مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر صمت خبر داد: جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با برقی از خرداد 1402/ سازمان حمایت در حال بررسی قیمت موتورسیکلت‌ها

فاطمی امین: من بیش از اینکه نگران تولید باشم، نگران کیفیت و بهره‌وری هستم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شاتا نیوز، فاطمی امین وزیر صمت تصریح کرد: خودروساز باید در کاهش مصرف سوخت اتفاق بزرگی را رقم بزند که این هدف به تولیدکنندگان ابلاغ شده است و از سوی دیگر رضایت مشتری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که در این بخش ضعف بسیار و نگاه منفی از سوی مردم وجود دارد، زیرا در سال‌های گذشته تعامل مناسبی میان خودروسازان و مردم وجود نداشته است.

وزیر صمت با بیان اینکه مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند، تاکید کرد: التهاب فعلی در بازار این محصول کاملاً کاذب است زیرا از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، همزمان با توقف واردات، تولید به زیر یک میلیون دستگاه رسیده بود، به همین دلیل تقاضای انباشته در این بخش وجود دارد.

وی افزود: همچنین در ماه‌های اخیر شاهد افزایش غیرمتعارف قیمت ارز بودیم و بنابراین بخشی از مردم به سمت خرید خودرو برای حفظ ارزش پول خود رفتند که تقاضای کاذبی در این بازار ایجاد کرد.

فاطمی‌امین گفت: از سوی دیگر واسطه گران و دلالان با سوءاستفاده از وضعیت موجود در بازار به التهابات دامن می‌زنند که امیدواریم با افزایش تولید و واردات، التهاب بازار از بین برود.

وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت موتورسیکلت نیز خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای تایید نرخ‌ها در حال دریافت داده‌ها از شرکت‌های موتورسازی است.

فاطمی امین همچنین درباره جایگزینی موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت‌های فرسوده برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: همچنین به زودی جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با برقی آغاز خواهد شد که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی افزود: موتورسیکلت‌های فرسوده بین سه تا هشت برابر بیش از یک خودرو هوا را آلوده می‌کنند. البته تعداد جایگزینی موتورسیکلت‌ها بستگی به برنامه تولید دارد، اما در طرح اولیه تولید ۲۰۰ هزار موتور برقی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شاتا نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا