مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«انجمن جهانی تولیدکنندگان موتورسیکلت» در یکصد و نودمین جلسه گروه کاری «وی‌پی.۲۹» در ژنو حضور یافت

انجمن جهانی تولیدکنندگان موتورسیکلت در رویداد جشن ویژه برگزار شده در یکصد و نودمین جلسه گروه کاری جهانی 29 (وی‌پی.۲۹) در ژنو حضور یافته و یک مرور کامل از قوانین فنی جهانی موتورسیکلت (GTRs) تحت توافقنامه جهانی ۱۹۹۸ را ارائه داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، روز ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ یک رویداد ویژه در «پاله دو ناسیون‌ها»، برگزار شد که به جلسه یکصد و نودمین گروه کاری جهانی 29 (وی‌پی.۲۹)، مرتبط بود.

هدف از برگزاری این رویداد، جشن گرفتن از امضای توافقنامه در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۹۸ و همچنین برجسته کردن پیشرفت‌ها و تأثیرات در طول ۲۵ سال گذشته بود.

از طریق کمیته اجرایی سوم (AC.3)، توافقنامه سال ۱۹۹۸ به‌طور مداوم ضوابط فنی جهانی سازمان ملل متحد را توسعه داده است که یک چارچوب قانونی قابل اجرا در سراسر جهان برای گواهی‌نامه‌دهی و آزمایش خودروها و قطعات آن‌ها را در حوزه‌های توافقنامه را به‌وجود آورده است.

این جشن شامل سخنرانی‌های فرستاده ویژه برای ایمنی راه‌ها آقای «ژان تودت» و دبیرکل اجرایی خانم «الگایروا» بود. خانم الگایروا اظهار داشتند:

توافقنامه سال ۱۹۹۸، همراه با توافقنامه سال ۱۹۵۸ و توافقنامه‌های ۱۹۹۷ که توسط گروه کاری وی‌پی.۲۹ اداره می‌شود، نقش اساسی در تدوین ضوابط ایمنی خودروها و محیط‌زیستی با تمرکز بر علم و فناوری داشته‌اند. فرآیند زیربنایی کار ما در واقع بر پایه‌ی عدالت، قابل تکرار، مبتنی بر داده و از نظر فنی و اقتصادی امکان‌پذیر است.

سخنان اصلی بیشتر توسط مدیر بخش حمل‌ونقل پایدار آقای «یوو ی لی»، رئیس AC.3 «تاکاشی نائونو» و طرف‌های بنیانگذار توافقنامه مانند ایالات متحده، ژاپن و اتحادیه اروپا، رؤسای کمیته اجرایی سوم و تعدادی از نمایندگان ۳۹ طرف قرارداد فعلی حضور داشتند ارائه شد.

در این رویداد، نظرات روسای سابق و نمایندگان صنعت نیز مورد بحث قرار گرفت، از جمله نمایندگان سازمان جهانی سازندگان خودرو (OICA) و انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA).

دبیرکل انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت، آقای «ادوین بستیانسن»، گفت:

بعد از ۲۵ سال تجربه، ما اکنون به وضوح می‌توانیم تأیید کنیم که ضوابط فنی جهانی (GTRs) ابزاری منحصر به فرد برای ایجاد نیازهای فنی در سراسر جهان با مشارکت نهادهای مرتبط در بازارهای اصلی موتورسیکلت و مناطق تولید موتورسیکلت در جهان بودند. امروزه، شش از بیست و سه ضوابط فنی جهانی مربوط به موتورسیکلت می‌باشند. آنها شامل سیستم ترمز، کنترل‌ها و نشانه‌ها و نیز متنوعی از نیازها و روش‌های آزمایش عملکرد محیطی می‌شوند. همکاری عمومی-خصوصی در چارچوب توافقنامه‌های 58 و 98 منجر به بهره‌برداری از مزایای اقتصادی، محیط‌زیستی و اجتماعی بسیاری درباره موتورسیکلت شده است.

درباره گروه کاری جهانی ۲۹ (WP.29)

نقش این گروه (معروف به گروه کاری جهانی برای استانداردهای خودرو) و گروه‌های کاری مربوطه آن، توسعه ضوابط فنی جدید سازمان ملل متحد، توافقنامه‌های فنی جهانی یا قوانین جهانی را برای ایجاد چارچوب قانونی قابل اجرا در سراسر جهان برای گواهینامه‌دهی و آزمون خودروها در حوزه‌های تحت پوشش سه توافق‌نامه خودرویی ایجاد می‌کنند.

درباره توافق‌نامه سال ۱۹۹۸ و ضوابط فنی جهانی 

توافق‌نامه سال ۱۹۹۸ سازمان ملل متحد، به موضوع “تدوین ضوابط فنی جهانی برای وسایل نقلیه چرخ‌دار، تجهیزات و قطعاتی که بر روی وسایل نقلیه نصب و یا استفاده می‌شوند” مربوط است. ضوابط فنی جهانی (GTRs) سازمان ملل متحد، که تحت توافق‌نامه سال ۱۹۹۸ تدوین می‌شوند، به روش‌های تأیید نوع یا گواهینامه‌دهی اشاره نخواهند کرد، همان‌طور که در دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا یا ضوابط فنی جهانی سازمان ملل متحد ذکر می‌شود. ضوابط فنی جهانی سازمان ملل متحد، به‌عنوان نمونه برای توسعه ضوابط فنی جهانی (GTRs) در نظر گرفته می‌شوند.

درباره انجمن (اتحادیه) بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA)

انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت، به‌عنوان نماینده جهانی صنعت موتورسیکلت، عضویت در انجمن‌های تولیدکنندگان دوچرخه و سه‌چرخه (تولیدکنندگان موتورسیکلت قدرتی) از استرالیا، برزیل، کانادا، اروپا، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، تایوان، تایلند، ایالات متحده و ویتنام را داراست. انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت از سال ۱۹۵۶ به‌عنوان یک سازمان غیردولتی معتبر با وضعیت مشارکت در کمیته حمل‌ونقل داخلی (ITC) اعتبار دارد. انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت در نشست‌ها حاضر شده و با تخصص خود در زمینه دوچرخ‌های قدرتی و سه‌چرخه‌ها به‌منظور مشارکت و همکاری در زمینه‌های مرتبط می‌باشد. مقر انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت در ژنو، سوئیس واقع شده است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
IMMA
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا