مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هشدار جدی محمدرضا درگاهی: در سازمان ملی استاندارد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده وجود دارد/ چک سفید امضا به سازندگان وسایل‌نقلیه نداده‌ایم

معاون ارزیابی انطباق کالا و نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: وزارت صمت به عنوان متولی نظارت بر کیفیت خودرو است و باید به مردم و سازمان استاندارد پاسخگو باشد، در سازمان ملی استاندارد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده وجود دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، «محمد رضا درگاهی» در گفت‌وگویی در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل اظهار داشت: تولیدکننده مسوول کیفیت خودرو است و خودروسازان موظف هستند کیفیت را در خودروی تولیدی رعایت کنند.

معاون ارزیابی انطباق کالا و نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: متولی حوزه خودرو، وزارت صمت است نه سازمان استاندارد. بر اساس قانون ساماندهی خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس، متولی این حوزه وزارت صمت است و سازمان استاندارد فقط وظیفه نظارت را بر عهده دارد.

وی گفت: هر لحظه احساس کنیم وزارت صمت و خودروساز به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده اند، تاییده خودروسازان را ابطال یا تعلیق می‌کنیم و ما چک سفید امضا به آنها نداده ایم.

درگاهی یادآور شد: به عنوان مثال سال قبل باک بنزین یکی از خودروسازان مشکل داشت که خودروساز موظف شد کل خودروها در سراسر کشور را فراخوان دهد تا این وضعیت مجدد چک شود.

در ادامه این برنامه، «رسول سلیمانی» کارشناس حوزه خودرو گفت: پایین بودن کیفیت خودرو به سیاست های صنعتی کشور برمی گردد.

وی بیان‌داشت: اگر خودروساز محصول قدیمی تولید کند سود بیشتری نصیبش می شود و دیگر هزینه تحقیق و توسعه نمی دهد.

سلیمانی تصریح کرد: خودروسازان انگیزه و توان مالی لازم برای ساخت خودروی جدید ندارند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا