سرهنگ رابعه جوانبخت: موتورسواران ممنوعیت ورود به بزرگراه‌ها را جدی بگیرند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: علیرغم توصیه موکد پلیس مبنی بر عدم ورود موتورسواران به بزرگراه‌ها باز  هم شاهد تردد این وسیله در  داخل  معابر  بزرگراهی هستیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : بارها راجع به درک خطر  رانندگان از  خطر  صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که راننده‌ای  که از  آنچه از  اتفاقات پیرامونی  خود درکی  ندارد یقینا آن موقعیت را درک نمی‌کند و نمی‌داند چه تمهیداتی لازمی  را باید برای  پیشگیری  از  آن باید انجام دهد .  

وی بیان داشت : بارها صحبت شده است که موتورسیکلت به خاطر  اینکه تعادل ندارد و یک وسیله ناپایدار است و قدرت مانور  بالایی دارد و هیچ محافظی  در  اطراف  خود ندارد وشخصی که در  حال راندن با آن است با کوچکترین حرکتی  آسیب  می‌بیند و خسارات افزایش  پیدا می‌کند وسیله‌ای بسیار خطرناک است . 

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : باید گفت ، آموزش  برای  موتورسواران باید مداوم و موثر  و از  دوران کودکی باشد تا بتواند تاثیر  خود را بر  فرهنگ رانندگی  بگذارد .

سرهنگ جوانبخت افزود : این آموزش‌ها باید از والدین مخصوصا از  مادر  باید شروع شود و همانگونه که ما مفاهیم اولیه زندگی  را از  مادر  خود آموخته‌ایم این فرهنگ‌سازی هم در  وحله اول  باید از  والدین مخصوصا از  مادر  به کودک باید آموزش  داده شود .  

وی گفت : بعد از  مرحله اول  آموزش  توسط  مادر کودک باید در  مهد کودک با آن تصاویر  و کارتون‌ها و در  مراحل  بعدی  در  دوران کودکی و نوجوانی  و در  دوران مدرسه  همین طور  باید مورد آموزش  مستمر  و جدی  قرار  بگیرد تا به سن جوانی  رسید درک از  خطر داشته باشد .

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: علیرغم توصیه موکد پلیس  مبنی  بر  عدم ورود موتورسواران به بزرگراه‌ها باز  هم شاهد تردد این وسیله در  داخل  معابر  بزرگراهی  هستیم.

پایان پیام/

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا