محمدرضا نجفی‌منش: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: دانش فنی تولید خودروهای برقی در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با اعطای یارانه در تامین باتری به یاری این صنعت بشتابد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا نجفی‌منش افزود: امروز جهان به سمت توسعه استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کرده و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

وی بیان‌داشت: دانش فنی این مهم در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با دخالت در موضوع تامین باتری (که جزو اجزا و قطعاتی است که گران تمام می‌شود)، با اعطای یارانه از این موضوع حمایت کند؛ در غیر این صورت و قیمت تمام شده بالای خودروها، تمایل مردم همچنان به سمت استفاده از خودروهای درون‌سوز خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


یارانه ۶ هزار یورویی فرانسوی‌ها برای توسعه خودروهای برقی

نجفی‌منش در این زمینه به فرانسه اشاره کرد که برای توسعه خودروهای برقی، نسبت به اعطای متوسط ۶ هزار یورو یارانه به این خودروها اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تولید خودروهای هیبریدی و برقی در برخی موارد حتی ساده تر از خودروهای بنزینی و درون‌سوز است و توان کافی برای تولید اجزا و قطعات این خودروها به صورت انبوه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پیشتر عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود:‌ همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم به به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا