سرهنگ مصطفی زینی‌وند: ۳۲ درصد از موتورسیکلت‌های کل کشور در شهر تهران تردد می‌کنند

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: زمانی که موتورسیکلت‌ها از مسیر مجزا تردد می‌کنند با آسایش خاطر بیشتری حرکت کرده و انضباط ترافیکی در این مسیرها بیشتر انجام می‌پذیرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سرهنگ مصطفی زینی‌وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص هدف از ایجاد مسیر تردد ویژه موتورسواران توضیح داد و بیان داشت: ۳۲ درصد از موتورسیکلت‌های کل کشور در شهر تهران هستند و ۴۹ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری نیز مربوط به موتورسواران تهرانی است.

وی افزود: در کشورهایی که تعداد استفاده از موتورسیکلت زیاد است، یکی از راهکارهایی که با نگاه مهندسی به موضوع و درک صحیح از واقعیت‌ها، مسیرهایی را برای موتورسیکلت طراحی کرده‌اند که از تداخل حرکتی موتورسیکلت با سایر وسایل نقلیه جلوگیری کنند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر مسیر مجزایی برای تردد موتورسیکلت‌ها حتی در داخل تونل‌هایی که مشکل تهویه و دیگر مسائل رفع شده باشد در نظر گرفته شود می‌شود مسیر ویژه تردد موتورسیکلت احداث کرد.

وی ادامه داد: خطوطی که برای تردد موتورسیکلت در نظر گرفته شده، ما در کشور، خود بومی سازی کرده‌ایم و در شهر تهران چند نمونه را به مرحله اجرا درآورده‌ایم.

سرهنگ زینی وند افزود: زمانی که موتورسیکلت‌ها از مسیر مجزا تردد می‌کنند با آسایش خاطر بیشتری حرکت کرده و انضباط ترافیکی در این مسیرها بیشتر انجام می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: در برخی کشورها حتی مسیر تردد موتورسیکلت‌ها، مجزای از تردد سایر وسایل نقلیه می‌باشد و به جای اینکه تردد آنها همزمان با هم باشد از یک محل و تونل دیگر حرکت می‌کنند بدون آنکه بخواهند تداخلی با یکدیگر داشته و تصادفی اتفاق بیافتد.

پایان پیام/

منبع
مهر

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا