مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قطعه‌سازان موتورسیکلت امروز لوازم آشپزخانه و وسایل ورزشی تولید می‌کنند!

به گزارش موتورسیکلت نیوز، نائب رئیس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور اعلام می‌کند که قطعه‌سازان موتورسیکلت از روی ناچاری به تولید محصولات دیگری مانند تولید برخی از لوازم خانگی مثل آیینه و سینی روی آورده و تغییر خط تولید داده و لوازم آشپزخانه و وسایل ورزشی تولید می‌کنند.

حبیب‌الله محمودان اظهار داشت: وضعیت قطعه‌سازان موتورسیکلت  بسیار بحرانی است؛ در 2 سال گذشته کارخانجات موتورسیکلت، قطعه‌ای را از قطعه‌سازان ایران تهیه نکرده‌اند و موتورسیکلت‌ها به صورت CKD کامل به کشور وارد شده و برخلاف تمام سیاست‌ها و موازین، بازار موتورسیکلت تبدیل به ویترین محصولات خارجی شده است.

وی گفت: قطعه‌سازان موتورسیکلت ناچار شده‌اند راهکارهای مختلفی را برای حفظ بقاء انجام دهند، مثلا محصولات جدیدی را تولید می‌کنند یا قطعاتی را که قبلا از چین وارد می‌شد، مانند آیینه و لوازم خانگی تولید می‌کنند. قطعه‌سازان موتورسیکلت از روی ناچاری به تولید محصولات دیگری مانند تولید برخی از لوازم خانگی مثل آیینه و سینی روی آورده و تغییر خط تولید داده و لوازم آشپزخانه و وسایل ورزشی تولید می‌کنند.

نائب رئیس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور افزود: البته ما برخی از قطعات موتورسیکلت که به تیراژ صنعتی می‌رسد را برای خدمات پس از فروش تولید می‌کنیم.

محمودان گفت: مهم‌ترین معضل قطعه‌سازان موتورسیکلت، نبود یک استراتژی مدون است؛ استراتژی می‌تواند همه ما را برای حرکت هماهنگ کند. قطعه‌سازی می‌تواند موتور محرکه موتورسیکلت‌سازی کشور باشد. بنابراین، شاید بهتر است این استراتژی را ما قطعه‌سازان تدوین نماییم. قرار است نسخه‌ای از این استراتژی را به وزارت صمت تقدیم نماییم تا بر آن اساس حرکت کنیم.

نائب رئیس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور افزود: مشکل ما نبود دیدگاه صنعتی در پیکره موتورسیکلت‌سازان کشور است که به مونتاژ عادت کرده‌اند و هیچ‌گاه قطعه‌سازان موتورسیکلت را به رسمیت نمی‌شناسند. مشکل اصلی ما عدم باور موتورسیکلت‌سازان به توان قطعه‌سازان داخلی است، آن‌ها به واردات و مونتاژ عادت کرده‌اند.

محمودان گفت: هیچ کارخانه موتورسیکلت‌سازی را سراغ نداریم که به ما مراجعه و درخواست قطعه برای تولیدات جدید خود داشته باشد و قطعا اگر تقاضا وجود داشته باشد کار ما شتاب می‌گیرد.

نائب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور گفت: البته ما قطعه‌سازان در حال حاضر موتور نمی‌سازیم اما چند نوع موتورسیکلت جدید حدود 60 درصد ساخت داخل شده است. مدت‌ها است تمام سوپاپ ها که قطعه حساسی در موتور است ایرانی شده است. ما پیستون‌سازی تبریز و گلپایگان را داریم اما برای تولید پیستون باید سفارش و تقاضا وجود داشته باشد.

محمودان درخصوص مشکلات تولید قطعه‌سازان موتورسیکلت گفت: ازجمله مشکلات ما این است که دیدگاه تجاری فعالان اقتصادی قوی‌تر از دیدگاه صنعتی است، درحالیکه ما به افراد تجاری نیاز چندانی نداریم و در کارخانجات به افرادی نیاز داریم که دانش خوبی در صنعت داشته باشند. ما در ایران فروشندگان نمایشگاهی را داریم اما پیکره صنعتی خوبی بخصوص در صنعت موتورسیکلت‌سازی نداریم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا