مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حدود ۱۳ هزار نفر در تصادفات موتورسواران تهران مجروح شدند 

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ گفت: طبق گزارش‌ها طی سال گذشته حدود ۱۳ هزار راکب موتورسیکلت سوار در خیابان‌های پایتخت بر اثر تصادف مجروح شدند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، از پلیس راهور تهران، سرهنگ علی‌اصغر شریفی طی گفت و گویی افزود: ۳۹ درصد از مجموع تصادفات فوتی پایتخت در سال ۱۴۰۱به موتورسیکلت‌سواران مربوط می‌شود که در این میان ۲۱ نفر ترک نشین و ۱۸۷ نفر راننده موتورسیکلت‌ها بودند.

وی همچنین گفت: اما آمار قابل توجه به ۶۱ درصد باقی‌مانده تصادفات موتور سیکلت‌سواران مربوط می‌شود که نشان می‌دهد حدود ۱۳ هزار نفر در این تصادفات دچار آسیب‌های جدی جرحی شده‌اند. متاسفانه عمده جراحت‌های ایجاد شده برای موتورسیکلت‌سواران پایتخت ازناحیه سر شکل می‌گیرد که الزام استفاده از کلاه ایمنی را بار دیگر مطرح می‌کند.

شریفی ادامه داد: یکی از رایج‌ترین تخلفات این دسته از رانندگان وسایل نقلیه به حرکت در پیاده‌روها مربوط می‌شود که وسیله نقلیه‌آنها در طرح تشدید برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با موتورسواران متخلف توقیف و جریمه خواهد شد.

وی افزود: از دیگر تخلفاتی که در طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف با جریمه و توقیف وسیله نقلیه همراه می‌شود می‌توان به حرکت در خلاف جهت، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار نامتعارف، حرکت نمایشی، حمل یدک، عدم استفاده ازکلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اشاره کرد.

شریفی در ادامه به تخلف پوشش یا مخدوشی پلاک موتورسیلکت‌های پایتخت پرداخت و گفت: مطابق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در پلاک یا پوشش آن جرم محسوب می‌شود و با آن طبق این ماده برخورد و متخلف آن مجازات خواهد شد. مطابق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص پلاک به سه دسته تقسیم می‌شود که در دسته اول «تغییر در ارقام و مشخصات وسایل نقلیه» مورد توجه قرار گرفته است و در دسته دوم روی «نصب پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگر به روی ارقام و مشخصات وسیله نقلیه خود» تاکید دارد. همچنین دسته سوم به «پلاک تقلبی» مربوط می‌شود که این دسته نیز مطابق همین ماده قانونی جرم محسوب می‌شود و شامل جریمه و مجازات‌ است.

وی افزود: در مجموع هرگونه دستکاری، تغییر و پنهان کردن پلاک و مخدوش کردن ارقام آن جرم محسوب شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا