چگونه بفهمیم باتری موتور برقی چند آمپر است؟

موتورسیکلت‌های برقی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردد که هرکدام از آن‌ها دارای توان خروجی متفاوتی است. زمانی این موضوع برای ما مهم می‌شود که باتری موتوربرقی ما، آن بازدهی قبلی را ندارد و تصمیم می‌گیریم که باتری موتور برقی خود را تعویض نماییم. در این صورت باید متوجه شوید که باطری موتور برقی شما چند آمپر است و چه تعداد باتری نیاز دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دانستن این موضوع بسیار لازم وضروری است چرا که باتری که می‌خواهیم تهیه نماییم باید با مشخضات فنی موتور ما همخوانی داشته باشد تا در مدت کوتاهی به مشکل بر نخورد پس با ما همراه باشید تا چند روش کاربردی را به شما بگوییم.

راه‌های پیدا کردن تعداد و میزان آمپر باتری موتور برقی

روش اول:

دانستن میزان توان موتورسیکلت برقی شما است. به‌عنوان مثال اینکه موتور شما ۸۰۰ وات، ۱۲۰۰ وات، ۱۵۰۰، ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و یا ۳۰۰۰ وات است؟ در این صورت می‌توانید با فرمولی که خدمتتون اعلام می‌کنم به‌راحتی تعداد باتری و میزان آمپر باتری های موتور برقی خود را دریابید. اگر موتور برقی یا اسکوتر شما ۸۰۰ وات باشد یعنی ۴ تا با ۱۲ ولت ، ۱۲ امپر برای این مدل مناسب است. اگر موتور شما ۱۲۰۰، ۱۵۰۰، ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و یا ۳۰۰۰ وات باشد یعنی ۵ تا باتری ۱۲ ولت، ۲۰ آمپر برای موتور شما مناسب است.

روش دوم:

خواندن اطلاعت روی شارژر موتور است، در این روش می‌بایست بر روی شارژر میزان ولتاژ و آمپر خروجی را بر روی شارژر پیدا کنید. به‌عنوان مثال اگر عددی ببینید مانند 48v  و 20AH یعنی بر روی موتور برقی شما ۴ عدد باتری ۱۲ ولت، ۲۰ آمپر قرار دارد. و یا عدد درج شده بر روی شارژر 60V و 20AH باشد یعنی بر روی موتور ۵ عدد باتری ۱۲ ولت ۲۰ آمپر قرار دارد. و در آخرهم اگر اعداد رو شارژر 72V  و 20AH را نمایش داد یعنی ۶ عدد باتری ۱۲ ولت، ۲۰ آمپر.

روش سوم :

این روش که سخت ترین راه ممکن است بدین صورت است که با باز کردن پیچ های زیر زین و زیر پایی موتور متوجه شویم باتری موتور برقی ما چند آمپر است و چه تعدادی است. این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که اگر در هر کدام از دو روش فوق به هردلیلی موفق نبودیم میبایست پیچ ها را باز کنید و از نزدیک باتری های موتور برقی خود را مشاهد نمایید .

روش چهارم:

می‌توانید با مجموعه یدک رسانی تماس حاصل نمایید که سابقه درخشان در فروش باتری موتور برقی را دارند. این مجموعه به‌راحتی شما را راهنمایی میک‌ند و مشاوره می‌دهند و اگر قصد خرید باتری موتور برقی داشته باشید بهترین قیمت و کیفیت را به شما پیشنهاد می‌دهند.

خرید باتری موتور برقی:

در زمان خرید باتری موتور برقی باید بدانید که دو نوع باتری در موتورهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از باتری‌های لیتیوم-یون و باتری‌های ژل-اسیدی. باتری‌های لیتیوم-یون به‌دلیل وزن کمتر، ظرفیت بالاتر و عمر طولانی‌تر به‌عنوان گزینه اصلی محسوب می‌شوند. همچنین، آن‌ها تاخیر کمتری در شارژ و دارای نرخ خود تخلیه کمتری نیز دارند پس شما باید مشخصات فنی باتری خود را به‌طور کامل بدانید تا در زمان تعویض به مشکل بر نخورید. مشخصاتی مانند وزن باتری، دیپ سایکل بودن، میزان زمان نگهداری شارژ، میزان ولتاژ و آمپر باتری را بدانید. همچنین باتری مدنظر شما باید تاریخ به‌روز و ضمانت معتبر داشته باشد تا از خرید خود رضایت داشته باشید.

چرا وزن باتری موتور برقی مهم است؟

باتری مخصوص موتور برقی بعنوان مثال باتری های ۲۰ آمپر یک باتری با وزن تقریبی بین ۶ الی ۷ کیلو گرم میباشد اگر باتریی با مشخصات و ابعاد باتری موتوربرقی بود که وزن کمتری از ۶ کیلو گرم داشت مطمئن باشید که این باتری مناسب موتور برقی نیست و احتمالا باتری یو پی اسی میباشد. چرا که باتری موتور برقی با اون میزان سرب است که میتواند بازدهی لازم و طول عمر مناسب را داشته باشد و باتری با وزن پایین تر قطعا بازدهی کمتر و طول عمر پایین تری خواهد داشت.

عبارت  6  DZM – به چه معناست؟

عبارت درج شده بر روی باتری 6-DZM به این معنی است که این باتری یک باتری اسید سرب مهر و موم شده با کیفیت بالا، دیپ سایکل و قابل شارژ است. این باتری برای کار با وسایل حرکتی مانند موتور سیکلت برقی، اسکوتر، چرخ دستی گلف و حتی ماشین چمن زنی طراحی شده است. این باتری به‌طور خاص برای استفاده در برنامه‌های حمل و نقل فرموله شده است وفقط مناسب اینگونه وسایل می‌باشد.

نتیجه‌گیری و نظر کارشناسان یدکرسانی:

در آخر می‌توان بیان کرد باتری‌های موتورهای برقی، به‌عنوان منبع انرژی اصلی این موتورها، نقش حیاتی در عملکرد و کارایی آن‌ها ایفا می‌کنند. انتخاب مناسب و حرفه‌ای باتری برای موتور برقی از اهمیت بالایی برخوردار است. خرید باتری موتور برقی نیازمند تحقیق، مقایسه و بررسی دقیق است. با مراعات نکات مطرح شده در این راهنما، شما قادر خواهید بود تا باتری مناسبی انتخاب کرده و از عمر طولانی و عملکرد بهینه موتور برقی خود لذت ببرید. همچنین، به یاد داشته باشید که مراقبت منظم از باتری و استفاده صحیح، عمر مفید بیشتری را به شما ارائه خواهد داد.

جهت خرید باتری موتور برقی با قیمت مناسب، تاریخ بروز و ضمانت معتبر مجموعه یدکرسانی با شماره ۰۹۱۲۶۴۸۶۵۷۷ تماس حاصل نمایید.

منبع : یدکرسانی

انتهای رپورتاژ آگهی/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا