مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ جوانبخت: بسیارى از جوان‌ها براى موتورسوارى آموزش نمى‌بینند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: بسیارى از جوانان برای موتورسیکلت سواری آموزش نمی‌بینند و آموزشگاه نمی‌روند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: رانندگی بخشی از فرهنگ هر جامعه است و نحوه رانندگی هر فرد به طور دقیق نوع شخصیت آن فرد را نشان می‌دهد چرا که بخشی از ویژگی‌های شخصیتی فرد در پشت فرمان و در حین رانندگی با انتخاب سبک و مدل رانندگی نشان داده و معلوم می‌شود که شخصیت هر فرد چگونه است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:با رصد رفتار ترافیکی و نوع رانندگی افراد مختلف جامعه، ما به یک شناخت کلی از فرهنگ رانندگی در آن جامعه می‌رسیم.

سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع فرهنگ چیزی جز زندگی جمعی و نوع رفتار گروهی که افراد در کنار یکدیگر دارند نیست و گاهی در رانندگی به آن می‌رسیم که فرهنگ آن جامعه به چه شکل و سبکی است.

وی گفت: اگر یک رفتار ترافیکی اتفاق می‌افتد و تخلفی پشت آن است، به راحتی می‌توان نوع رفتار و تخلف صورت گرفته توسط فرد یا گروهی از جامعه را دریافت که ریشه در رفتار و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها دارد و به وضوح میتوان نشان داد که رابطه مستقیمی بین سبک زندگی افراد و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها و حتی تخلفاتی که انجام میدهند در جامعه وجود دارد که این امر نشان دهنده اهمیت این ماجرا است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: اگر بخواهیم تخلفات و تصادفات را کاهش دهیم باید به سمت تغییر رفتار و تغییر اصلاح فرایند رفتار ترافیک افراد جامعه برویم و به آن بپردازیم.

وى با اشاره به نوع موتور سیکلت گفت: نوع انتخاب موتور سیکلت به این شکل است که، چون ویژگى هاى سرعت و قدرت مانور بالا را دارد افراد فکر می‌کنند که با خرید آن مجاز به انجام برخی از تخلفات و رفتار‌های ترافیکی می‌شوند که این فکر کاملا اشتباه و یک فرهنگ غلط است که ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: مشتری خرید موتور سیکلت جوان تر‌هایی هستند که به خاطر این ویژگی‌ها سراغ خرید موتور سیکلت می‌آیند و تخلفات بیشتری را انجام می‌دهند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بسیارى از جوانان برای موتور سیکلت سواری آموزشگاه نمی‌روند و از افراد فامیل و دوستان کوچه و خیابان نحوه رانندگی با موتورسیکلت را آموزش می‌بینند. آن فرد هم بر اساس فرهنگ و آموزه‌هایی که داشته است آموزش می‌دهد و این نقطه ضعف است. البته آموزشگاه‌هایی برای آموزش موتورسواری وجود دارند، ولی افراد برای دیدن آموزش کامل و کافی به آن‌ها مراجعه نمی‌کنند.

سرهنگ جوانبخت تاکید کرد: شما وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرید که می‌خواهید این رفتار‌ها را تغییر دهید یک جریان و فرایند طولانی را باید طی کنید تا به تغییر این رفتار‌ها منجر شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا