مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه خرید وسایل نقلیه پاک‌رو در اصفهان منعقد شد

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری به منظور همراهی و کمک در زمینه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بدون نیاز به سپرده برای شهروندان در حوزه خرید وسایل نقلیه پاک (موتور برقی، دوچرخه برقی، دوچرخه، اسکوتر) با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب کالا کارت، تفاهم نامه‌ای امضا کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص رونمایی از «طرح بفرمائید پاک‌رو» اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و یا به تعبیری دغدغه نخست مردم شهر اصفهان، مسائل زیست‌محیطی است.

وی با بیان اینکه در مسائل زیست‌محیطی یکی از مهمترین موضوعات آلایندگی هوا است که باید به هر طریقی کمک کنیم تا هوای شهر اصفهان، پاک و سالم باشد، گفت: بخشی از راه حل این موضوع به شهرداری اصفهان بازمی‌گردد که مرتبط با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به طور حتم هرچه بتوانیم حمل‌ونقل پاک را در سطح شهر اصفهان توسعه دهیم، میزان آلایندگی در شهر کاسته خواهد شد، بر این اساس درصدد بودیم با استفاده از تسهیلاتی بتوانیم شهروندان را به استفاده از وسایل نقلیه پاک‌رو (موتورسیکلت‌های برقی، دوچرخه، اسکوتر) به جای وسایل نقلیه بنزین‌سوز در شهر تشویق کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا از منابع بانک‌ها، کارخانه‌ها تولیدکننده وسایل نقلیه پاک‌رو و حتی فروشندگان این نوع از وسایل نقلیه در سطح شهر و اتحادیه‌های آن‌ها کمک گرفته و در یک تعامل چندجانبه تسهیلاتی فراهم شده است که شهروندان می‌توانند از این امکانات و تسهیلات خرید وسایل نقلیه پاک منطبق بر شرایط اقتصادی بهتری، بهره‌مند شوند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌منظور همراهی و کمک در زمینه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بدون نیاز به سپرده برای شهروندان در حوزه خرید وسایل نقلیه پاک (موتور برقی، دوچرخه برقی، دوچرخه، اسکوتر) در قالب کالاکارت بدون محدودیت تفاهم‌نامه‌ای امضا شد.

وی تاکید کرد: چنین به نظر می‌آید که امکان استفاده از این منابع بانکی در حوزه‌های مختلف نیز همچون خرید پنل‌های خورشیدی و استقرار روی بام منازل شهری برای تأمین برق شهر نیز وجود دارد، چرا که در گام نخست تا سال ۱۴۱۰ هدف‌گذاری تأمین کامل برق شهرداری اصفهان و در گام‌های بعدی تأمین برق کل شهر از طریق انرژی خورشیدی مدنظر است.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در ادامه این جلسه به تبیین سیاست، اهداف و اقدامات مدنظر خود در زمینه ارائه تسهیلات بلندمدت برای دو هزار خانوار اصفهانی به‌منظور تأمین هزینه خرید پنل‌های خورشیدی مستقر بر بام منازل و تأمین برق از طریق منابع بانکی پرداخت و بر ضرورت حرکت به این سمت و همراهی منابع بانکی تاکید کرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا