مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آمار تولید موتورسیکلت اروپا در سه ماهه اول سال 2023 منتشر شد

ثبت‌نام موتورسیکلت‌های جدید در پنج بازار بزرگ اروپایی (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) در سه ماهه اول سال 2023 به 253 هزار و 859 دستگاه رسید. این نشان‌دهنده افزایش تقریباً 15.5 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است (219 هزار و 826 دستگاه).

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM)، حجم ثبت‌نام موتورسیکلت در ایتالیا به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است (78 هزار و 997 دستگاه، رشد 31.1 درصد نسبت به سال قبل) و اسپانیا (44 هزار و 127 دستگاه، رشد 13.4 درصدی) و آلمان (54 هزار و 964 دستگاه، رشد 13.2 درصدی) روند صعودی را نشان دادند. حجم ثبت‌نام‌ها نیز در فرانسه با یک پیشرفت جزئی ادامه یافت (48 هزار و 945 دستگاه، رشد 7.21درصدی) و به‌طور کلی در بریتانیا ثابت ماند (26 هزار و 826 دستگاه، 1.7%).

در شش بازار (یعنی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا)، ثبت‌نام موپدهای اروپایی تحت نظارت انجمن در مجموع به تعداد 43 هزار و 610 دستگاه رسید. این حجم ثبت‌نام نسبت به سال گذشته (57 هزار و 737 دستگاه) به میزان 24.5 درصد کاهش داشته است. این کاهش در کشورهای تحت نظارت گسترده است، به جز در بلژیک که در آن حجم همچنان در حال افزایش است.

آنتونیو پرلوت، دبیر کل انجمن، در مورد وضعیت فعلی این صنعت گفت:

با توجه به اهمیت فصل بهار و تابستان برای بازار دوچرخ‌های موتوری اروپا نتایج سه ماهه اول سال باید با احتیاط تفسیر شود. اگرچه در مقایسه با دوره مشابه در سال 2022 نوسانات قابل توجهی وجود داشت، اما داده‌های سه ماهه اول روند رو به رشد کاربران را تایید می‌کند که اسکوترها و موتورسیکلت‌ها را به موپدها ترجیح می‌دهند. این تغییر همچنان نشان می‌دهد که موتورسواری در شهرها و برای مسافت‌های کوتاه و تفریحی مورد حمایت قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این آمارها تاکنون با روند بلندمدت قبل از شیوع کووید همخوانی دارد. نگاه محکم‌تر به سال 2023 با ارائه داده‌های سه ماهه دوم و سوم مقدور خواهد شد.

برای دریافت آمار تولید موتورسیکلت اروپا در سه ماهه اول 2023 در قالب فایل اکسل اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا