مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«جواد اوجی» افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد

وزیر نفت شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این روزها شایعات افزایش قیمت بنزین تشدید شده است که من بارها از همین تریبون و سایر تریبون ها اعلام کرده ام که هیچ گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار وزارت نفت است و نه در دولت و مجلس مطرح شده است. مردم به این شایعات گوش ندهند. دولت و وزات نفت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به دو اتفاق مهم در اوپک پلاس مطرح کرد: در سال گذشته اعضای اوپک پلاس که ایران هم‌ در آن عضویت دارد، مصوب کردند که تا پایان سال ۲۰۲۳ عرضه دو میلیون بشکه نفت کاهش یابد که این تصمیم در راستای متعادل سازی قیمت نفت بود. درچند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس در کمیته فنی این مجمع برگزار شد و در راستای جلوگیری از کاهش قیمت نفت، در کمیته فنی اوپک پلاس مصوب شد که تولید به میزان یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه دیگر هم در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد، ان‌شاء الله  در اجلاس وزارتی و جلسه اوپک پلاس این  تصمیم نهایی خواهد شد و با همین تصمیم ۸ تا ۱۰ درصد قیمت جهانی نفت افزایش یافت. این‌تصمیم علیرغم آن بود که آمریکا فشار آورد تا افزایش تولید نفت صورت‌گیرد. همدلی خوبی بین ایران ، عربستان، کویت، عراق، روسیه برقرار است.

وزیر نفت در ادامه خاطر نشان کرد: اولین‌مجتمع جمع آوری گازهای همراه ان‌شاءالله طی چند هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید، به نام مجتمع گاز منطقه هویزه یا ان جی ال ۳۲۰۰ که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز، از میادین غرب کارون، تبدیل به ارزش افزوده خواهد شد. با این‌مجتمع هم‌گاز متان به شبکه سراسری متصل خواهد شد و هم خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام‌خمینی تامین خواهد شد. به همت همکاران ما در وزارت نفت و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱.۳میلیارد دلار این‌پروژه آماده بهره برداری است. این‌مجتمع‌ اشتغال زایی نزدیک به ۵ هزار نفر را به همراه خواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آماری از فروش نفت در سال ۱۴۰۱ دارید و برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از خام فروشی نفت چیست، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۰۳ میلیون  بشکه نفت بیشتر از سال ۹۹ فروختیم،  ۹۰ میلیون بشکه نفت هم بیشتر از سال ۱۴۰۰ به فروش رسید. بیش از ۹۲ درصد تکالیف وزارت نفت در بودجه عملیاتی شد و برای جلوگیری از خام فروشی شاهد بودید که هم یک‌پالایشگاه گازی و هم یک پتروپالایشگاه فاز ۲ آبادان به بهره برداری رسید، امسال هم به مردم  قول می دهیم از افتتاح‌پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی که  در راستای جلوگیری از خام فروشی نفت و گاز و تبدیل با ارزش افزوده است، خبر های خوبی خواهیم داشت.

وی در رابطه با کمبود عرضه بنزین در ایام نوروز گفت: باتلاشی که همکاران ما انجام دادند رفاه نسبی برای مردم مهیا شد در هیچ کدام از ۴هزار و ۴۰۰ جایگاه مشکل تامین بنزین وجود نداشت.

اوجی در رابطه با روند تسویه بدهی گازی عراق به ایران تصریح کرد: هرچه گاز به عراق می فروشیم در بانک تی بی آی دریافت می کنیم، منتها با این شروطی است که برای دارو و کالای اساسی است که به این‌منظور اختصاص داده شده است. به طرف عراقی فشار آوردیم مثل سایر کشور ها که صادرات گاز داریم این‌محدودیت برداشته شود. امیدواریم با رایزنی های در حال انجام این موضوع حل و فصل شود و مختص به کالای اساسی و دارو نباشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا