‌ویژه، رشد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یک محرک کلیدی برای موفقیت اقتصادهای نوظهور اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) بوده است، که تمرکز این گزارش ویژه است.

آسه آن در ابتدا به عنوان یک بلوک سیاسی متشکل از پنج کشور در جنوب شرقی آسیا تأسیس شد و به یک نیروگاه اقتصادی 10 عضوی تبدیل شده است. جامعه اقتصادی آسه‌آن اکنون خانه برخی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد جهان است، جایی که صدها میلیون نفر به صفوف طبقه متوسط پیوسته‌اند. طبقه متوسط به‌سرعت در حال رشد آسه‌آن، مصرف داخلی را هدایت می‌کند و تقاضا برای محصولات و خدمات احتیاطی و آرمانی بیشتر را با تمرکز بر کیفیت، راحتی و انتخاب افزایش می‌دهد.

یک محصول معمولی بر حسب تقاضا در منطقه، دوچرخ است که به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل فردی اولیه به‌دلیل مقرون به صرفه بودن، حرکت آسان در کلان‌شهرهای شلوغ، تعمیر و نگهداری آسان، مصرف کم و در نهایت آلایندگی کم استفاده می‌شود.

این صنعت در سال 2019 با بیش از 15 میلیون فروش، که تقریباً 25 درصد از بازار جهانی را تشکیل می‌دهد، به اوج رسید، پیش از اینکه به‌سختی تحت تأثیر اثرات همه‌گیری کرونا قرار گیرد و در سال 2020 به شدت کاهش یافت.

با شروع نیمه دوم سال 2021، صنعت در حال بهبود است و گزارش 9.2 درصدی افزایش فروش را با 14.3 میلیون دستگاه در سال 2022 ارائه داد و در ابتدای سال 2023 همچنان در حال رشد است.

در واقع، طی نه ماه اول سال 2023 فروش 11 میلیون (+7.0%) دستگاه سریع‌ترین رشد منطقه‌ای در جهان بوده است.

با نگاهی به هر بازار به‌طور جداگانه، بزرگ‌ترین بازار اندونزی است که تاکنون در سال 2023 رونق 31.0 درصدی داشته است.

دومین کشور ویتنام است که با کاهش فروش 17.5 درصدی روبه‌رو بوده است (پس از افزایش چشم‌گیر گزارش شده در سال 2022).

سومین کشور فیلیپین است که فروش آن 2.0 درصد کمتر از رکورد تاریخی است.

تایلند چهارمین کشور با روند روبه رشد فروش 6.9 درصدی است، در حالی که مالزی پس از ثبت رکورد جدید در سال گذشته با کاهش (14.2%) با مشکل مواجه است.

کامبوج سریع رشد می‌کند (+ 6.5٪) در حالی که میانمار نسبتاً منفی است (-2.8٪) و سنگاپور (1.9٪) از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

خبرنگار
علی صالحی
منبع
Motorcyclesdata

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا