مازیار ناظمی: تور موتورسورای کشورهای حاشیه خزر به میزبانی ایران برگزار خواهد شد

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: تور بین‌المللی موتورسورای و اتومبیلرانی با حضور کشورهای حاشیه دریای خزر به میزبانی ایران و با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، مازیار ناظمی در رشت اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بناست این تور در سال جاری در هر ۲ بخش موتور و خودرو و با مشارکت ورزشکاران کشورهای منطقه دریای خزر و حتی سایر کشورهای پیرامون دریای خزر انجام شود که این رقابت‌ها در هر ۲ بخش آماتور و حرفه‌ای خودروهای کلاسیک و آفرود برگزار خواهد شد.

وی که برای حضور در مجمع سالانه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان به رشت سفر کرده است، افزود: علاوه بر برگزاری تور یادشده در بخش موتورسواری و رشته کراس، تیم دختران به رقابت‌های جهانی اعزام خواهند شد؛ این مسابقات شهریورماه امسال در کشور ترکیه برگزار می‌شود؛ همچنین شرکت در مسابقات موتورسواری سوپر کراس که در هندوستان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های مهم فدراسیون بشمار می رود.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری اضافه کرد: البته در رشته اتومبیلرانی با توجه به گرانی خودروها شرایط حضور در مسابقات را نداریم و امیدواریم که با جذب حامیان مالی، بتوانیم با تهیه خودروهای مربوط به مسابقه، تاییدیه لازم برای حضور در رقابت ها را کسب کنیم.

ایران قطب نخست خاورمیانه

ناظمی به وضعیت این فدراسیون در آسیا اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در خاورمیانه قطب نخست هستیم و سال گذشته نیز هستی رضایی به عنوان تنها دختر قاره آسیا و جوانترین شرکت کننده در مسابقات جهانی موتورسواری حضور یافت و امسال نیز فردین میرزایی با ۱۲ سال سن در مسابقات جام جهانی موتورسواری در رومانی شرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته استعدادیابی و جوانگرایی از اولویت های فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی است تا نسل‌های جدیدی را در این رشته معرفی کنیم و جوانان بیشتری در مسابقات داخلی و برون مرزی حضور یابند.

ناظمی در ادامه گفت: برای نخستین بار در کشور نیز تیم ملی دختران در رشته موتورسواری کراس تشکیل شد که در مرحله اول هفت ورزشکار دعوت شدند و با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب گیلان، ۲ ورزشکار از این استان شانس حضور در مرحله بعدی اردوی تیم ملی را دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری نیز از دیگر اهداف مهم فدراسیون بشمار می رود و با توجه به اینکه از داوران و مربیان ارزنده و با تجربه‌ای برخوردار هستیم، تلاش داریم تا این بخش را فعال‌تر کنیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: به هرحال مقوله آموزش برای ما بسیار مهم است و علاوه بر برپایی دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوران، دوره‌های آموزشی این رشته برای علاقمندان در هر ۲ وجه تخصصی و عمومی را برپا خواهیم کرد.

ناظمی اظهار کرد: دوره آموزش تخصصی مربوط به حوزه قهرمانی است اما دوره عمومی، آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی است تا علاقمندان با حضور در این بخش بتوانند نکات ایمنی را هنگام اتومبیلرانی و موتورسواری رعایت کنند و به مهارت‌های آنان هنگام رانندگی افزوده شود تا شاهد کاهش تصادفات و همچنین کاهش تلفات ناشی از تصادفات در سطح کشور باشیم.

در مجمع سالانه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان که در رشت برگزار شد، علاوه بر مازیار ناظمی رئیس فدراسیون ، جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و مسئولان این هیات در این استان حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا