قدردانی و درخواست «جلیل مجاهد» برای حفظ جایگاه بازار موتورسیکلت چین در ایران/ همه چیز در کشور ما ارزان است بیایید!

جلیل مجاهد رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران به‌جای درخواست از «قطعه‌سازان میهن، دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های داخلی» از چینی‌ها درخواست کرد تا به این صنعت کمک کنند. با همه هشدارهایی که طی چند روز گذشته پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز در خصوص ابهام‌های موجود برای حضور گروه چینی در ایران داده بود، متاسفانه برخی افراد هیچ‌گونه توجهی نکردند و صرفا با دید تجاری و مادی، با این افراد نشست برگزار کردند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، وب‌سایت گسترش نیوز مطالبی را از نشست انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و گروه چینی در هتل فردوسی تهران منتشر کرد که کلمات بیان شده آن نشان‌دهنده عدم توجه کافی به هشدارها و نهایت استراتژی‌ها و تفکر برخی از فعالان صنعت موتورسیکلت ایران را بازگو می‌کند.

مجید رضایی یکی از سخنرانان و اعضای انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در این نشست گفته است: «چشم‌انداز ۵ ساله صنعت موتورسیکلت، بومی‌سازی، تقویت سازندگان قطعات داخلی، کاهش وابستگی ارزی، انتقال تکنولوژی و بهبود روند کیفیت و استاندارد می‌باشد.»

حال که برخی از چینی‌ها از تفکرات و اهداف صنعت موتورسیکلت ایران آگاهی پیدا کردند، باید منتظر شد و دید که آیا چینی‌ها هم مثل ما فکر خواهند کرد و به‌دنبال تقویت سازندگان قطعات ایرانی خواهند بود یا خیر؟!

قابل ذکر است که انتقال فناوری بسیار خوب است و در صورت نیاز باید انجام شود و این رسانه نیز قبلا در این خصوص این موضوع را مطرح کرده است ولی بحث نحوه بیان آن هم مهم است. یک زمانی ما شرط می‌گذاریم و یک موقع به سبک انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بیان و این‌طور درخواست می‌کنیم، کدام ما را به هدف نزدیک‌تر می‌کند؟

قابل ذکر است که این انجمن در پوستری که منتشر کرده است هدف از این همایش را به شرح زیر بیان کرده است که مهم‌ترین نکته آن مطرح کردن «استراتژی‌های کلان وزارت صمت» است.

  1. معرفی بازار موتورسیکلت ایران و پتانسیل‌های موجود
  2. استراتژی‌های کلان وزارت صمت و انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص محصولات و صنعت
  3. آشنایی با استانداردهای کیفی و زیست محیطی پیش‌رو
  4. انتقال تکنولوژی
  5. سرمایه‌گذاری خارجی
  6. بومی‌سازی قطعات

در قسمتی از گزارش پایگاه خبری گسترش نیوز آمده است:

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: ظرفیت و توانمندی تولید موتورسیکلت در ایران بیش از یک میلیون دستگاه می‌باشد و بیش از ۹۰ درصد آن حاصل تبادلات تجاری میان ایران و چین است.

جلیل مجاهد گفت: ما از کشور چین درخواست داریم که بومی‌سازی بخشی از قطعات موتورسیکلت مشارکت و موتورسیکلت‌سازان را یاری نمایید تا بتوانیم جایگاه بازار چین در ایران را حفظ نماییم.

وی عنوان کرد: حاکمیت ایران برای این موضوع قانون تعیین نموده که مانند دیگر کشورها مانند ترکیه، الجزایر، مصر، پاکستان و سایر کشورها ۴۰ درصد قطعات را در ایران تولید نماییم و این قانون به زودی در ایران اجرا خواهد شد.

جلیل مجاهد در پایان گفت: نیروی انسانی، مواد اولیه و انرژی در ایران بسیار ارزان می‌باشد که در نتیجه انتقال دانش و اطلاعات سودآوری بسیار خوبی خواهد داشت. از شرکت‌های محترم چینی که در دوران تحریم ما را یاری نمودند و همچنین همکاران محترم که با قدرت توانستند در دوران تحریم‌های سخت محصولات را با بهترین کیفیت، تولید و عرضه کنند سپاسگذارم.

مجید رضایی نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در سال ۱۳۸۲ با هدف ساماندهی تولید و ایجاد وحدت رویه در امر تولید، تجارت، خدمات، حمایت از مصرف‌کننده، تامین حقوق و منافع مشترک تمامی تولیدکنندگان، همکاری با مراکز ذی ربط، پشتیبانی مهندسی، فراهم‌سازی بستر استاندارهای کیفی ایمنی، برگزاری رویدادهای تخصصی و رشد و ارتقا این صنعت تاسیس گردید.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی طی ۱۲ سال اخیر سیر نزولی داشته و از ۹۰ واحد تولیدی در سال ۱۳۹۱ به ۴۶ واحد تولید در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است. تعداد تولید موتورسیکلت در ۱۰ سال اخیر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه و دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است که خوشبختانه طی ۴ سال گذشته سیر صعودی به خود گرفته است و پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری به ۶۵۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: اشتغالزایی صنعت موتورسیکلت ایران 16 هزار نفر به طور مستقیم و 50 هزار نفر به طور غیرمستقیم و تمامی شرکت‌های از بخش خصوصی می‌باشند. پرداخت ۹۵ درصدی یارانه سوخت توسط دولت، کیفیت سوخت تولیدی پالایشگاه، میزان آلایندگی کلانشهرها، عدم وجود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و… باعث شده است تا نقش حیاتی موتورسیکلت در چرخه حمل و نقل کشور پررنگ‌تر از نقش آن در سایر کشورهای جهان گردد و جایگزینی موتورسیکلت با خودروهای تک و دو سرنشین نه تنها به عنوان استراتژی انجمن بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ایرانیان مبدل گردد.

مجید رضایی اظهار کرد: با ورود هر دستگاه موتورسیکلت به خیابان‌های شهرها یک دستگاه خودروی ۲ هزار سی سی از کف خیابان کلانشهرها خارج می‌شود و نه تنها مصرف سوخت ۱۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به ۳ لیتر کاهش می‌یابد، بلکه معضلات ترافیک، جای پارک خودرو، ارزبری، هزینه‌های تامین و نگهداری خودرو، استرس‌های روانی و بیماری‌های تنفسی نیز به شدت کاهش می‌یابد.

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ادامه این مراسم بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انجمن صنعت موتورسیکلت‌ ایران از یک دهه قبل تولید محصولات متنوع به ویژه محصولات اسکوتر، تولید محصولات با کیفیت با ایمنی استانداردهای روز اروپا، تحویل و تحول در نظام توزیع و شرایط سهل و آسان پرداخت، موفق شدیم تا شاهد این تحول و تغییر نگرش جامعه به موتورسیکلت و موتورسیکلت سواری باشیم و شاهد هستیم امروزه هموطنان ما قادر خواهند که دارنده همان محصولاتی باشند که در کف آسفالت‌های اروپا، استرالیا و ژاپن شاهد آن هستیم.

مجید رضایی نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پایان گفت: چشم‌انداز ۵ ساله صنعت موتورسیکلت، بومی‌سازی، تقویت سازندگان قطعات داخلی، کاهش وابستگی ارزی، انتقال تکنولوژی و بهبود روند کیفیت و استاندارد می‌باشد.


بیشتر بخوانید: هشدار: مراقب باشيد «گروه چينى» با وعده و وعيد سرمايه‌گذارى و انتقال فناورى شما را تخليه اطلاعات نكنند

انتهای پیام/

منبع
پایگاه خبری گسترش نیوز

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا