مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعیت فروش سه موتورسیکلت‌ساز معروف هندی در سال 2022

در سال 2022 فروش جهانی باجاج اتو 2.8 میلیون (-2.2٪) بوده است و باجاج یک رتبه در رتبه‌بندی جهانی از دست داد و اکنون ششم است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، باجاج رهبر جهانی در صنعت تجاری سه‌چرخ است که بر این بخش نه تنها در بازار داخلی هند، بلکه در همه کشورها، از آمریکای لاتین گرفته تا آفریقا یا آسیای جنوبی، تسلط دارد.

باجاج از دنبال کردن رقابت سایر تولیدکنندگان هندی هم در داخل و هم در آفریقا و آمریکای لاتین رنج می‌برد و عملکرد جهانی 2022 به وضوح این روند را نشان می‌دهد.

سال گذشته باجاج فروش خود را در هند (-3.7٪) و در آفریقا از دست داد، در حالی که در خاورمیانه و آمریکای لاتین رشد متوسطی داشت.

بازار فروش تی‌وی‌اس در سال 2022

فروش جهانی TVS Motor به سرعت در حال رشد است. در سال 2022 فروش جهانی 2.8 میلیون (+14.8٪) بوده است که از باجاج خودرو پیشی گرفته و رتبه پنجم را در رتبه بندی جهانی کسب کرده است.

این شرکت قصد دارد تولیدکننده موتورسیکلت هندی “ممتاز” باشد و این استراتژی را در هر جنبه‌ای بهبود می‌بخشد، از تحقیق و توسعه و تولید شروع می‌شود، با همکاری با بی‌ام‌و، توسعه خط تولید و…

نتایج سال‌های اخیر از جاه‌طلبی‌های آن‌ها حمایت می‌کند و رشد سال 2022 فوق‌العاده است و تی‌وی‌اس با پشت سر گذاشتن باجا اتو، جایگاه پنجم را در میان تولیدکنندگان جهانی به‌دست آورد.

در داخل، فروش 16.2 درصد افزایش یافت، بهترین نتیجه در میان تولیدکنندگان هندی، در حالی که در خارج از کشور افزایش 17.8 درصدی ناشی از فروش قوی در آمریکای لاتین (+ 19.0 درصد) بود.

بازار فروش هیرو موتور در سال 2022

هیرو موتور بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورسیکلت هندی و دومین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت در جهان است.

فروش جهانی هیرو موتورز به‌عنوان تولیدکننده جهانی در جایگاه دوم قرار گرفته است. در طول عملیات بین‌المللی 2022 با رکورد 342 هزار دستگاه فروش (+ 17.9٪) مشارکت داشت و شبکه آن در چندین بازار جدید در آفریقا و خاورمیانه گسترش یافت.

فروش جهانی موتورسیکلت و اسکوتر در سال 2022 تعداد 5.4 میلیون (+5.3٪) دستگاه بوده است که دومین عملکرد بدتر از سال 2012 است و هنوز با رکورد 8 میلیون سال 2018 فاصله دارد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata1motorcyclesdata2
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا