مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عادل مصدقی: ۵۳ درصد تلفات جاده‌ای استان گلستان راکبان موتورسیکلت یا عابران پیاده هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: حدود ۵۳ درصد تلفات جاده‌ای گلستان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، عادل مصدقی عصر پنج شنبه در مراسم اهدای نمادین کلاه ایمنی به موتورسواران استان در روستای قربان آباد آق قلا اظهارکرد: بر اساس آمار پلیس راه استان در سال گذشته ۱۲۹ نفر (حدود ٣٦ درصد) و ۶۰ نفر معادل ۱۷ درصد از کل تلفات جاده‌ای استان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: همچنین هزار و ۴۵ نفر (٣٠ درصد) از مجروحان تصادفات جاده‌ای را هم موتورسواران تشکیل داده اند.

به گفته وی، نزدیکی شهرهای استان و دسترسی آسان به موتورسیکلت باعث شده میزان تصادفات موتورسیکلت گلستان از سایر استان‌های کشور بالاتر باشد.

مصدقی، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و حق تقدم را عوامل تصادفات موتور سیکلت سواران بیان کرد و ادامه داد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی استاندارد، نداشتن گواهینامه و حرکت‌های خلاف جهت از دیگر عواملی است که سهم جانباختگان موتورسواران را افزایش داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، درصد قابل توجهی از کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت‌ها را، نوجوانان و جوانان اعلام کرد و گفت: اگر چه بخشی از این آمار می‌تواند ناشی از نوع وسیله نقلیه و هیجان استفاده از این وسیله باشد اما در عین حال اقتضائات سنی نوجوانان و جوانان، عدم پایبندی به قوانین و مقررات، انجام حرکات و یا رانندگی مخاطره آمیز، حمل بار و مسافر بیش از حد ظرفیت و مجاز و غیره بخشی دیگر از دلایل وقوع این تصادفات و تلفات تأثر برانگیز ناشی از آن‌ها است.

وی با اشاره به هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل افزود: هدف از ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است و با توجه به نقش ایمنی انسان‌ها در حمل و نقل، این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

نصب نمادین شبرنگ و مثلث ایمنی برای ۶ دستگاه از ادوات کشاورزی مردم روستا و رفع نقص روشنایی ۴۰ موتورسیکلت و توزیع چهار کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت سواران مرز اینچه برون از دیگر برنامه‌های این روز در گلستان بود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا