شروع طوفانی «تیویاس» در سال 2023
بازار موتورسیکلت هند در ابتدای سال با رشد شروع شد. دادههای مربوط به سه ماه اول سال با رشد ژانویه 4.8درصد، فوریه 10.2درصد و در نهایت مارس 11.0درصد با تعداد 3.8 میلیون دستگاه تاکنون 9.5درصد افزایش یافت.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، دادههای گزارششده برای هند مربوط به عمدهفروشی است و مانند همه کشورهای دیگر ثبتنام نیست. این آمار شامل موتورسیکلتها، موپدها، اسکوترها و ایتیوی با موتورهای بنزینی و الکتریکی است. علاوه بر این، دادهها شامل سهچرخ تجاری است که در کشور بسیار محبوب است.
پس از بهبودی نشان داده شده در سال 2022، زمانی که بازار موتور سیکلت/اسکوتر داخلی هند شکاف را نسبت به بازار چین کاهش داد و رتبه دوم را در رتبهبندی جهانی تثبیت کرد، انتظار میرود سال 2023 نزدیک به رشد دو رقمی باشد.
بازار در نهایت با سرعتی رو به جلو در حال تحول است که به دلیل موفقیت چندین تولیدکننده جدید متخصص در اسکوتر برقی بوده و باعث شکست دادن حاکمیت پنج تولیدکنندگان سنتی برتر شده و آنها را مجبور به سرمایهگذاری در وسایلنقلیه برقی و مدلهای جدید و مدرنتر کرد.
عملکرد بخش الکتریکی با افزایش 108.2 درصدی بخش الکتریک ال 1 (معادل مدلهای زیر 50cc بنزینی) و بخش الکتریکی ال 3 به میزان 96.2 درصد، شگفتانگیز بود.
با نگاهی به عملکرد تولیدکنندگان برتر، هیرو همچنان در صدر است و در سه ماهه اول بهبود یافته است، اگرچه شروع بد ژانویه (-2.6٪) با فروش 1.23 میلیون (+11.6٪) بود.
در رتبه دوم، هوندا با فروش 702.751 دستگاه (-22.8٪) و کاهش شدید 36.2درصد در ماه مارس با مشکل مواجه است. بهنظر میرسد هوندا از حمله تخصصی خودروهای الکتریکی جدید رنج میبرد!
در جایگاه سوم، تیویاس در رتبه سوم با رشد چشمگیر (+ 26.3٪) با فروش 678 هزار و 653 دستگاه، بهدلیل موفقیت (+659٪) تنها اسکوتر برقی (iQube) در خط تولید و توسط رایدر 125 بوده است.
در جایگاه چهارم، بهنظر میرسد باجاج اتو پس از سال بد 2022 در حال بهبود است و با فروش تعداد 435 هزار و 207 دستگاه (+33.5%) و همچنین رشد 42.8 درصدی در ماه مارس همراه بوده است.
رویال انفیلد با فروش 204 هزار و 373 دستگاه (+29.5٪) به سرعت رشد میکند و موفقیت جدید هانتر 350 را جشن میگیرد.
روند و چشم انداز صنعت موتور سیکلت هند
صنعت موتورسیکلت هند پس از سالهای سختی که با افزایش قیمتها به دلیل استانداردهای ایمنی و زیست محیطی بالا و سپس تعطیلی کووید، فرآیند واکسیناسیون دیرهنگام و شیوع مداوم کووید در سال 2021 در کشور مرتبط بود، در نهایت در سال 2022 با شروع بهبودی به مرحله جدیدی وارد شده است که باید به عنوان شروعی برای بازیابی طولانی مدت دانست.
با این حال، بادهای تورمی در سراسر جهان و اختلالات در زنجیره تامین، خطرات جدی در برابر بهبود را نشان میدهند، با توجه به اینکه هند حساسترین کشور به اثرات قیمت است و تولید محلی 99.9 درصد از فروش داخلی را تشکیل میدهد.
شتاب صنعت بهدلیل برقیسازی اکنون در هند نیز برقرار است، پس از آن که دولت به شدت مشوقها را افزایش داد تقاضا برای اسکوترهای برقی یک عامل مثبت جدید در بازار است.
فروش جدید دوچرخها در سال 2022 به 16.2 میلیون (+13.2٪) رسیده است، حتی به لطف 20 درصد رشد که در دسامبر به ثمر رسید و تنها به خاطر اختلاف چند هزار دستگاه، این کشور در صدر رتبهبندی جهانی قرار نگرفت.
دادهها تایید میکند که بخش الکتریکی در نهایت با فروش 630 هزار دستگاه، به میزان 511.5 درصد رشد داشته است. با این حال، در سال 2023 انتظار میرود این بخش به حدود 1 میلیون دستگاه جهش کند.
با نگاهی به عملکرد برتر سازندهها، هیرو با فروش 5.0 میلیون (+4.8%) بالاتر از هوندا با 4.2 میلیون (+11.3%) و تیویاس موتوربا 2.5 میلیون دستگاه (+19.5%) در صدر قرار دارد.
باجاج خودرو با فروش 1.6میلیون دستگاه (-3.0٪) در رتبه چهارم و سوزوکی با 731.934 (+18.7٪) در رتبه پنجم قرار دارند.
شرکتهای جدید متخصص در اسکوتر برقی به سرعت در حال رشد هستند، اوکیناوا با 123.737 دستگاه و اولا با 108.705 دستگاه پیشتاز هستند.
انتهای پیام/