همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

توضیح سردار حمیدی درباره دلیل ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت در تونل‌های شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخصوص خطوط ویژه موتورسیکلت در تونل‌های شهری توضیح داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از پانا، سردار محمدحسین حمیدی، با اشاره به اینکه پلیس موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها را مدت‌هاست اجرا می‌کند درخصوص خطوط ویژه موتورسیکلت در معابر پایتخت گفت: «ایجاد خط ویژه موتورسیکلت‌ها را از سال گذشته پیگیری کردیم که در برخی نقاط نیز اجرایی و در حال بهره‌برداری است مانند تونل امیرکبیر که یک لاین خط ویژه را با نیوجرسی جدا کردیم و موتورسیکلت‌ها از آن استفاده می‌کنند.»

وی در پاسخ به این پرسش که اگر ورود موتورسیکلت‌ها به داخل تونل‌های شهری ممنوع است چرا باید لاین ویژه عبور برای آنها طراحی شود، گفت: «ما ناچاریم در برخی نقاط برای حفظ ایمنی موتورسیکلت‌ها و اینکه از وقوع حوادث پیشگیری کنیم این کار را انجام دهیم و در نقاطی که امکان‌پذیر بوده، این خطوط اجرایی شده و در بخش‌های دیگر هم طراحی شده و شهرداری مناطق بر روی این موضوع کار کرده و به تدریج این خطوط در تهران فعال می‌شود.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که تونل توحید یکی از تونل‌های پرحادثه شهری برای موتورسیکلت‌هاست چرا در این تونل هم خط ویژه موتورسیکلت طراحی شده است، گفت: «در تونل توحید این اتفاق نیفتاده و تنها خط‌کشی شده و با خط‌کشی در داخل تونل بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها اختصاص داده شده و در خطوط اضطرار این کار انجام شده است.»

ایجاد خطوط ویژه موتورسیکلت در داخل تونل‌ها، درحالی است که در گذشته پلیس بر ممنوعیت تردد موتورسیکلت در داخل تونل‌های شهری تاکید داشت و مسئولان پلیس درخصوص این ممنوعیت توضیح داده بودند که با توجه به اینکه تونل یکی از معابر حساس از لحاظ ترافیکی است و برای تردد داخل این معابر باید شرایط خاصی را راننده رعایت کند، تردد موتور سیکلت‌ها در داخل تونل‌های شهری ممنوع است. با وجود خطراتی که در داخل تونل متوجه راکبین موتور سیکلت است و احتمال تصادف، خطر و بعضی از تونل‌ها با توجه به آلودگی که وجود دارد احتمال اینکه راننده موتورسیکلت نتواند دقیق، هوشیاری خود را داشته و با هوشیاری کامل رانندگی کند و با توجه به اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه‌ای است که به راحتی واژگون می‌شود، اگر راکب آن لحظه‌ غفلت کند و نتواند وسیله نقلیه را کنترل کند، به راحتی واژگون شده و راکب را در معرض خطرات جانبی قرار می‌دهد.

به گفته سرهنگ محمد رازقی، بعضی از تونل‌ها مانند توحید، این موضوع بیشتر حائز اهمیت است، چراکه هم وضعیت آلودگی داخل تونل توحید بالاست و هم طول آن به قدری زیاد است که موتورسیکلت و راکب آن احتمال مواجه شدن با این خطراتی که اعلام کردیم بیشتر است. ما تصادفات زیادی را داخل تونل توحید داشته‌ایم که تعدادی از آن‌ها به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به تصادف جرحی و فوتی شده. همچنین بعضی اوقات به علت بالا بودن آلودگی در تونل توحید، راکب موتورسیکلت هوشیاری خودش را از دست داده و متاسفانه با دیواره تونل برخورد کرده که منجر به فوت راکب شده است.

پایان پیام/

منبع
پانا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا