شرکت «کیو جی موتور» با محصول برقی خود وارد رقابت با دنیای موتورسیکلت‌های الکتریکی می‌شود

دوچرخ برقی جدید (TQ) با سه نسخه برای انتخاب در چین عرضه شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تولیدکننده موتورسیکلت چینی “QJMotor” خود را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان معرفی کرده است. این شرکت که در حال حاضر برای ایجاد یک حضور جهانی کار می‌کند، حضور رو به رشدی در خارج از کشور خود دارد، به‌ویژه در اروپا و بخش‌هایی از آسیا. اخیراً اعلام شد که این شرکت چینی قرار است از طریق قرارداد توزیع با “SSR Motorsports” وارد بازار ایالات متحده شود.

همان‌طور که گفته شد، این برند در تولید مدل‌های جدید خود را به‌عنوان یک نیروگاه ثابت کرده است – اگرچه باید دید آزمون زمان چگونه با تمام این دوچرخ‌های جدید رفتار خواهد کرد. صحبت از مدل‌های جدید شد، این برند اخیرا از اسکوتر برقی تی‌کیو در جریان نمایشگاه موتورسیکلت «چونگ کینگ» رونمایی کرد.

این محصول در سه نسخه عرضه شد که قدرتمندترین مدل آن تنها 3.4 اسب بخار قدرت داشت. این باعث می شود که بیشتر شبیه یک موپد برقی باشد تا یک موتورسیکلت برقی واقعی. دو تکرار دیگر دارای خروجی‌های 1000 وات (1.4 اسب بخار) و 800 وات (1.1 اسب بخار) هستند. با این گفته، مشخص نیست که آیا آنها برای فعالیت در خارج از چین به مجوز نیاز دارند یا خیر، اما به احتمال زیاد آن‌ها مشمول قوانین یکسانی در مورد خودروهای الکتریکی سبک در کشورهای مختلف خواهند بود.

هر سه محصول برقی توسط یک موتور هاب عقب تغذیه می‌شوند و همچنین دارای سه گزینه باتری هستند. مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها با یک بسته باتری سرب-اسید معمولی عرضه می‌شود، در حالی که باتری‌های ممتازتر با یک بسته باتری لیتیوم یونی تغذیه می‌شوند که با یک بار شارژ، شعاع حرکتی تا 120 کیلومتر (75 مایل) را تضمین می‌کند.

سایر ویژگی‌ها عبارتند از: قفل خودکار، چراغ‌های حسگر نور محیط، دنده عقب و حتی سنسورهای چند محوره که می‌توانند واژگونی را تشخیص دهند.

کیو جی موتور وزن اسکوتر برقی جدید را فاش نکرده است، اما ادعا می‌کند که حداکثر ظرفیت حمل بار آن 150 کیلوگرم است. این محصول برقی روی لاستیک‌های 12 اینچی جلو و 10 اینچی عقب می‌چرخد و با ترمزهای دیسکی جلو و عقب متوقف می‌شود.

تا زمان نوشتن این خبر، قیمت این اسکوتر جدید برقی هنوز اعلام نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا مدل جدید در خارج از چین فروخته خواهد شد یا خیر، با این حال، اگر این شرکت قصد دارد آن را در اروپا عرضه کند، در حال حاضر یک شبکه فروش رو به رشد در منطقه دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Rideapart

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا